SH: Söker åsikter om förbättring

Vapor skrev:
Tycker att många förslag är bra här men vad jag köper och tycker skulle vara bra är att byta bakgrundsfärgen till en liten mörkare så att man inte får ont i huvudet varje gång man är inne på SH.com (vilket är varje dag!)
Ta inte bort den klassiska oranga färgen dock. Måste ju ha sin karakteristiska utseende.
Svårt att få "allt" att passa in med mörkare bakgrund. Många texter skulle behövas bytas ut m.m. Måste nog säga nej.

Sökfunktionen verkar lite kinkig, skulle det gå att ha en knapp med
"innehåller" så man får fler träffar :confused:

Prenumerationstyp:

borde varta avstängd med automatik och man fick sen fick välja om man ville ha eller ej ... störigt som fan att bli bombad med mail för att man glömde att klicka i
"ej prenumation"

Swedie skrev:
Svårt att få "allt" att passa in med mörkare bakgrund. Många texter skulle behövas bytas ut m.m. Måste nog säga nej.

:4skrika :gråta :gråta :6surkart :sjuk :(
Skit i det då... haha.

Vet inte om det blir för mycket "lunarstorm" eller liknande sajter om man förtydligar "Kontrollpanelen" en aning. Tog mig säkert en timme innan jag hittade hur jag skulle byta avatar eller byta signatur.

Trycker jag på "vapor" uppe bredvid "- Visa nya inlägg" så tycker jag man skulle kunna hitta ett par tevliga knappar eller länkar med "byt signatur" "byt avatar" och liknande...

Lomax skrev:
Prenumerationstyp:

borde varta avstängd med automatik och man fick sen fick välja om man ville ha eller ej ... störigt som fan att bli bombad med mail för att man glömde att klicka i
"ej prenumation"
Det är faktiskt avstängt by default så att säga.

Jag tror man ska passa sig lite för att ha någon form av poängsystem för hur aktiv/kunnig/eller vad det nu ska basseras på. Med risk för att folk kommer börja sammla poäng i värsta lunarstorm syfte och i elitiskt (stavning?) syfte, Om någon lyckas sammla ihop mycket poäng, vad är det som säger att den är en pålitlg källa?
Man lär sig ganska snart vilka som är seriösa och oseriösa här på sporthoj utan att ha något poängsystem. Och så svårt kan det väll inte vara att sortera ut vad som låter relevant eller inte.

RacerDave skrev:
Jag tror man ska passa sig lite för att ha någon form av eller inte.

jag håller med, det ska inte behövas något "poäng system" man märker ganska snabbt på typen av inlägg det är, man skriver lite "seriösare" när man vet vad man snackar om.

Skapa ett "moppefucko" forum. Inte för att jag stör mig på killar som ska kompressormata och turbokonvertera 125:or hit och dit :D Men mycket negativt föds av denna typen av inlägg i de annars såååå seriösa trådarna :rolleyes:

kom på en sak, kan man ha automatisk avkortning av citat?

tex, så den klipper efter tre meningar? samt att länkar av bilder plockas bort i när man citerar någon. lite irriterande när någon "qoutar" ett inlägg med stora bilder i.

sen bör inte hela sidan breddas när det kommer in en för stor bild, vet inte hur man kan, eller om man kan fixa det på något sätt, men det är så förbannat irriterande om det kommer in en bild som är bredare än själva sidan är från början, svårt att läsa texten då.

jaaa, det blev endel... :krama

Brevid snabbsvarsmeddelanderutan :va så kan du väl ha 5-10 vanliga smiliesar.

Typ: :rolleyes: :D :4skrika :va :kocko :fyllisar :huvet :tuttar med flera...

om det är en tråd som är över 5 -6 sidor.. så står de strax under signaturen 1 "2 3 4 5 6... sista sidan"

kan de inte stå vilket nummer de 2 - 3 sista sidorna har.. så man vet om de e 10 eller 100 sidor som tråden är
ex.
"1 2 3 .... 34 35 36"

Om nu så många av föreslagna förändringar går bort p.g.a. dålig serverprestanda får vi väl köpa en ny till Admin? Jag är döless på att sitta och vänta på sidor på kvällarna. Kan gott lägga en hundring eller två till en ny server eller tre. Gör 200 pers det så....

hrc skrev:
Om nu så många av föreslagna förändringar går bort p.g.a. dålig serverprestanda får vi väl köpa en ny till Admin? Jag är döless på att sitta och vänta på sidor på kvällarna. Kan gott lägga en hundring eller två till en ny server eller tre. Gör 200 pers det så....
Aldrig att 200 personer lägger pengar. Tyvärr alltså.

Sen krävs som sagt minst 20.000kr för en begagnat server som kan palla trycket.

Skulle 20 lägga 1000kr dock... :)

Swedie skrev:

Jag har ingen aning men går det inte att hyra servrar ganska förmånligt?
Har du/ni kollat det eller är det ingen ide alls?

Swedie skrev:

Jag har fått några av mitt livs bästa garv genom den här communityn.

Så,

Här är listan för de som bidrar med 1000 spänn för förbättrad hastighet och funktionalitet på Sporthoj.com.

1. HRC

hrc skrev:

Så,

Här är listan för de som bidrar med 1000 spänn för förbättrad hastighet och funktionalitet på Sporthoj.com.

1. HRC

Brukar vi inte alltid vara typ 700 online samtidigt? om alla dessa betalar 30spänn så har vi en ny server? jag kan betala 30kr! ;) Det tycker jag verkar bra... :tummenupp

Swedie skrev:
Japp! Kan skapa sådant, dock som du säger, utan möjlighet att skriva en åsikt då det börjar bryta mot PUL då. Kan någon här dock säga om benämning av företagens namn i sig är OK eller inte. Bestyrk med utdrag från lagen. Vill inte ha "chansningar". Tack.

Du borde PUL-skydda sajten genom registrering hos www.rtvv.se Kostar cirka 2000 kr (engångsavgift), men sen gäller inte PUL utan tryckfrihetslagen tar över. Och den lagen är mycket trevligare att ha att göra med. :D

Lite mer info finns här www.pul.nu/pulsaker.htm

Utökad sökfunktion för att hitta folk

Jag skulle vilja ha en sökfunktion där man kan specificera sin sökning lite mer. Detta genom att tex kunna: söka på hoj, ort och ungefärlig ålder samtidigt.

hrc skrev:

Så,

1. HRC

En hundring eller två skulle jag kunna lägga..

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul