Sedd av en släkt/bekant?

RKI

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Staden
Hoj
Plastgris
Han betalar ut din lön samt har investerat i dig, kostar en hel del att ha anställda .............
En motorcyklist kan vara en usel investering alltså? Låter nästan som slaveri. Det är nog i huvudsak jag som står för investeringen, känns så i alla fall när studielånen ska betalas.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Var lite små genant när Polisen stoppade mig efter en tydligen ganska lång efter följning.
Precis samtidigt passerade frun med barnen i bilen, kändes lite små kymigt efter åt.......
Inte nog med bassningen från regeringen, dyrt blev det också.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
En motorcyklist kan vara en usel investering alltså? Låter nästan som slaveri. Det är nog i huvudsak jag som står för investeringen, känns så i alla fall när studielånen ska betalas.

Japp, det är klart det kan vara en dålig investering... kör du så att du skadar dig måste de ta in någon som kan göra ditt jobb och visst, är det så att vem som helst kan göra ditt jobb så är det nog inte så farligt men så är det inte för så många.
Så visst kan chefen ha lite åsikter kring hur man beter sig... sen finns det oftast också lite "socialt ansvar" som företaget i sig anammar och då kan respekt och trafikvett vara inskrivet också.

Men absolut, i slutändan så har de inte med din fritid att göra.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Inte nog med bassningen från regeringen, dyrt blev det också.

Det är inte kul när det blir dyrt. :gnissla Det är därför jag får så mycket förmaningar av maken att ta det lugnt med Imprezan... :4skrika

Jag kan förstå att det kan vara ett problem med chefen, men personligen känner jag ingen som fått problem. Hade tjänstebil på Scania, och då är man alltid chaufför åt kollegorna. Men deras tråkningar om grussladd, fortkörning o.d. var rätt snälla. :)

Jag kan förstå oroliga mammor och svärmödrar. :huvet Men jag kan inte förstå varför frun skulle klaga? :va :dummer
Vad har ni för märkliga förhållanden egentligen? Hur vore det att välja någon man kan lita på, och som helhjärtat ställer upp för en? Bara ett litet förslag.... :7peta

Jag vet att min man kör fort. Jag vet att polisen har stoppat honom, och haft synpukter på hastigheten. Tack och lov hade de ingen mätutrustning med sig. :D Men jag litar på honom. Även om det går löjligt fort, så vet han vad han gör. Sitter jag bak så går det inte riktigt lika fort, men ingen stor skillnad. Varför skulle han mörka för mig vad han gör? :va Jag är ju där för honom....
Nu har jag börjat köra själv. Men det förändrar ingenting. Möjligen att jag tror ännu mindre på överdrifterna om riskerna, som de som aldrig suttit på en hoj gärna kommer med. :dummer

Edit: Vi har varit ihop i femton år, så blåögd nyförälskad är jag inte... :tummenupp Och han har aldrig varit utan sporthoj under de åren. :kär
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan förstå oroliga mammor och svärmödrar. :huvet Men jag kan inte förstå varför frun skulle klaga? :va :dummer
Vad har ni för märkliga förhållanden egentligen? Hur vore det att välja någon man kan lita på, och som helhjärtat ställer upp för en? Bara ett litet förslag.... :7peta
Kvinnor är oerhört bra på att gnälla på hur män kör även om kvinnorna i fråga själva kör som dårar. Du är ett av få undantag verkar det som. :tummenupp
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jobbet ringde en gång och behövde mig fort. 12min senare var jag framme. Kruxet var att alla visste att jag befann mig 33km bort vid telefonsamtalet. Fick utskällning av chefen och de ringde aldrig sådär igen :D

165km/h i snitt om jag inte tänker fel?
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
165km/h i snitt om jag inte tänker fel?

Räcker inte. :rofl Om han inte stod bredvid hojen med lämplig utrustning när de ringde. Eller så mäts inte tiden från att han la på luren, utan när han satte sig på hojen. :va

För att detta ska kunna bli en korrekt tenta uppgift, så behövs mer detaljer... :D:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Räcker inte. :rofl Om han inte stod bredvid hojen med lämplig utrustning när de ringde. Eller så mäts inte tiden från att han la på luren, utan när han satte sig på hojen. :va

För att detta ska kunna bli en korrekt tenta uppgift, så behövs mer detaljer... :D:tummenupp

Han kanske bara drog på sig hjälmen och bombade 33 km? :D Men om de där 12 minuterna innefattar att dra på sig skinnställ, stövlar och hela faderullan så blir det nog närmare 400 km/h snitthastighet. :D
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Min förra VD körde ofta om mig och flinade på väg till jobbet.
Sen stog han och väntade på jobbet och så frågade han om jag visste vart gasen satt..
Saken var ju den att jag höll på trampa igenom den där JEfLa pendalen genom golvet på viton. :mad:
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Han kanske bara drog på sig hjälmen och bombade 33 km? :D Men om de där 12 minuterna innefattar att dra på sig skinnställ, stövlar och hela faderullan så blir det nog närmare 400 km/h snitthastighet. :D

jag stängde bara jackan och satt på hjälmen samt stoppade nallen i jackan. sen vart det motorväg typ 30km av dem 33. hojen gick i max 280 som snabbast. alltså inte omöjligt ;)

men jag klockade inte tiden, 12min är det som fastnade i huvud och det som chefen sa efter att har kollad på en vanlig väggklocka....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jag stängde bara jackan och satt på hjälmen samt stoppade nallen i jackan. sen vart det motorväg typ 30km av dem 33. hojen gick i max 280 som snabbast. alltså inte omöjligt ;)

men jag klockade inte tiden, 12min är det som fastnade i huvud och det som chefen sa efter att har kollad på en vanlig väggklocka....

Ja då låter det ju riktigt troligt faktiskt. :D
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag brukar alltid vara först på jobbet, men av någon anledning var jag sen en morgon. Strax innan jobbet får jag syn på min kollegas bil i måttlig fart i vänsterfilen på mot en rondell för att svänga vänster. Han brukar för övrigt alltid komma efter mig, så det tog jag som en utmaning. I rondellen tog jag högerfilen och gjorde en något tvivelaktig omkörning över till vänsterfilen och svängde vänster i rondellen med gött nerlägg. Självklart kom jag först till jobbet även den dagen och påtalade för kollegan att han förlorade racet. Då log han och sa att han inte kom sist i alla fall, eftersom han raceade med en annan kollega, som han kört om 100 meter innan jag kom förbiflygande. Den tredje kollegan anlände någon minut senare. :näsblod Man blir som man umgås.

En pinsam historia var däremot när jag i jobbets bil skjutsade en elev som var sen till BUP när jah blev stoppad av polisen. 99 på 70-väg. Sjukt pinsamt tyckte jag. Askul tyckte han och den historien har han dragit för ALLA han känner, inklusive sin skäkt.
 
Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Jag råkade ut för en VÄLDIGT pinsam sak i onsdags, Jag var på väg till rr onsdagsgazzz och lite sen ut som vanligt :huvet kom körande på en 70 väg och jag körde väll 70 +-100. När jag kom ikapp ett par bilar som jag blåste om så såg jag att den sissta bilen var min tjejkompis mamma som känner mig mycket väl :död ca 500m efter att jag kört om henne så kommer jag till ett stopp där jag skulle ut på en stor 100 väg, och självklart så kom där 12 000 000 bilar så jag var tvungen att stanna så hon kom ikapp :brinnerup . Nu till det riktigt dumma att på mig hade jag min SH tröja där det står mitt namn över hela ryggen :gnissla inte det smartaste jag har gjort, dagen efter så fick min far ett sms där följande stod: Vet du om att din son kör som om han vore en levande donator! du borde verkligen ta ett snack med han :mad: Far bara skrattade när han berättade det och sa att jag kanske skulle åka dit med en blomma och be om ursäkt. finns det inget lättare sätt så man slipper bli dödad direkt när man kommer in på deras tomt :3freak
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
jag fick en skopa ovett av min kära far när han sett mig på bakhjulet mitt i stan, dock verkade han ändå lite stolt, för han avslutade med ett leende. Jag gillar min far.

Jag drog upp min hoj på bakhjulet över bron i Vänsersborg med (jag visste) Pappa och Farmor i bilen bakom.

Pappa var bara glad :D

Farmor lite mindre glad, fast å andra sidan är det katastrof att jag har stora skor :D



----------------


Min chef är väl inte så dålig iaf.

Han äger en av Mäkinens gamla WRC Lancer:s som han tvunget skulle prova i stan.
Självklart fick han polisen efter sig.
Och hur slutade det då?

Jodå, han kommer järnet mot jobbet med polisen några 100 meter bakom och kör rakt in i fabriken mellan personal och maskiner och sen kastar sig på portarna.

