Sedd av en släkt/bekant?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag bodde mitt ute i skogen när jag var 15 och farsan tyckte det var helt ok att jag fräste runt med hans cb550 på grusvägarna. En dag mötte jag rektorn på skolan. Han tittade konstigt. :)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Susat om hela säljteamet samt chefen (3 olika bilar) påväg från en säljkonferens... de visste att jag hade bråttom då jag skulle direkt till Kinnekulle efter konferensen, som var på Skåvsjöholm.
Gick inte i nån herrejössesfart men var ju tvungen att ta chefen med lite extra fart bara för att... han har nämligen rejsat en hel del fast i bil. Hans enda fråga på måndagen var vilken tid jag fick på Kinnekulle. :yoparty
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Fattar inte nojjan att chefen ska se? Roligt grej tycker jag isåfall :D vafan ska han kicka er för att ni åker hojj fort på fritiden?

Min chef har nog råkat se mig i alla jävliga situationer pga liten stad, vad ska han säga om det? =)
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
min mor brukar alltid säga: kör lugnt!
min far säger: det är ditt körkort.
Om jag kör tillsammans med far så brukar han kommentera: Jag hinner inte med. Ganska gasglad han me :banana

Bor i en liten stad så dom flesta om inte alla vet vem man är
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Jo, folk överdriver helt klart hojars hastigheter, mycket pga ljudet tror jag. Vi varvar ju bra mycket högre än vad folk i bil är vana vid. En vanlig svenssonbil rödmarkerar väl nånstans 4-5k rpm, medan en sporthoj är en bit över 10k rpm. Och låter en hel del med. :D

Mitt varvstopp ligger på 10k, är det något fel på min hoj då?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skiter i vem som ser mig, snuten, chefen, tjejen, svärfar, svärmor osv. men undviker gasa när morsan ser.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Bor ute på landet, så det går en dålig och smal 70-väg här ute. Låg bakom min kompis föräldrar när de kommit hem från husvagnssemester. Gick lite sakta för mig kände jag, så jag var fast beslutsam att åka förbi. Gjorde detta på innern i en snabb kurva :brinnerup
Fick höra sen av kompisen att de tyckte jag var lite för vågad vid det där omkörninsvalet :hihi
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Japp skäll har man fått i mängder!
Men va konstigt de är visst en till med en CBR med samma färger som mig som kör runt i GBG!
Obs han finns bara när man får skit:fakta
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Samma med min så vi får väl bara bita i sura äpplet och acceptera att vi inte har en sporthoj, för en sporthoj varvar minsann över 10k. :rofl

Jaaahaaaaa.... Ska jag skratta eller gråta? :va Min boxer rödmarkerar vid 8k, :( och de maskinerna körde de Boxer Cup med.... :tummenupp De tävlade med någonting som inte var sporthojar?.... :lol

Japp skäll har man fått i mängder!

Japp, och mer kommer.... I vilket fall här på SH, om du fortsätter i samma stil som hittills... :7peta :lol
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Fattar inte nojjan att chefen ska se? Roligt grej tycker jag isåfall :D vafan ska han kicka er för att ni åker hojj fort på fritiden?

Min chef har nog råkat se mig i alla jävliga situationer pga liten stad, vad ska han säga om det? =)

Han betalar ut din lön samt har investerat i dig, kostar en hel del att ha anställda .............
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Får inte så mycket kommentarer av min mor iaf.
Detta fastän att man nästintill alltid kör 20-30+ så är det bara min mor som åkt dit för fortkörning.
Så då hon säger "Kör inte så fort" svarar man numer med "Tja det är ju inte jag som har fortköringsböter" :D:D
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Min fritid ska de däremot ge fullständigt fan i, sålänge jag inte får lön för att ha fritid.

i det stora hela tycker jag likt men det beror lite på vad man jobba med.
jobba på nåt industrie företaget och står vid nåt band där kanske inte det spelar så stor roll. kör jag däremot skolbussen måste jag visa en respekt för lagar och där funkar det dåligt med dubbelmoral.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
i det stora hela tycker jag likt men det beror lite på vad man jobba med.
jobba på nåt industrie företaget och står vid nåt band där kanske inte det spelar så stor roll. kör jag däremot skolbussen måste jag visa en respekt för lagar och där funkar det dåligt med dubbelmoral.

Jag tycker fortfarande att företaget och chefen ska hålla näsan borta ur mitt privatliv sålänge de inte betalar för förmånen att ha något i mitt privatliv att göra. Förväntas man att bryta mot trafikförordningar genom att ta för mycket folk på bussen på jobbet så ser jag ingen jättestor anledning att nitiskt följa dem under privat flagg, tex... Och i alla städer jag har varit och åkt buss under högtrafiken så har de utan större betänkelser brutit mot den regeln. Jag kan iofs inte säga att det varit med företagets goda minne i mer än två av städerna däremot.
Sedan är jag väl medveten om att busschaffis bara var ett exempel. :fyllisar
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top