SH: Söker åsikter om förbättring

Marcus74 skrev:
Ett alternativ är väl att du bara lägger in märken och så får användarna lägga in modell osv i recensionen.. klart, kan ju bli lite osnyggt i och med att alla skriver på olika sätt.. Det är iofs den enklaste vägen att gå tror jag!
Går ju att ge direktiv för hur inläggen ska/bör se ut.
Borde funka, fast det kanske blir ett jäkla jobb för moderatorn?
//Tobbe

Med risk för att bli tjatig så skulle jag vilja upprepa det här med Wiki.
Det skulle kunna lösa många andra önskemål, t.ex. om recensioner, omdömmen och andra artiklar.

http://susning.nu/ är ytterligare ett exempel på en wiki. Det finns dock inget som säger att de inte kan vara centrerade kring ett specifikt område, säg sporthojar.

Jag vill att dom i kompislistan ska ha en annan färg,
när man tittar på vilka som är inloggade.
Att moderatorerna har egen färg känns bara onödigt...

1) Går ej tyvärr
2) Läs mitt första inlägg (beskriv vad, låt inte mig gissa)
3) Behöver ett upplägg som fungerar... Ett forum för gruppköp fungerar inte enligt mig. Behöver nått mer fast och konkret. Vill inte heller sen att det blir en "massa gruppköp" ... o knappa deltagare. Först sökes intresse, senare ett möjligt gruppköp. Jag kan möjligen senare skapa en sektion utanför forumet där man kan binda sig till ett gruppköp genom ansökningsformulär. Mycket seriösare (och lättare troligen) än via en forumtråd.
4) Har inte haft tiden att skapa banners. Kan dock göra det nu kanske, måste bara ha en schyst design på dom. hmm, förslag får skickas.

Affe_R1 skrev:
Jag vill att dom i kompislistan ska ha en annan färg,
när man tittar på vilka som är inloggade.
Att moderatorerna har egen färg känns bara onödigt...
För avancerat i databasequeryn. Ökar listningstiden med minst 5 sekunder vid många användare online.

xyx skrev:
Med risk för att bli tjatig så skulle jag vilja upprepa det här med Wiki.
Det skulle kunna lösa många andra önskemål, t.ex. om recensioner, omdömmen och andra artiklar.

http://susning.nu/ är ytterligare ett exempel på en wiki. Det finns dock inget som säger att de inte kan vara centrerade kring ett specifikt område, säg sporthojar.
Alldeles för krångligt. Bygger hellre eget. tips om upplägg tas gärna emot.

morlock skrev:
Angående det där med inläggsräknare/trovärdighets-biten så klistrar jag in mitt förra förslag den här tråden.

Det behöver inte prompt vara en "exakt" räknar som visar att mor|ock gjort 103 st inlägg, räcker med en XX+ räknare med en -logaritmisk stege; 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10+,50+,100+,500,1000+,2000+ etc.

Har sett i andra forum där det finns en barometer över vad en medlem engagerar sig i för kategorier. Svänger den till höger hänger medlemen mest i en form av kategorier (MC-relaterat?) och svänger den till vänster hänger densamme i exempelvis mest OT och dyl.
En kombination av de både kan ge en relativt rättvis bild av hur "kunnig" någon är.

kan kanske vara något? exempel -> http://www.dvdforum.nu/forum
Tänkte lite på det. Att t.ex om personen i fråga är aktiv i forumet i fråga så ökar aktivitetsstapeln... men jag måste tyvärr säga att även detta är ett oerhört komplicerat script. Om jag nu inte missat något speciellt som släppts för vBulletin på sistone.

Swedie skrev:
Tänkte lite på det. Att t.ex om personen i fråga är aktiv i forumet i fråga så ökar aktivitetsstapeln... men jag måste tyvärr säga att även detta är ett oerhört komplicerat script. Om jag nu inte missat något speciellt som släppts för vBulletin på sistone.
Om varje person har en variabel med origo vid 0. Sen renderar varje inlägg i "hjälp-forum" +1 och varje inlägg i andra forum som "OT" och övrigt -1...

ju större minustal desto mer spammer och ju större plustal desto mer guru. (alt. novis frågande spammer) :)

Sen gäller det att räkna ut ett %-värde (eller likn.) utifrån totalt antal inlägg och presentera den där variabeln på ett bra sätt under avataren eller nåt.

-100 0 +100
[----X--|-------] == :spammer -20
[-------|------X] == :Bugar +100

jaja... en tanke iaf.

