Sexuellt umgänge med minderårig - Straff?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
ah17 skrev:
2456195 Nej det räcker med en ny telefon. Lyssna på dom som vet bäst och cens flåt talar om vad vi skall ha för några åsikter.
Que?:va
No habla cens flat.

Last edited:
Många löjliga och ironiserande inlägg...

Utan anmälan kommer inget att ske rent juridiskt. Man kan byta telefonnummer och greja så att han inte fortsätter att dryga sig, men för att få saken om nuppandet prövat så måste det till en polisanmälan.

Personligen tycker jag att det börjar bli farligt med den nya tillämpningen av lagen. Tjejen behöver numera inte ens neka på något sätt, utan tvärtom, kan vara den "drivande", men ändå torskar du. Dom flesta fallen är dock uppenbara och där finns det inga problem, men i andra fall kan detta bli jäkligt knivigt. Det är ju inte direkt så att man måste legitimera sig innan man har sex idag, och jag kan slå vad om att det finns 13-14 åringar som ser betydligt äldre ut, och vice versa.

!ante skrev:
2456047 word! jag e född88 skulle aldrig kunna hångla med någon som e YNGRE än 90! vad fan tänker folk med!

Hey, jag är född -80 och skulle nog kunna tänka mig nån född -90.
I vilken värd lever du i?

Victor skrev:
2456343 Hey, jag är född -80 och skulle nog kunna tänka mig nån född -90.
I vilken värd lever du i?

Är man 18 och inte kan tänka sig att hångla med någon yngre än 16 är det något fel på en. Är man i vilken ålder som helst och inte kan tanka sig att hångla med nån under 16 är det fel på en, om man tänker efter.:D

svårt att säga när du inte förklarar hur tjejen beteer sig, vill hon att han ska ringa eller vill hon bli av emd honnom? kanske jag som är trög men det framgick inte helt tydligt vad hon ville. blir nog svårt att få honnom dömd för något om hon nekar och han nekar.
måste tyvärr säga att jag är ganska bekant med denna typen av problem, många kompisar som varit precis som den tjejen. se bara till att hon inte blir insydd på hem av soss, risken är ganska stor att det bara blir värre.

tycker ni ska ta ett ordentligt snack med tjejen och försöka få henne att fatta att det inte är något vidare att betee sig som henne. svårt men man måste försöka. Funkar inte det så kontakta soss, det blir säkert inte bra det närmaste 6 månaderna men hon slipepr kanske att förstöra hela sitt liv.

Chris Ash skrev:
2456375 Är man 18 och inte kan tänka sig att hångla med någon yngre än 16 är det något fel på en. Är man i vilken ålder som helst och inte kan tanka sig att hångla med nån under 16 är det fel på en, om man tänker efter.:D
Det var rätt längesen du träffade nån under 16 va??

Vart är föräldrarna till tjejen, kan man ju undra....
Har själv en dotter på 10 nu, och det finns inte en risk att hon kommer hänga vid plattan när hon är 13.
Jag kommer nog vara värre åt andra hållet.... Smyga in på bion när hon är ute på sin första dejt t.ex. och kolla om grabbjäveln taffsar etc. etc....
Det finns mycke man kan göra för att se till att inga grabbar rör dom små liven :mad: ...

Blanco skrev:
2456509 Vart är föräldrarna till tjejen, kan man ju undra....
Har själv en dotter på 10 nu, och det finns inte en risk att hon kommer hänga vid plattan när hon är 13.
Jag kommer nog vara värre åt andra hållet.... Smyga in på bion när hon är ute på sin första dejt t.ex. och kolla om grabbjäveln taffsar etc. etc....
Det finns mycke man kan göra för att se till att inga grabbar rör dom små liven :mad: ...
Stackars ditt barn...

Blanco skrev:
2456509 Vart är föräldrarna till tjejen, kan man ju undra....
Eller du var ironisk? Förhoppningsvis...

Last edited:
Chris Ash skrev:
2456375 Är man 18 och inte kan tänka sig att hångla med någon yngre än 16 är det något fel på en. Är man i vilken ålder som helst och inte kan tanka sig att hångla med nån under 16 är det fel på en, om man tänker efter.:D

Är du helt j-la puckad, eller?

Fixx_ skrev:
2456535 Är du helt j-la puckad, eller?

Det var ju en miljöpartist som fälldes för pedofili i nordvästra skåne. Typ helsingborg. Ja nu är detta säkert inte C.Ash men Crish delar ju MP-åsikter i alla avseenden och normlösheten sätter ju sina spår hos alla. Så varför förfasas över denna normglidning.

Vad jag har förstått så vill hon egentligen bli av med den här killen, men hon svarar ju jämt och lyder när han ringer. Hon har tidigare blivit våldtagen av en 38-åring som var här illegalt. Ingen svenska, ingen engelska. Men han har blivit dömd på typ 150k i skadestånd och blev förvisad till Libanon.

Problemet att hanskas med såna här människor är att de ju garanterat är hela gäng eller släkter som håller ihop, så även om killen i fråga blir insydd så blir inte hans polare/kusiner det. Och dessa har ju en tendens att föra ett jävla liv om en "medlem" råkar illa ut. Lyckligtvis bor jag ett kvarter ifrån och kan ta mig dit väldigt fort ifall dom får påhälsning, nåt som polisen i dagens läge har svårt med. I en tidigare trår berättade jag att grannen hade inbrott vid halv fyra på natten, och det tog polisen 45 minuter att komma hit.

Men som ni säger, klamydian är ju tillräckligt med bevis. Och föräldrarna vette fan vad dom håller på med. Skilda är dom, så vitt vet jag.

!ante skrev:
2456047 word! jag e född88 skulle aldrig kunna hångla med någon som e YNGRE än 90! vad fan tänker folk med!

:D :D :D nu får ni faan ge er!

nog för att äldre kvinnor kan vara spännande i den åldern men du måste ju sätta lite lägre gränser! ;)

A_o_D skrev:
2456625 :D :D :D nu får ni faan ge er!

nog för att äldre kvinnor kan vara spännande i den åldern men du måste ju sätta lite lägre gränser! ;)

Har du mött nån yngre än -90?
Dom är inte som oss andra, om man säger så..

FreddaGädda skrev:
2456615

Problemet att hanskas med såna här människor är att de ju garanterat är hela gäng eller släkter som håller ihop, så även om killen i fråga blir insydd så blir inte hans polare/kusiner det. Och dessa har ju en tendens att föra ett jävla liv om en "medlem" råkar illa ut.

Invandringen har betytt och betyder oerhört mycket för Sverige. Vad vore vi utan den?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!