SH har nu bytt plattform!

Så ser det inte ut hos mig...

>> hoppar till första inlägg i tråden, i stället för till den sista som det var förut.
I alla fall för mig.
Det är olika beroende på om inlägget postades i den förra versionen, dvs igår eller den nya.
Inlägg som postats i den nya versionen länkas till det senaste inlägget.

Ok, men det går inte längre att öppna en tråd och sedan välja sista sidan utan att scrolla ner? :glömdet

Det känns bekant och fint.
Jag tänker emellanåt på gamla bike.se när det byttes från freeride-forat till något av standardkiten. Något blev inte kul och så vips var aktiviteten noll.
Det här känns mycket mer lovande.

Snyggt jobbat!! Nu kan jag fortsätta lurka i senaste trådarna. :banana

Har översatt massor nu och fixat smått :)

Glad att höra så många positiva reaktioner. XenForo känns som en riktigt bra plattform att växa in i! :yoparty

Men har även öppnat en öl :fyllisarbäst att gå ifrån tangentbordet resten av kvällen.

Tänkte lira lite Escape från Tarkov :D någon annan som spelar det? Ok lite OT. Men har fixat Kappa i senaste wipen på 2.5 v, japp. Nörd :näsblod

Det lär väl ta ett par dagar innan man vant sig.IMG_20210115_111238.jpg

Last edited:
Tack har justerat upp max tillåten storlek till 8 Mb. Kommer nog minska till 4 men vill gärna se om du kan testa så det funkar?

Tapatalk användare en separat server / hosting för bilder. Vilket inte är så jättebra om man tar bort Tapatalk (snacka om inlåsningseffekt).
4 Mb borde räcka gott!
Måste man minska bilden själv först eller sker det vid uppladdning? Om inte, kan det fixas?

Testar igen.

Edit: Nu funkade bilden på Laverdan. Det står också att den är på 2,8 MB.
Då borde 4 MB räcka med råge även åt mig. ;)

Bifogat

• image.jpeg
    image.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 15
  • image.jpeg
    image.jpeg
    2.6 MB · Visningar: 14
  • image.jpeg
    image.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 14
Hmm finns nog risk att viss historik på det sättet inte följde med. Men bra om det är smidigt att lösa för dig.
Jag berörde de lite tidigare i beta-tråden - går man till t.ex. https://www.sporthoj.com/forum/whats-new/posts/99/ så saknar jag "det oöppnade brevet" som ikon som tog en till första olästa inlägget för respektive tråd. Finns det att impla slikt härna?

<edit>Såg nu att om man klickar på datumet till höger kommer man dit. En onödigt flackande med blicken höger vänster när man ska läsa trådar. Nitpicker jag!</edit>

Last edited:
4 Mb borde räcka gott!
Måste man minska bilden själv först eller sker det vid uppladdning? Om inte, kan det fixas?
Tror tyvärr inte mjukvaran är smart nog att ta en "originalbild" på säg 20 mb och reducera till önskad max mb. Men forumet komprimerar dock ändå vad än som laddas upp då annars skulle diskutrymmet ta slut rätt fort :p

Så varet är nej :)

Jag berörde de lite tidigare i beta-tråden - går man till t.ex. https://www.sporthoj.com/forum/whats-new/posts/99/ så saknar jag "det oöppnade brevet" som ikon som tog en till första olästa inlägget för respektive tråd. Finns det att impla slikt härna?

<edit>Såg nu att om man klickar på datumet till höger kommer man dit. En onödigt flackande med blicken höger vänster när man ska läsa trådar. Nitpicker jag!</edit>

Det vore i så fall t.ex. direkt efter rubriken? Likt på startsidan där > ikonen till höger och bredvid datumet tar en till senaste olästa?

Tror tyvärr inte mjukvaran är smart nog att ta en "originalbild" på säg 20 mb och reducera till önskad max mb. Men forumet komprimerar dock ändå vad än som laddas upp då annars skulle diskutrymmet ta slut rätt fort

Så varet är nej :)
Bilderna jag tar med min Note9 är mellan 3 och 5 Mb. Kanske 5 Mb är en bra gräns?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Gillar inte att OT och andra trådar blandas på förstasidan med senaste inlägg, var bättre förr.
Annars ser det väl OK ut, ska väl vänja mig lite.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman