Johan skrev:
Den har jag också funderat över. Med den publiken så borde inte startavgifter för aktiva existera eller iaf vara väldigt låga. Men Veidec/STCC ser istället till att pungslå de aktiva än mer genom höjda avgifter och fantastiska elkostnader. Fattar inte varför en STCC helg ska vara dyrare att anmäla sig till än SO/SM. För att dessutom få mindre körtid.
I övrigt börjar väl diskutionen spåra ur lite, ska jag tolka vad det verkar handla om nu så är det ett allmänt upprop till RR-sverige att se till så Cralle/Folkesson mfl toppförare inte tappar spons. Har svårt att ställa upp på det, ser hellre en diskution om hur vi får ned kostnader och fler aktiva. Tittar man på Luffs svar så är inte 1000 i veidec svaret som gynnar flest.
Alltså, min gissning är att en del av startavgifterna går till just PR, d.v.s TV etc. Sedan står givetvis veidec för en del tv-inspelningen.
Dessutom, även fast stcc inte avslöjar det exakta avtalet, är ju en väldigt stor del av publiken sponsorbiljetter, d.v.s, det är företag som betalar för att publiken ska komma dit. Dock är publik som publik bra, oavsett om de betalar i entrén eller någon annanstans.
För en gångs skull håller jag med Luff, 1000cc rakt över till STCC är inte bra för resten av RR-sverige, inte ens resten av RR-norden.
Skulle man köra en mindre moddad 600, skulle det vara jäkligt många fler förare som skulle vilja köra Veidec skulle jag tro.
Skulle det dessutom inte vara pinsamt om 1000cc inte blev snabbast runt banorna? Vilket faktiskt det faktiskt är stor risk för.. Inte ens Havnen körde fortare med sin r7'a, eller för den delen r1'a än de gjort i ss600 veidec, och Havnen är definitivt i klass med flera i toppen av Veidec.
Mindre cyklar har definitivt fördelar på svenska banor så är det.. Dessutom, spåret vidare ut i världen igen då.. Superstock EM är bara öppet för "kids" d.v.s inte våra åldermän. Sen är ju ss600-em på väg att förändra sig också förmodligen, till superstock600 eller liknande.
Jag hajar inte rikigt varför man stenhårt hakat upp sig på 1000cc