Borde det inte räcka med ett "extravärde"/medlem ? Sen är varje forumdel rangordnad som 1 eller -1.

ReDan skrev:
Färglägga valda delar med egen färg dvs.
(utan att behöva måla direkt på min skärm med vattenfärg : )

Jag instämmer, en möjlighet att välja egna färger..i syfte att slippa allt vitt som mer än gärna skär rätt in i ögonen på mig varje natt :näsblod
Alltså, en ljus & en mörk variant tror jag hade uppskattats av många fler än bara mig.

------------

Flytta "Antalet användare online: " till längst ner på sidan / eventuellt en minimera funktion som kommer ihåg att man minimerat den nästa gång man besöker sidan.

Finner den helt onödig och gör bara att ja får scrolla ner sidan extra, när det är fart på sajten vill säga (1280x1024)

------------

http://www.sporthoj.com/kontakt.php
Där fattas det väl lite swedie?

Last edited:
TÄNK PÅ OSS MED LAPTOP och kass upplösning!

Skulle jättegärna bli av med den breda kolumnen med reklam till vänster. Går det inte att lägga den i toppen på något vis. Jag kan ha max 1024x768 och kan ibland inte se stora bilders hela bredd pga den "vita remsan" till vänster (i långa trådar har man ju scrollat förbi reklamen för länge sen).

/Nicke

Nicke skrev:
TÄNK PÅ OSS MED LAPTOP och kass upplösning!

Skulle jättegärna bli av med den breda kolumnen med reklam till vänster. Går det inte att lägga den i toppen på något vis. Jag kan ha max 1024x768 och kan ibland inte se stora bilders hela bredd pga den "vita remsan" till vänster (i långa trådar har man ju scrollat förbi reklamen för länge sen).

/Nicke
Jag har 1024x768. Funkar utmärkt.

Muggen skrev:
Jag instämmer, en möjlighet att välja egna färger..i syfte att slippa allt vitt som mer än gärna skär rätt in i ögonen på mig varje natt :näsblod
Alltså, en ljus & en mörk variant tror jag hade uppskattats av många fler än bara mig.

------------

Flytta "Antalet användare online: " till längst ner på sidan / eventuellt en minimera funktion som kommer ihåg att man minimerat den nästa gång man besöker sidan.

Finner den helt onödig och gör bara att ja får scrolla ner sidan extra, när det är fart på sajten vill säga (1280x1024)

------------

http://www.sporthoj.com/kontakt.php
Där fattas det väl lite swedie?

För många vill veta vilka som surfar för att flytta någon annanstans.

Vad saknas på kontaktsidan, som sagt. Konkreta förslag.

morlock skrev:
Om varje person har en variabel med origo vid 0. Sen renderar varje inlägg i "hjälp-forum" +1 och varje inlägg i andra forum som "OT" och övrigt -1...

Nu går vi över ramarna för hur mycket jag vill modifiera detta köpes script som forumet är baserat på. För mycket loggning oxå. Så näpp. Icke =)

Swedie skrev:
För avancerat i databasequeryn. Ökar listningstiden med minst 5 sekunder vid många användare online.

Nu är jag inte alls hemma på sånt här,
men är det så pass mycket mer avancerat att byta ut
"plustecknet" mot en färgförändring?

morlock skrev:

Hur många veckor tog det att räkna ut det där då? :D

morlock skrev:

ju större minustal desto mer spammer och ju större plustal desto mer guru. (alt. novis frågande spammer) :)

Sen gäller det att räkna ut ett %-värde (eller likn.) utifrån totalt antal inlägg och presentera den där variabeln på ett bra sätt under avataren eller nåt.

-100 0 +100
[----X--|-------] == :spammer -20
[-------|------X] == :Bugar +100

jaja... en tanke iaf.

Borde det inte räcka med ett "extravärde"/medlem ? Sen är varje forumdel rangordnad som 1 eller -1.

Ett värde som bygger på spenderad tid på SH samt att övriga medlemmar får ge en betyg kanske vore något. Är någon nöjd med inlägg man gör kan man få + eller nått

Har sett att en del forum har en inbyggd stavningskontroll.
i enn del tråddar värkar det somm det behövs ibalnd :näsblod

Bante skrev:
Har sett att en del forum har en inbyggd stavningskontroll.
i enn del tråddar värkar det somm det behövs ibalnd :näsblod
Ingen bra idé... då försvinner möjligheten för folk att bli hackkyckling. :hihi

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul