ZXR:en är uppe i 5500 mil nu
Saknar servicebok och det enda jag vet är att ingenting förutom oljan (3ggr) samt kylarvätskan är bytt.
Tänkte därför lämna i den för ventiljustering samt kamkedjekoll. (stift och olja byter jag själv)
Räcker detta eller finns det nåt mer kritiskt i motorn som kan ge dyra ras?
Bör kamkedjan bytas eller räcker det med sträckaren? Vad händer om ventilsätena/ventilerna är kassa, måste jag renovera motorn då?
Man vill ju gärna komma billigt undan

Saknar servicebok och det enda jag vet är att ingenting förutom oljan (3ggr) samt kylarvätskan är bytt.
Tänkte därför lämna i den för ventiljustering samt kamkedjekoll. (stift och olja byter jag själv)
Räcker detta eller finns det nåt mer kritiskt i motorn som kan ge dyra ras?
Bör kamkedjan bytas eller räcker det med sträckaren? Vad händer om ventilsätena/ventilerna är kassa, måste jag renovera motorn då?
Man vill ju gärna komma billigt undan
