SH Pokerturnering

Oj, det där blev kanske rörigt. Är trött tror jag :1pajas

Mr_White skrev:
Varför? Det är ointressant vad en marker är värd i RM i en pokerturnering.
Du har ju olika priser, eller bara ett 1:a pris.

Jo, det är helt sant iofs... Pratade nog mer genrellt..

Man kan ju köra ett klockslag då man bryter. Antingen så har någon vunnit hela potten eller så kan man låta de tre kvarvarande dela på potten enligt någon schysst ordning..

MB skrev:

...jag tillhör dem som kan bli ivrig... jävligt surt.. Så länge jag spelar enligt "mina" principer brukar det gå bra men så snart jag ligge rlite mer än dubbelt upp börjar jag dumspela...

Var iofs rätt kul att gå All-in mot en pott-köpare på unibet för ett tag sedan... :hihi

korvgubbe skrev:
...jag tillhör dem som kan bli ivrig... jävligt surt.. Så länge jag spelar enligt "mina" principer brukar det gå bra men så snart jag ligge rlite mer än dubbelt upp börjar jag dumspela...
Samma här! Man vet att man i längden tjänar på att lägga sig som regel och att spela destå hårdare när man verkligen har något. Ändå går man med i potter som man inte borde.

mb skrev:
Har som sagt inte spelat på nätet själv, men vad jag har förstått så är 800 eller därikring väldigt vanligt, så många är inkörda på det. Skillnaden är väl hårfin, rent praktiskt, mellan att starta på 100 marker 1/2 och 800 - 10/15.

Jag antar du menar marker till ett värde av 800?

När man kör turneringar på nätet på lägre buy-in eller free roll så får man marker till ett värde av 1000 (fiktiva dollares/whatever) till 1500, normalt sett. På högre nivåer vet jag inte vad de kör, men på de lägre börjar man normalt sett också med mörkar på 10/20.

Kör man cash game på nätet så avgör man ju själv vad man sätter sig ned med för summa, även om det finns vissa ramar för lägsta och högsta inköp beroende på nivån på bordet. Många pokerrum har en max buy-in på 50 till 100 x BB. Exempelvis, kör man THE NL $0,25/$0,5 så är max buy-in $50.

Kör man cash game hemma med polarna kan man ju välja lite hur man själv vill. Vi har inte kört så mycket i kompisgänget, men det har ofta varit THE spread limit (1-4) och med mörkar på 1 och 2 kr. Själv hoppas jag innerligen att vi snart går över till THE NL 1/2 då jag tycker om den spelformen bättre samt tycker det ger den psykologiska aspekten större utrymme.

Vanligtvis köper man in sig för en hundralapp och får marker motsvarande samma värde för att enkelt kunna växla tillbaks när kvällen är slut. Eftersom alla har olika ekonomiska situationer och plånböcker tillåts max två till tre inköp under kvällens lopp. Dock får man max köpa in ett inköp åt gången. Normalt nyttjas bara tre markerfärger då vi håller oss på låga och för alla sunda nivåer. Tre markerfärger på nämnda nivå skulle förslagsvis ge följande markervalörer: 1kr, 5kr och 20 eller 25kr.

Edit: Syftar på cash game i hemmaspelandet.

Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...