Shell advance malaysian motorcycle gp

Dr Bike messade just att det håller på att lugna ner sig :)
Bra med MotoGP.com eftersom det inte är några program efter som pushar på ...

Ja, det verkar som dom ska dra igång på 20-30 minuter.

Gör ju det hela onekligen lite extra spännande tillhör ju liksom racing att vädret ibland spelar deltagarna ett spratt..

Ja, kul med hönan men kändes inte allt rätt avslaget annars? Trist lopp utan nån vidare spänning. Ser fram emot WSBK i em istället....

Ja, kul med hönan men kändes inte allt rätt avslaget annars? Trist lopp utan nån vidare spänning. Ser fram emot WSBK i em istället....

Trist lopp? Tur att smaken är olika. Tyckte det var spännande när man ser på varvtiderna på stoner och hur tex valle och lorenzos klättring från nionde plats efter starten, de ligger på den yttersta gränsen hela tiden.
Trodde ett tag att han skulle ta ikapp pedrosa.

Bara att lyfta på hatten och gratulera Mästaren med stort M - Valentino Rossi - till ett imponerande taktiskt lopp trots strulet i första böj:tummenupp

Stoner dominerade totalt loppet idag, kommer definitivt att bli giftig nästa säsong och jag tror inte vi kommer att se samma dominans från en enstaka förare kommande år. 800-eran kommer in på sitt fjärde år vilket bör betyda att materialskillnaderna minskar och med många intressanta nykomlingar i klassen (Spies och Simoncelli i spetsen) kan 2010 bli hur intressant som helst.

Mina 2p

Last edited:
Trist lopp? Tur att smaken är olika. Tyckte det var spännande när man ser på varvtiderna på stoner och hur tex valle och lorenzos klättring från nionde plats efter starten, de ligger på den yttersta gränsen hela tiden.
Trodde ett tag att han skulle ta ikapp pedrosa.

Nej, du kanske har rätt. Har väl börjat bli kräsen och känner mig inte så engagerad när jag ser på MotoGP längre. Väntar mig iallafall mer spänning i dagens Superbike...

När Stoner började bygga upp en ledning som växte så snabbt relativt de andra så tänkte jag osökt på när Peddo gjorde samma sak och kraschade hårt efter några varv ... Fast Stoner höll och var sanslöst överlägsen idag. Prestationen kom lite i skugga av Rossis VM-titel, men vilket race Stoner gjorde.
Sedan kan man ju inte heller säga att Rossi fegkörde :)
Strax efter han hade passerat Lorenzo så hade han "a moment", och det gled också en del längre fram i racet. Snyggt och modigt kört :tummenupp

Bara att lyfta på hatten och gratulera Mästaren med stort M - Valentino Rossi - till ett imponerande taktiskt lopp trots strulet i första böj:tummenupp

Stoner dominerade totalt loppet idag, kommer definitivt att bli giftig nästa säsong och jag tror inte vi kommer att se samma dominans från en enstaka förare kommande år. 800-eran kommer in på sitt tredje år vilket bör betyda att materialskillnaderna minskar och med många intressanta nykomlingar i klassen (Spies och Simoncelli i spetsen) kan 2010 bli hur intressant som helst.

Mina 2p

Bara att instämma.

Ska bli spännande att se Spies gästspel om två veckor i Valencia. :tummenupp

Stoner berättade att dom hade försäsongsträning på banan under liknande förhållanden innan säsongen vilket visade sig vara lönsamt.

Tror detta va Rossis sista titel men vilken karisma han har till skillnad från Pedrosa.

Ha-ha biken te Lorenzo starter jo ikke...

Såg lite komiskt ut när den japanske teknikern kom fram med massa papper och sökte efter den 10 siffriga behörighetskoden lr nått liknande.

Last edited:
Å vilken helg!!! Helt surrealistiskt att få se och komma nära alla hjältar, gå på helig mark och andas in atmosfären! Rossi gjorde det han skulle på ett mästerligt sätt, där han efter en usel start ändå kör för kung och fosterland utan fegkörning för att bara säkra titeln, och kommer sen (lite turligt tack vare Dovis fall) upp på pallen - så hatten av för honom och hans sista titel.
Stoner visade (återigen) överlägset tydligt, hur tabellen hade sett ut om han inte hade VAB:at sig själv under några tävlingar, så hatten av för honom oxå.
Pedrosa sket inte i byxorna idag när Rossi kom upp bakom, ovanligt, och kul.
JdL verkar inte vara någon regnkung och orkade inte hänga på Rossi alls på slutet, men han blir nog vass nästa år, vis av årets blamager.

250 racet var dock dagens klo från läktarplats.
Ayoama - vilken kille! :bow

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul