SH har nu bytt plattform!

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Så ser det inte ut hos mig...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
>> hoppar till första inlägg i tråden, i stället för till den sista som det var förut.
I alla fall för mig.
Det är olika beroende på om inlägget postades i den förra versionen, dvs igår eller den nya.
Inlägg som postats i den nya versionen länkas till det senaste inlägget.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ok, men det går inte längre att öppna en tråd och sedan välja sista sidan utan att scrolla ner? :glömdet
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det känns bekant och fint.
Jag tänker emellanåt på gamla bike.se när det byttes från freeride-forat till något av standardkiten. Något blev inte kul och så vips var aktiviteten noll.
Det här känns mycket mer lovande.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Snyggt jobbat!! Nu kan jag fortsätta lurka i senaste trådarna. :banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har översatt massor nu och fixat smått :)

Glad att höra så många positiva reaktioner. XenForo känns som en riktigt bra plattform att växa in i! :yoparty

Men har även öppnat en öl :fyllisarbäst att gå ifrån tangentbordet resten av kvällen.

Tänkte lira lite Escape från Tarkov :D någon annan som spelar det? Ok lite OT. Men har fixat Kappa i senaste wipen på 2.5 v, japp. Nörd :näsblod
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det lär väl ta ett par dagar innan man vant sig.IMG_20210115_111238.jpg
 
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tack har justerat upp max tillåten storlek till 8 Mb. Kommer nog minska till 4 men vill gärna se om du kan testa så det funkar?

Tapatalk användare en separat server / hosting för bilder. Vilket inte är så jättebra om man tar bort Tapatalk (snacka om inlåsningseffekt).
4 Mb borde räcka gott!
Måste man minska bilden själv först eller sker det vid uppladdning? Om inte, kan det fixas?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Testar igen.

Edit: Nu funkade bilden på Laverdan. Det står också att den är på 2,8 MB.
Då borde 4 MB räcka med råge även åt mig. ;)
 

Bifogat

  • image.jpeg
    image.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 15
  • image.jpeg
    image.jpeg
    2.6 MB · Visningar: 14
  • image.jpeg
    image.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 14

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hmm finns nog risk att viss historik på det sättet inte följde med. Men bra om det är smidigt att lösa för dig.
Jag berörde de lite tidigare i beta-tråden - går man till t.ex. https://www.sporthoj.com/forum/whats-new/posts/99/ så saknar jag "det oöppnade brevet" som ikon som tog en till första olästa inlägget för respektive tråd. Finns det att impla slikt härna?

<edit>Såg nu att om man klickar på datumet till höger kommer man dit. En onödigt flackande med blicken höger vänster när man ska läsa trådar. Nitpicker jag!</edit>
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
4 Mb borde räcka gott!
Måste man minska bilden själv först eller sker det vid uppladdning? Om inte, kan det fixas?
Tror tyvärr inte mjukvaran är smart nog att ta en "originalbild" på säg 20 mb och reducera till önskad max mb. Men forumet komprimerar dock ändå vad än som laddas upp då annars skulle diskutrymmet ta slut rätt fort :p

Så varet är nej :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag berörde de lite tidigare i beta-tråden - går man till t.ex. https://www.sporthoj.com/forum/whats-new/posts/99/ så saknar jag "det oöppnade brevet" som ikon som tog en till första olästa inlägget för respektive tråd. Finns det att impla slikt härna?

<edit>Såg nu att om man klickar på datumet till höger kommer man dit. En onödigt flackande med blicken höger vänster när man ska läsa trådar. Nitpicker jag!</edit>

Det vore i så fall t.ex. direkt efter rubriken? Likt på startsidan där > ikonen till höger och bredvid datumet tar en till senaste olästa?
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tror tyvärr inte mjukvaran är smart nog att ta en "originalbild" på säg 20 mb och reducera till önskad max mb. Men forumet komprimerar dock ändå vad än som laddas upp då annars skulle diskutrymmet ta slut rätt fort

Så varet är nej :)
Bilderna jag tar med min Note9 är mellan 3 och 5 Mb. Kanske 5 Mb är en bra gräns?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Gillar inte att OT och andra trådar blandas på förstasidan med senaste inlägg, var bättre förr.
Annars ser det väl OK ut, ska väl vänja mig lite.
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top