Shell advance malaysian motorcycle gp

Å vilken helg!!! Helt surrealistiskt att få se och komma nära alla hjältar, gå på helig mark och andas in atmosfären! Rossi gjorde det han skulle på ett mästerligt sätt, där han efter en usel start ändå kör för kung och fosterland utan fegkörning för att bara säkra titeln, och kommer sen (lite turligt tack vare Dovis fall) upp på pallen - så hatten av för honom och hans sista titel.
Stoner visade (återigen) överlägset tydligt, hur tabellen hade sett ut om han inte hade VAB:at sig själv under några tävlingar, så hatten av för honom oxå.
Pedrosa sket inte i byxorna idag när Rossi kom upp bakom, ovanligt, och kul.
JdL verkar inte vara någon regnkung och orkade inte hänga på Rossi alls på slutet, men han blir nog vass nästa år, vis av årets blamager.

250 racet var dock dagens klo från läktarplats.
Ayoama - vilken kille! :bow

Kan bara hålla med att Aoyama var dagens behållning! Seg i början som vanligt men 8:e varvet från slutet så lägger han bara i nästa växel och kör ifrån resten :Bugar

Grattis till den störste inom RR för han 9:e triumf!
Hoppas det blir tightare rejs nästa år men att han får jämna 10!

Undra vilka kommentarer som kommer nu från alla Kallio fans när Hayden körde ifrån honom...

Grattis Rossi! Den störste genom alla tider! :krama
Fråga inte mig, jag tillhör inte dem...
Starkt gjort av Hayden, han blir femma endast 38,7 sekunder efter sin teamkollega! Ett klart fall framåt, ska bli spännade att se honom på Valencia. :yoparty

Fråga inte mig, jag tillhör inte dem...
Starkt gjort av Hayden, han blir femma endast 38,7 sekunder efter sin teamkollega! Ett klart fall framåt, ska bli spännade att se honom på Valencia. :yoparty
Det roliga var ju att han bet tillbaka ett par gånger under racet. Kanske har fått lite mer självförtroende nu på slutet.

Att Stoner är en bättre förare är inte mycket att diskutera :)

Vadå starkt?

Åka 1+ sek långsammare per varv på likvärdig maskin?

Jag hade varit dj..... glad om det var jag..... skulle kunna bjuda på lite häcklande om mig bara för att få hans lönekuver, körningen skulle varit en fin bonus även om jag var lika "långsam" som hayden..... :D Pokalen han äger skulle vara fin att visa polarna över en öl eller två :tummenupp

Vadå starkt?

Åka 1+ sek långsammare per varv på likvärdig maskin?
Du får läsa in ironin i mitt inlägg. ;)
Vi får hoppas Hayden får upp farten med hjälp av bättre självförtroende till nästa år. Det tjänar MotoGP cirkusen på och det blir roligare att se tävlingarna.

För sakens skull ..

Race resultat Sepang ..

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 47min 24.834 sec
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 47min 39.500 sec
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team. 47min 44.219 sec
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 47min 50.684 sec
5. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 48min 3.589 sec
6. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 48min 5.895 sec
7. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 48min 13.389 sec
8. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 48min 20.391 sec
9. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 48min 25.137 sec
10. Mika Kallio FIN Pramac Racing 48min 25.274 sec
11. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 48min 26.489 sec
12. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 48min 26.681 sec
13. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 48min 35.612 sec
14. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 48min 40.685 sec
15. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 49min 15.506 sec

Å vilken helg!!! Helt surrealistiskt att få se och komma nära alla hjältar, gå på helig mark och andas in atmosfären! Rossi gjorde det han skulle på ett mästerligt sätt, där han efter en usel start ändå kör för kung och fosterland utan fegkörning för att bara säkra titeln, och kommer sen (lite turligt tack vare Dovis fall) upp på pallen - så hatten av för honom och hans sista titel.
Stoner visade (återigen) överlägset tydligt, hur tabellen hade sett ut om han inte hade VAB:at sig själv under några tävlingar, så hatten av för honom oxå.
Pedrosa sket inte i byxorna idag när Rossi kom upp bakom, ovanligt, och kul.
JdL verkar inte vara någon regnkung och orkade inte hänga på Rossi alls på slutet, men han blir nog vass nästa år, vis av årets blamager.

250 racet var dock dagens klo från läktarplats.
Ayoama - vilken kille! :bow
Ledsen att jag jinxade din dag med ett monsunregn men det kunde du nog ta. :)

Stoner kommer balla ut fler gånger och då står han där med ett ägg på huvudet och gula klöder med pokalen i handen - precis som idag. ;)

STONER, vad fint han körde idag. :tummenupp
Har slagit Rossi i alla race sen sin "comeback". Trevligt av honom.
Synd att Dovi välte.
Hayden körde åxå bra idag. Han tar sej. Bra att han högg tillbaka när Lorenzo var på honom. :tummenupp
Toseland has really lost it.:död

Tyckte det var lite småkul att Rossi, som startade i pole, och Lorenzo, start från depån, lyckades så bra med att hamna bakom varandra mitt i fältet.

Dom ville nog rejsa lite tillsammans :krama

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...