Servicedax, vad bör göras?

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
ZXR:en är uppe i 5500 mil nu :yoparty
Saknar servicebok och det enda jag vet är att ingenting förutom oljan (3ggr) samt kylarvätskan är bytt.

Tänkte därför lämna i den för ventiljustering samt kamkedjekoll. (stift och olja byter jag själv)

Räcker detta eller finns det nåt mer kritiskt i motorn som kan ge dyra ras?

Bör kamkedjan bytas eller räcker det med sträckaren? Vad händer om ventilsätena/ventilerna är kassa, måste jag renovera motorn då?

Man vill ju gärna komma billigt undan :tungan
 
synka fuggar?

Drar motorn nån olja? Då kan de va idé att kolla över ventilar o oljeringar m.m.

/ Hannes
 
HanneZ skrev:
synka fuggar?

Drar motorn nån olja? Då kan de va idé att kolla över ventilar o oljeringar m.m.

/ Hannes

Det kanske är lika bra att synka när man ändå är igång? Motorn går grymmt bra, drar rent från 2000rpm, inga effektsvackor/konstigheter, är lättstartad och gasresponsen är underbar :yoparty

Den drar ingen olja vad jag märkt, inte ens när den läckte (är åtgärdat nu) behövde jag fylla på.
 
Behövde du inte fylla på olja när den läckte? :)

De kallar ja kvalitets motor
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top