SH Pokerturnering

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Tänkte kolla hur många som skulle vilja vara med på en SH turnering på multipoker.com.
Texas Hold´em, real money med en limit på 0,5/1 eller 1/2 tänkte jag föreslå,
dels för att hold´em är roligast samt en låg limit så inga spelare försvinner direkt.
Det går väl att skapa egna privata bord så vi slipper spelare som inte är medlemmar på SH.

Ett alt är ju att spela med "playmoney" och sedan skicka pengarna till vinnaren men det är bara komplicerat när man inte sitter i samma rum, så det alternativet går bort, tycker jag.. :3freak

Så, hur många är på? :yoparty

Kom gärna med förslag hur vi gör om det nu skulle bli fler bord än ett, samt vad vilken insats vi ska börja med...

Och ni som inte har konto på multipoker får gärna säga till mej innan ni reggar er så jag kan "tipsa" er om spelet, ni får då $25 extra i bonus.. vad jag får behöver vi ju inte säga :hihi

Last edited:
mjukis skrev:
Kom gärna med förslag hur vi gör om det nu skulle bli fler bord än ett.

Eller varför inte nån gång dra igång en "riktig" sh turnering...
100 spänn insatts.. Vinnaren tar allt. (alt. de tre bästa)
minst 5 bord med 5-6 på varje. Relativt snabbt stegrande blinds för att folk ska slås ut från borden...

mjukis skrev:
...

Och ni som inte har konto på multipoker får gärna säga till mej innan ni reggar er så jag kan "tipsa" er om spelet, ni får då $25 extra i bonus.. vad jag får behöver vi ju inte säga :hihi

Ehh... din fuling...

HÖR UPP Gå till mig istället... ni får 25$ plus 10$ av mig...

:hihi

korvgubbe skrev:
Eller varför inte nån gång dra igång en "riktig" sh turnering...
100 spänn insatts.. Vinnaren tar allt. (alt. de tre bästa)
minst 5 bord med 5-6 på varje. Relativt snabbt stegrande blinds för att folk ska slås ut från borden...

Helt klart det roligaste alternativet, men samtidigt omständigt eftersom man kanske måste åka en bit där alla samlas.
Men jag skulle vara på om det inte blir för långt att åka...
hmm.. är det inte olagligt att spela om pengar hemma med "polarna"? :tungan

Swedie skrev:
Använd inte SH för att generera pengar.

Jag har aldrig vunnit på Hold'em.... Jag har legat plus men aldrig vunnit..

En pokerturnering på plats med ett par öl är väl knappast att generera pengar?.. Förutom till den som vinner förståss...

Låter intresant, jag är inte reggad på multipoker men det går ju o lösa.

Röstar på en vanlig hederlig NL turnering med inte alltför stor buy-in.

korvgubbe skrev:
Jag har aldrig vunnit på Hold'em.... Jag har legat plus men aldrig vunnit..

En pokerturnering på plats med ett par öl är väl knappast att generera pengar?.. Förutom till den som vinner förståss...

Jag är datanerden så jag styr upp internet-turnering så du får styra upp en irl turnering, I´ll be there.
Har du mkt marker eller är det något man får ta med sej oxå?

Swedie: Jag föreslog inte detta för att gererera pengar, visst vill man vinna men jag gör detta mest för att vi ska kunna ha lite trevligt tillsammans.

mjukis skrev:
Jag är datanerden så jag styr upp internet-turnering så du får styra upp en irl turnering, I´ll be there.
Har du mkt marker eller är det något man får ta med sej oxå?

Swedie: Jag föreslog inte detta för att gererera pengar, visst vill man vinna men jag gör detta mest för att vi ska kunna ha lite trevligt tillsammans.

Det verkar finnas ett par här på SH som har marker och jag har själv beställt 500 så det borde nog gå att få ihop. Gäller bara att hitta tid och plats... Men det får bli senare eftersom min närmaste framtid lär gå åt att flytta å fira jul!.

Jag är säkerligen på om ni kör på nätet nån gång däremot. Bara jag vet tid och plats.. bör inte vara för stor Buy-in som någon sa!

En rookiefråga: Kan man spela Texas hold em mot en dator på något sätt för att lära sig lite mer innan man ger sig på spel över nätet med pengar?

sandstream skrev:
En rookiefråga: Kan man spela Texas hold em mot en dator på något sätt för att lära sig lite mer innan man ger sig på spel över nätet med pengar?

Jepp, det finns prima spel som du kan ha på datorn... OCh ett Javaspel som jag kör på min SonyEricsson mobbe!

mjukis skrev:
Jag föreslog inte detta för att gererera pengar, visst vill man vinna men jag gör detta mest för att vi ska kunna ha lite trevligt tillsammans.

Sen är ju också en pokersittning med NL TH egentligen ett nollsummespel inom gruppen. Inga pengar genereras ju faktiskt, de skiftar bara ägare :)

Men misstänker att det var rekryteringspengen Swedie syftade på.

Mjukis, jag syftade inte åp att vinna potten sådär utan att använda det där referals-systemet. Men det verkar borttaget eller ja du nämnde det iaf. Vill inte ha sånt på SH. Inte sur, bara säger. Iofs kan man verka sur. Det är för fäääsiken vinter, då har man rätt o vara lite sur iaf =)

Jag vore nog på på en vanlig hederlig poker-turne med fejkpengar över några kallar öl.

kolla på Kanal 5, World Poker Tour heter programmet.
Jag har lärt mig mkt genom att bara kolla på programmet :)

tycker dock inte om att lira om pengar, även om det är struntsummor.

MikkE skrev:
tycker dock inte om att lira om pengar, även om det är struntsummor.

Jag tycker det är pengarna som gör en del av charmen. Jag spelar för ytterst lite men även om det bara handlar om enkronor så blir det roligare. Gå in på Unibet och jämnför hur Hold'em spelas på "funmoney"-borden och hur det spelas på de riktiga... Om det inte stod rubriker skulle man inte ens fatta att det vara samma spel... Min poäng är att det är gnidigheten som skapar spänningen... Och en hundring för en helkväll + kostnaden av några öl är ju ett billigt fredagsalternativ...

korvgubbe skrev:
Jepp, det finns prima spel som du kan ha på datorn... OCh ett Javaspel som jag kör på min SonyEricsson mobbe!

Vart fixade du det? Har en Z1010, men har inte kunnat hitta nåt sånt spel...
Skönt tidsfördriv på bussen mot stan isåfall :)

sandstream skrev:

Du kan spela med låssas pengar på multipoker, säkert på unibet och dom andra ställena oxå men som Korvgubbe säger: det är inte alls samma spel, dom sattsar 2003452305 dollar när dom har skitkort, inte alls lika kul men man kan lära sej grunderna bra ändå :tummenupp

Swedie: Jag tar dej för en surgubbe så ditt inlägg måste ha varit betonat med mycket gubbgnäll :hihi Du har ju varit o åkt av dej i spanien så lite gladare måste du väl vara?

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna