Luff sitter väl iof på dubbla stolar så han skiter nog i vilket. Jag vet att banägarna tar ut högre hyra av STCC, frågan är varför. Känns ungefär som när hyresvärdar tar pröjs av socialen för pundarkvartar, vissa kunder pröjsar utan att ifrågasätta. Kan det ha varit en taskig förhandling från början? Är väl även delvis därför vi andra inte får tävla på Mantorp längre. Blivit för dyrt över hela linjen helt enkelt.Steny skrev:Mike Luff vill ha kvar NSB i SO han är ganska partisk i frågan. Arrangerande klubbar och banägare tar dessutom ut högre banhyra för en STCC helg än för en vanlig SM/SO tävling. Om Cralle tappar spons skiter jag i men det tråkiga är att en bra serie kanske försvinner
Jag önskar inte heller att serien försvinner men det är en rätt radikal väg att gå så här pass sent på året. Dessutom så tror jag precis som Luff och Svemo att underlaget för att växa inte finns där, inte i dagsläget iaf. Eftersom SS försvinner från EM till förmån för superstock borde det ju det naturliga vara att ta samma steg här för sveriges elitklass som ska vidare.
Last edited: