Japp....med väldigt lite otur kammande han hem ännu en titel.
Men jag blev helt jävla förskräckt när han i första kurvan släpper förbi halva fältet.

Skrek rakt ut "vaffan gör han" sen blev det att sitta som på nålar...eller rättare sagt, kunde inte ens sitta still. Vankade av och an och höll tummarna.
Trist för Lorenzo att missa pallen ännu ett race, även om han gjorde en bra insats. Stoner flöt upp i toppen och ingen rådde på farten han hade. Kul att Pedrosa höll måttet hela racet. Att Rossi inte skulle vinna, det kände jag på mig redan när jag tippade pallen inför helgen. Men att han skulle skrämmas med att halka ner som han gjorde, hade jag inte väntat mig heller. Hayden gör en stabil insats och lyckas med en 5:e placering.
Skönt att saken är klar för Rossis räkning inför Valencia, men det kan ju hända annat roligt längre ner i tabellen.
Och jag blev lite rörd när Lorenzo gick fram och kramade Rossi. Tror han känner sig lite lättad nu. Ingen mer press i år. Och det är nya tag som gäller nästa år.
Han har förmodligen lärt sig lite ödmjukhet i år. Känns som han trodde i början av året att det bara skulle vara att gå in och dominera. Men..men...med Rossi i fältet är det inte så lätt...och det har han blivit varse.
//M