Service 660 vs 640/625

  • Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Vilken är att föredra då? Jag skall ju inte skjutsa på den (tanten ramlade av för en månad sen.... :crash så nu kan jag köpa vad fan jag vill)
Ok serviceintervallen är hälften så långa:( mend et kan man ju stå ut med. 250 mil räcker ett tag på motard känns det som....
Jag känner at det kommer att bli en 660:)


///M
 
Last edited:
Köp en 660, tror det är prisvärdaste hojen om man vill ha mycket effekt men ändå inte behöva ställa ventiler var 15:e timme :fakta Själv ångrar jag att jag sålde min och ska beställa en ny till -04, flyttar till Gbg i höst. Köp en du med så kan vi rejsa :tummenupp :crash
 
Mingves skrev:
Vilken är att föredra då? Jag skall ju inte skjutsa på den (tanten ramlade av för en månad sen.... :crash så nu kan jag köpa vad fan jag vill)
Ok serviceintervallen är hälften så långa:( mend et kan man ju stå ut med. 250 mil räcker ett tag på motard känns det som....
Jag känner at det kommer att bli en 660:)


///M

Sluta vela nu Mats!! Gå till affärn och köp en 660 redan idag. :7peta

(tanten ramlade av ? var det möjligen efter alla de dåliga dating-tipsen som hon ledsnade ?)
 
TomK skrev:
Sluta vela nu Mats!! Gå till affärn och köp en 660 redan idag. :7peta

(tanten ramlade av ? var det möjligen efter alla de dåliga dating-tipsen som hon ledsnade ?)

Alla är inte rika kapitalistsvin som du :crash :crash
 
TomK skrev:
(tanten ramlade av ? var det möjligen efter alla de dåliga dating-tipsen som hon ledsnade ?)

Nope, det hände redan innan de dåliga datetipsen:)

Idag 4 månader senare så känns det som att det var bra att det tog slut, jag är mycket lyckligare nu.
Det finns mycket :tuttar i GBG. Hehehehe, var ute på Exxcet (hur stavar man det?) i lördags, fanken va babes. Typ 2 tjejer på varje kille i början av kvällen.
Tyvärr tankade jag lite för mycket så jag var nog inte så trevlig. Fyllde år och fick en Glenmorangie 10years av kompis som han o jag delade på plus lite till...
Jag var ganska trött men till helgen då djävlar :hihi

///M
 
Last edited:
dummaste frågan i denna tråd:
-kan nån förklara hur man ställer de dära jäwla ventilerna på en 660?!
-vilka verktyg?
-vilken del av hjärnan används?
osv :crash
 
Mingves skrev:
Vilken är att föredra då? Jag skall ju inte skjutsa på den (tanten ramlade av för en månad sen.... :crash så nu kan jag köpa vad fan jag vill)
Ok serviceintervallen är hälften så långa:( mend et kan man ju stå ut med. 250 mil räcker ett tag på motard känns det som....
Jag känner at det kommer att bli en 660:)


///M
Vad du än köper, så testa inget vassare. Köper du en 640 så testa ingen 660. Köper du en 660 så testa ingen bergare eller husky ;)...

660:n e nog toppen om man ska ligga och köra lite gata och så med...

- Johan
 
WORD MAN - habegäret infinner sig precis när du dumpat kopplingen...........hm.......... kolla ekonomin innan du provar någe annat.

mr_rockster skrev:
Vad du än köper, så testa inget vassare. Köper du en 640 så testa ingen 660. Köper du en 660 så testa ingen bergare eller husky ;)...

660:n e nog toppen om man ska ligga och köra lite gata och så med...

- Johan
 
mr_rockster skrev:
Vad du än köper, så testa inget vassare.
- Johan


Det där håller jag med om till 100% oavsett vilken hojtyp man än har. Tycker faktiskt det skulle vara det 11:e budordet, det enda det leder till är sömnlösa nätter och stora hål i plånboken.
 
Jay-Jay skrev:
Det där håller jag med om till 100% oavsett vilken hojtyp man än har. Tycker faktiskt det skulle vara det 11:e budordet, det enda det leder till är sömnlösa nätter och stora hål i plånboken.
Man kan vara toknöjd med sin båge ända tills man provar ngt värre. Har du en CBR 900 -94 och tycker den e grym, så prova inte en R1 -98 bara t.ex.. då MÅSTE du ha en sådan själv. Har du en R1 -98 så prova ingen nyare gixxer 1000 för då MÅSTE du ha en sådan.

Vilken du än köper så blir du säkert nöjd tills du testar någon annan.

- Johan
 
mr_rockster skrev:
Man kan vara toknöjd med sin båge ända tills man provar ngt värre. Har du en CBR 900 -94 och tycker den e grym, så prova inte en R1 -98 bara t.ex.. då MÅSTE du ha en sådan själv. Har du en R1 -98 så prova ingen nyare gixxer 1000 för då MÅSTE du ha en sådan.

Vilken du än köper så blir du säkert nöjd tills du testar någon annan.

- Johan

Jag ser det står att du äger en sm570RR Johan, ursäkta min okunnighet men är det någon raceversion av 570R. Var inne på Husqvarnas site men hittade inget. Vad är det för skillnad.

-Johnny
 
Vad gillar du Husky 570 R? Är den lika mycket pill med som på Husan?
Den är ju grymt snygg.

///M
 
Mingves skrev:
Vad gillar du Husky 570 R? Är den lika mycket pill med som på Husan?
Den är ju grymt snygg.

///M

Jag har oxå nästan samma fråga,min polare ska köpa en Husky 570 TE
hur är service intervallen på denna?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top