15 likbleka arbetare står och skrattar.
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Förstår inte riktigt det pinsamma med historier om hur någons mamma/pappa/morfar etc såg en köra fort eller vårdslöst.
Kunde ärligt inte talat brytt mig mindre.
Pinsamt hade det varit om man dragit om någon i warp speed för att sedan se samma person sakta glida förbi en när man precis borstat sand från skinnstället och hojen ligger i diket utanför en rondell lr liknande..det hade varit pinsamt!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
... "-Det hörs när du kommer....

:D Exakt så sa kompisarna i mitt kompani när jag gjorde lumpen som MC-ordonnans. Hurdå frågade jag förvirrat? Jo, alla MC-ordonnanser gasar fult på rakorna men när det är du som kommer så är det mycket kortare avslag i kurvorna innan man hör full gas igen. Till saken hör att jag för egna slantar försåg min arme-qvarna med dubbdäck på vintern.

Annars brukar ingen klaga som ser mig. Men när jag körde 125 på stenåldern så fick jag från morsan höra att mosters karl Micke hade sett mig komma körandes på framhjulet inne i stan. Jag kan inte göra långa stoppisar så jag var lite förvirrad en stund innan jag fattade att det inte var en stoppie utan att han skojat till det och bytt hjul. Han hade sett mig på bakhjulet... Men inte ens morsan gnällde då hon nog var ännu mer förvirrad än mig.

Sen har jag inte hört många klaga trots mycket buskörning i mina yngre år. I ett samhälle där man lätt blir igenkänd. Tvärtom har de flesta bara varit roade.

Bortsett från lite befäl i det militära då. En gång kom jag över ett backkrön med absolut qvarnan absolut maxad, kanske 140km/h eller vad dom nu gick. Och nere i en svacka står en blågul militärpolis och har precis stoppat ett annat fordon. Jag inser att det inte är någon ide att släppa gasen samt att alla andra MC-ordonannser ser exakt likadana ut så jag håller bara stumt förbi honom.
Sedan en timme senare är jag på väg tillbaka åt andra hållet och drar ner till lagliga 70km/h blir stoppad. Och får bara en komplimang, "Ja, det gick ju i lite lämpligare hastighet nu!". Jag försökte bara se ut som en fågelholk med gapande mun och frågande blick.

Det militära som MC-ordonnans var överlag väldigt komiskt. Det var bestämt att man vintertid inte fick köra över 50km/h men ingen klagade på att vi MC-ordonnanser körde snabbare. Vid ett tillfälle skulle jag åka ett gäng mil och köpa en hydraulslang till en traktor och traktorföraren frågade befälet om det skulle ta lång tid. Svaret blev bara, nej, inte om jag känner Two stroke man rätt.

En annan gång mötte jag plutonchefen samt motorbefälet på en smal väg dätr knappt en bil och en MC får plats, det var vinter, snö och min fart var så hög att jag inte hade en chans att få ner farten. Dom fick stopp på sin Traffic och pressade den mot höger plogkarm vilket gav mig ca 1 meters lucka. Luckan var så smal att jag inte vågade fortsätta bromsa utan tvingades istället tvärtom ge lite extra gas samtidigt som jag passerade dom. bara för att skapa lite stabilitet.
Trodde jag skulle bli arkebuserad senare men fick bara komentaren. "Om det inte hade funnits plats fört oss både så skulle det ha varit du som fått köra av vägen." dvs förfarande fem för de som varit MC-ordonanser. In i plogkarmen och gör en kullerbytta ut i skogen samt landa mjukt i snön.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Brorsan var hemma och tog min v70 och syrran följde med för att vi skulle till min kåk och jag hade bågen!

Så fort vi kommer ut på vägen ser jag brorsan stämpla och jag tänker "glöm det" så upp på slangen och förbi för att visa var skåpet skall stå...

När vi kommer fram så låter det såhär:

Syrran: Du får inte göra sådär jag blev jätterädd, oansvarigt osv,

Brorsan: Alltså det där är farligt...men jävligt fränt! :hihi
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Skiter i vem som ser mig, snuten, chefen, tjejen, svärfar, svärmor osv. men undviker gasa när morsan ser.

Hade en BMW M3(bil) och tog ut styvfarsan på åkning, drog upp den i bredslad ut på en 70 väg och körde sen ganska hårt en bra bit. Sedan när vi kom tillbaka till gården klev han ur bilen på med ögon som pingpongbollar och skakiga ben precis som att han åkt karusell. Och första komentaren var: "Ta ut morsan också! ta ut morsan också!"

Borde nog ha låtit gubben åka lite hoj också... :va
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top