Servicedax, vad bör göras?

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
ZXR:en är uppe i 5500 mil nu :yoparty
Saknar servicebok och det enda jag vet är att ingenting förutom oljan (3ggr) samt kylarvätskan är bytt.

Tänkte därför lämna i den för ventiljustering samt kamkedjekoll. (stift och olja byter jag själv)

Räcker detta eller finns det nåt mer kritiskt i motorn som kan ge dyra ras?

Bör kamkedjan bytas eller räcker det med sträckaren? Vad händer om ventilsätena/ventilerna är kassa, måste jag renovera motorn då?

Man vill ju gärna komma billigt undan :tungan
 
synka fuggar?

Drar motorn nån olja? Då kan de va idé att kolla över ventilar o oljeringar m.m.

/ Hannes
 
HanneZ skrev:
synka fuggar?

Drar motorn nån olja? Då kan de va idé att kolla över ventilar o oljeringar m.m.

/ Hannes

Det kanske är lika bra att synka när man ändå är igång? Motorn går grymmt bra, drar rent från 2000rpm, inga effektsvackor/konstigheter, är lättstartad och gasresponsen är underbar :yoparty

Den drar ingen olja vad jag märkt, inte ens när den läckte (är åtgärdat nu) behövde jag fylla på.
 
Behövde du inte fylla på olja när den läckte? :)

De kallar ja kvalitets motor
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top