SH Pokerturnering

Jag har tidigare varit rabiat spelmotståndare. Har t.ex inte köpt en enda lott i hela mitt liv och aldrig spelat på krogen. Att spela poker med polarna på helgerna är dock sanslöst roligt, har jag kommit på nu på senare tid, och har sparat mig en hel del pengar i uteblivna krognotor. Däremot tänker jag inte spela på nätet... Med kompisar framför köksbordet är en annan sak; det är mer av en social grej än något man gör för att tjäna på.

medic skrev:
Vart fixade du det? Har en Z1010, men har inte kunnat hitta nåt sånt spel...
Skönt tidsfördriv på bussen mot stan isåfall :)

Det var en kollega som dök upp med det...Jag har en p900 och han en 630..
Spelet heter "no limit Aces texas Hold'em"..

Swedie skrev:
Mjukis, jag syftade inte åp att vinna potten sådär utan att använda det där referals-systemet. Men det verkar borttaget eller ja du nämnde det iaf. Vill inte ha sånt på SH. Inte sur, bara säger. Iofs kan man verka sur. Det är för fäääsiken vinter, då har man rätt o vara lite sur iaf =)

Jag vore nog på på en vanlig hederlig poker-turne med fejkpengar över några kallar öl.
du ska väl fan inte va sur, du har ju precis fått köra hoj i en vecka:)

Fixa ni en turnering så kan vi ju ha Grand Finale på sporthojs festen LIVE framför alla med en feting pott?????

små mini-turneringar runt om i landet och dom bästa spelar Finale på sh-festen ! :)
/z

zeal skrev:
små mini-turneringar runt om i landet och dom bästa spelar Finale på sh-festen ! :)
/z

Gäller att det finns en uppsättning vedertagna regler för hur allt ska göras. Vad gäller för blinds å dyl...

korvgubbe skrev:
Gäller att det finns en uppsättning vedertagna regler för hur allt ska göras. Vad gäller för blinds å dyl...
Om man kör 10 pers enligt 10/15, 25/50, 50/100, 100/200 osv med höjning var 10:e hand så får man räkna med en helkväll. Kan vara idé att höja var 20:e minut, men då ska helst betänketiden klockas så ingen utnyttjar systemet på något sätt.

mb skrev:
Om man kör 10 pers enligt 10/15, 25/50, 50/100, 100/200 osv med höjning var 10:e hand så får man räkna med en helkväll. Kan vara idé att höja var 20:e minut, men då ska helst betänketiden klockas så ingen utnyttjar systemet på något sätt.

Börjar du med 10/15 och insatsen är en hundring lär du väl knappast hålla på så länge?

Men det bör iaf höjas relativt snabbt och frekvent så det går snabbt att bli av med folk så man får ner antalet till finalen. Finns det bara kall öl står jag gärna vid sidan av och tittar...

korvgubbe skrev:
Börjar du med 10/15 och insatsen är en hundring lär du väl knappast hålla på så länge?
De som är vanda vid nätet glömmer alltid bort att det tar 5-10 ggr längre tid (bokstavligt talat) att spela i verkligheten. Detta gäller särskilt om det sitter 3-4 nybörjare vid bordet. 800 marker tänkte jag då...

mb skrev:
De som är vanda vid nätet glömmer alltid bort att det tar 5-10 ggr längre tid (bokstavligt talat) att spela i verkligheten. Detta gäller särskilt om det sitter 3-4 nybörjare vid bordet. 800 marker tänkte jag då...

Jag har själv inte spelat särskillt många gånger. De gånger vi spelat har vi för enkelhetens skull haft 100 marker á en spänn...
Blinds.. 1/2, 2/4, 5/10, 10/20, 20/40 och sen 50/100
...sen har det blivit en längre stund på de två låga nivåerna bara för att alla ska komma in i spelet..

Ni som spelat längre har säkert bättre lösningar.. Gäller ju dessutom att få marker till alla bord.

korvgubbe skrev:
Jag har själv inte spelat särskillt många gånger. De gånger vi spelat har vi för enkelhetens skull haft 100 marker á en spänn...
Blinds.. 1/2, 2/4, 5/10, 10/20, 20/40 och sen 50/100
...sen har det blivit en längre stund på de två låga nivåerna bara för att alla ska komma in i spelet..

Ni som spelat längre har säkert bättre lösningar.. Gäller ju dessutom att få marker till alla bord.
Fördelen med 800 marker är att det blir någorlunda standardiserat. Annars är det kul när valören motsvarar kronor också förstås. Man slänger upp en 20:a innan floppen och tycker att man gjort en sån enorm satsning :hihi

mb skrev:
Fördelen med 800 marker är att det blir någorlunda standardiserat. Annars är det kul när valören motsvarar kronor också förstås. Man slänger upp en 20:a innan floppen och tycker att man gjort en sån enorm satsning :hihi

Standard? ...jag är som sagt gröngöling.. Brukar de köra med 800marker i turneringar?
Risken med "för många" marker är att det bara byts för mycket pengar. om man inte kör snabba höjningar då..

Anledningen till att vi kört med en spänn 1 marker är att det blir lättare när man sedan slutar spela... Allas insatser ligger i lådan och man byter enkelt en mot en... det blir som sagt lätträknat..

korvgubbe skrev:
Standard? ...jag är som sagt gröngöling.. Brukar de köra med 800marker i turneringar?
Risken med "för många" marker är att det bara byts för mycket pengar. om man inte kör snabba höjningar då..

Anledningen till att vi kört med en spänn 1 marker är att det blir lättare när man sedan slutar spela... Allas insatser ligger i lådan och man byter enkelt en mot en... det blir som sagt lätträknat..
Har som sagt inte spelat på nätet själv, men vad jag har förstått så är 800 eller därikring väldigt vanligt, så många är inkörda på det. Skillnaden är väl hårfin, rent praktiskt, mellan att starta på 100 marker 1/2 och 800 - 10/15.

mb skrev:
Har som sagt inte spelat på nätet själv, men vad jag har förstått så är 800 eller därikring väldigt vanligt, så många är inkörda på det. Skillnaden är väl hårfin, rent praktiskt, mellan att starta på 100 marker 1/2 och 800 - 10/15.

Jag har bara spelat på småborden på unibet... där är insatserna 0,25/0,5 Euro och hur mycket du har avgör du själv(eller ditt lönekonto)...

Men det kanske är 800 som är standard vid turneringar...

Tycker det låter som väldigt mycket för en pokerkväll. jag skulle nog rekomendera 100 eller 200...

korvgubbe skrev:
Jag har bara spelat på småborden på unibet... där är insatserna 0,25/0,5 Euro och hur mycket du har avgör du själv(eller ditt lönekonto)...

Men det kanske är 800 som är standard vid turneringar...

Tycker det låter som väldigt mycket för en pokerkväll. jag skulle nog rekomendera 100 eller 200...
Pengarna du stoppar in behöver inte motsvara markervalören... Det går att värdera 800 marker till 1 krona om man nu kommer överens om det.

mb skrev:
Pengarna du stoppar in behöver inte motsvara markervalören... Det går att värdera 800 marker till 1 krona om man nu kommer överens om det.

Jo, så långt förstod jag med. Syftade mer på det rent praktiska i att inte ha för många marker om man vill få lite omsättning på folket...

Låter jävligt kul om det blir en live turnering. :tummenupp

Några polare och jag hade en turnering för 3-4 veckor sedan, vi va 9 pers No limit. 200:- i insats då fick alla 5000 i marker(olika valörer), tog ca 2 timmar att spela klart en turnering, vi hann med 3st den kvällen. Höjning var 10:e minut 10/15, 25/50, 50/100, osv.

korvgubbe skrev:
Jo, så långt förstod jag med. Syftade mer på det rent praktiska i att inte ha för många marker om man vill få lite omsättning på folket...
Ok. Ja kanske, så har jag aldrig tänkt. Beror ju på vad det aktuella folket är vanda vid.

mb skrev:
Ok. Ja kanske, så har jag aldrig tänkt. Beror ju på vad det aktuella folket är vanda vid.

Jo, helt klart är det så... Själv brukar matematikkunskaperna bli lidande efter någon öl så jag vill hellre räkna enkelt i 1 eller 0.5 alt. 0.1... Kanske bara jag som är bekväm...

korvgubbe skrev:
Jo, helt klart är det så... Själv brukar matematikkunskaperna bli lidande efter någon öl så jag vill hellre räkna enkelt i 1 eller 0.5 alt. 0.1... Kanske bara jag som är bekväm...

Varför? Det är ointressant vad en marker är värd i RM i en pokerturnering.
Du har ju olika priser, eller bara ett 1:a pris.

korvgubbe skrev:
Är man full ska man absolut inte tänka alls. Då ska man bara köra enligt någon mall. Exempelvis kasta allt utom vissa bestämda kort tills ett par, tre stycken är ute eller insatserna höjts 3,4 ggr och sen börja spela på lite sämre kort. Det är farligt att fyllespela för man får för sig att bluffa och spela på tur mer, typ gå all in innan floppen på KQ. Det är alltid ett par, tre som spelar på tur och nån av dom spelar ut en till sist om man gör så.

Back