Shell advance malaysian motorcycle gp

Tyckte det var lite småkul att Rossi, som startade i pole, och Lorenzo, start från depån, lyckades så bra med att hamna bakom varandra mitt i fältet.

Dom ville nog rejsa lite tillsammans :krama

Då höll jag på att bli vansinnigt faktiskt. Så mycket för att kvalet är viktigt liksom. Grr. Hoppade och studsade.

Tror Rossi hade taktiken upplagd från början att följa Lorenzo, han hade lite svårt att ställa om när Lorenzo helt plötsligt startade sist bara. Gubben börjar bli lite seg i skallen.

Han är slut I tell you! Snart stämmer det också. :D

Nå åtminstone tog ju Kallio Rookie of the Year, alltid nåt. Å tja, vad ska man säga om att Hayden körde ifrån honnom... han var snabbare helt enkelt. :)

Bara Kallio och Canepa som är listade som deltagare i "rookie of the year". Så inte så svårt för Kallio att ta den. Även om Canepa ligger precis bakom i tabellen på 16:de plats i VM-tabellen.

Men rätt intressant att se att dom 3st förarna som körde för KTM i 250GP förra året så blev 2st av dom Världsmästare och en blev rookie of the year.

(Vet att Aoyama inte är klar men ska mycket till om han klantar till sin 17 poängs övertag på ett race).

Bara Kallio och Canepa som är listade som deltagare i "rookie of the year". Så inte så svårt för Kallio att ta den. Även om Canepa ligger precis bakom i tabellen på 16:de plats i VM-tabellen.

Men rätt intressant att se att dom 3st förarna som körde för KTM i 250GP förra året så blev 2st av dom Världsmästare och en blev rookie of the year.

(Vet att Aoyama inte är klar men ska mycket till om han klantar till sin 17 poängs övertag på ett race).

Nä det är ju sant, men som jag sa, alltid nåt, så lite får man glädja sig åt som Kallio fan, fast man svurit en och annan gång.. :brinnerup

:Bugar :Bugar :Bugar :wiggle :tomten

Japp....med väldigt lite otur kammande han hem ännu en titel. :tummenupp

Men jag blev helt jävla förskräckt när han i första kurvan släpper förbi halva fältet. :skrämd Skrek rakt ut "vaffan gör han" sen blev det att sitta som på nålar...eller rättare sagt, kunde inte ens sitta still. Vankade av och an och höll tummarna.

Trist för Lorenzo att missa pallen ännu ett race, även om han gjorde en bra insats. Stoner flöt upp i toppen och ingen rådde på farten han hade. Kul att Pedrosa höll måttet hela racet. Att Rossi inte skulle vinna, det kände jag på mig redan när jag tippade pallen inför helgen. Men att han skulle skrämmas med att halka ner som han gjorde, hade jag inte väntat mig heller. Hayden gör en stabil insats och lyckas med en 5:e placering.

Skönt att saken är klar för Rossis räkning inför Valencia, men det kan ju hända annat roligt längre ner i tabellen.

Och jag blev lite rörd när Lorenzo gick fram och kramade Rossi. Tror han känner sig lite lättad nu. Ingen mer press i år. Och det är nya tag som gäller nästa år.

Han har förmodligen lärt sig lite ödmjukhet i år. Känns som han trodde i början av året att det bara skulle vara att gå in och dominera. Men..men...med Rossi i fältet är det inte så lätt...och det har han blivit varse.

//M

:Bugar :Bugar :Bugar :wiggle :tomten

Japp....med väldigt lite otur kammande han hem ännu en titel. :tummenupp

Men jag blev helt jävla förskräckt när han i första kurvan släpper förbi halva fältet. :skrämd Skrek rakt ut "vaffan gör han" sen blev det att sitta som på nålar...eller rättare sagt, kunde inte ens sitta still. Vankade av och an och höll tummarna.

Trist för Lorenzo att missa pallen ännu ett race, även om han gjorde en bra insats. Stoner flöt upp i toppen och ingen rådde på farten han hade. Kul att Pedrosa höll måttet hela racet. Att Rossi inte skulle vinna, det kände jag på mig redan när jag tippade pallen inför helgen. Men att han skulle skrämmas med att halka ner som han gjorde, hade jag inte väntat mig heller. Hayden gör en stabil insats och lyckas med en 5:e placering.

Skönt att saken är klar för Rossis räkning inför Valencia, men det kan ju hända annat roligt längre ner i tabellen.

Och jag blev lite rörd när Lorenzo gick fram och kramade Rossi. Tror han känner sig lite lättad nu. Ingen mer press i år. Och det är nya tag som gäller nästa år.

Han har förmodligen lärt sig lite ödmjukhet i år. Känns som han trodde i början av året att det bara skulle vara att gå in och dominera. Men..men...med Rossi i fältet är det inte så lätt...och det har han blivit varse.

//M
”Jag är kär i en italiensk motorcykelförare, ti hi hi hi, fniss, fniss!!”

tycker jag också :rolleyes:
Jag tycker faktiskt det var en roligt inlägg, med ett elakt sarkastiskt drag men det är ju att vänta från Mattias.

Vilket sömnpiller racet va! Det händer ju för f-n ingenting under racen. Dom kan ju lika gärna köra 4 varv, sen är ju all spänning slut...

/ Jens
Kollade du 250 racet? Det var helt grymt bra. :)
MotoGP racen blir ju tyvärr oftare och oftare kul i 5-6 varv och sedan är det procession till slutet.

Last edited:
Uj uj uj, Stoner visar världsklass igen och 250-racet var brutalt underhållande! Säga vad man vill om att 250 försvinner men med moto2 och enhetsmotorer så kommer de racen i alla fall att bli tightare än någonsin.

Ledsen att jag jinxade din dag med ett monsunregn men det kunde du nog ta. :)

Stoner kommer balla ut fler gånger och då står han där med ett ägg på huvudet och gula klöder med pokalen i handen - precis som idag. ;)

Absolut kan du ha rätt broder.
Men jag tror nog att konkurrensen blir för hård nästa år.
(mitt resonemang bygger på att alla håller sig på hjulen samt friska, så ingen tar titeln på andras walk over)
Skulle det nu iaf vara så, att toppskiktet får vara hela och rena så blir det ju spännande värre.
Nya jokrar kastas in i leken, med järn-spiesén som väl vardande bästa dark horse. Så - ja jag ser fram emot nästa säsong redan - oavsett vem som vinner - bara vi får bättre racing i kungaklassen.
För jag får böja mig att säga att 125 och 250 varit de mest underhållande klasserna i år.
Igen.

Apropå monsunregnen härnere så här års så behöver du inte känna dig som Merlin, de kunde lika gärna ha skrivit wet race i kalendern, för under de år jag jobbat härnere, så har man justerat in atomuret i Schweiz efter dem!
De kommer kl.14.30.
Punkt.
Inte 14.25 Inte 14.35.
Men kommersialismen med "europavänlig tid för racet" avgjorde väl kan man anta, så att morgontrötte medeleurope´n orkade upp iaf till kungaklassens harvande i kolonn. Tittarsiffror rules på lanalerna...

Marken torkade ju dessutom i slutet av racet, och en halvtimme senare då de fortsatte med inhemsk superbike och lite 600 samt nån lokal variant av hemtrimmade commuterbikes (rätt roliga) så körde man åter dry race!

Såg alltså inalles 3 VM warm up:er 3 VM-race och ytterligare några lokala race/jippon. Det blev mycket rajjsing på en dag det, tillsammas med lördagens träningar och kval så är nu mitt behov mättat för ett tag, liksom minneskortet i kameran på 2 Gig. :)

Däremot bommade jag helt otrolig Rossis segergest! Han stannade ju exakt framför oss... Fråga mig inte hur, men bakom alla 46-flaggor antog jag att han skulle åka vidare, och återkomma på ett eget ärevarv.
Vilket då inte skedde... :gnissla
Däremot kan jag till Madhondas fromma berätta att jag fotade Rossi på autografsessionen :)

Det låter som du haft det toppen...men vad annat att vänta med liveracing mitt framför ögonen. :tungan

Och DEN bilden räknar jag med att få se. Tackar...tackar..!!

//Mad

Jepp - fotad onnli fol jo maj flend :) 500 bilder tagna totalt! Och ja, det var en otrolig helg. Fick med mig en annan kille som är Gp-freak på riktigt visade det sig, som var nere och jobbade för oss, han blev helt salig när jag sa att jag hade bokat och hade biljetter osv, så vi kirrade det till honom med :)
Ja sen att hotellet vi bodde på inte hade ställt in en extrasäng (som vi bett om) och att den ordinarie sängen endast var en Queen size... :gheyvarning gjorde inte så mycket.
Man sover gott i samma säng med en vilt främmande karl man delat ett Gp-minne med ;)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra