Sedd av en släkt/bekant?

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
fick utskälling av min chef, som blivit utfrågad av sin polare som är polis(han var dock inte i tjänst när han såg mig).

detta skedde dock med bil(obs körde min egen privatbil). så jag fick lite bannor att jag skulle skärpa mig.

för övrigt skiter jag i vilka bekanta som ser. bryr mig enbart om polis ser eller inte.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Jobbet ringde en gång och behövde mig fort. 12min senare var jag framme. Kruxet var att alla visste att jag befann mig 33km bort vid telefonsamtalet. Fick utskällning av chefen och de ringde aldrig sådär igen :D
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Man kan bli nojig för mindre;) Kom hem en dag ni kvarterat, varpå granntanten säger. "-Det hörs när du kommer, du kan inte smyga med den där" Nej det är lite svårt sa jag..

Jag började noja och tänkte, hörde hon mig när jag vred på rullen? Då jag kom från stora vägen och hade ylat på lite sista bite;) Men sen insåg man, herregud det kan ha varit 10 andra hojar ute samtidigt, hon kan ha menat bara när man puttrade in i kvarteret, förnekelse kommer man långt med :D

Varför noja? Hon är ju inte ens polis ha ha ;)

Men man tänker tanken ibland.
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Chefens bror är subscriber på mitt youtubekonto tydligen :huvet
En dag bad chefen mig gå undan så vi kunde snacka lite: "Du, vad du gör på din fritid det har jag inget att göra med, men du vet vad som händer om du blir av med ditt körkort"
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Bor i en liten stad - blir igenkänd jämt.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Givetvis satt frugan i en av trädgårdarna som såg till vägen.....

... sa adjö till frun ,svärmor och morsan(dom tre värsta) som satt o fika i utemöbeln.
Eftersom dom vet att jag körde inte lagligt nån gång så gav jag benet iväg ...

Som tur var så är hon överseende med mina något tvivelaktiga aktiviteter.

Hahaha! :lol Klart man är överseende... :) Hur min man kör vet jag ganska väl. :) Han är ganska duktig på att gasa även med mig på bönpallen. Tur att det finns pulver i hojen. :lol Nu har även jag börjat köra, och mitt sätt att köra är klart inspirerat av hans körstil... :yoparty

Man kan bli nojig för mindre;)"-Det hörs när du kommer, du kan inte smyga med den där" Nej det är lite svårt sa jag..

Jag vet alltid när det är min man som kommer på sin hoj uppför backen i villaområdet. Hans 175 hk hörs MINDRE än grannens HD. Både han och jag kommer 'smygande' på låga varv till och från vårat hus. Varför störa grannarna i onödan? :7peta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet alltid när det är min man som kommer på sin hoj uppför backen i villaområdet. Hans 175 hk hörs MINDRE än grannens HD. Både han och jag kommer 'smygande' på låga varv till och från vårat hus. Varför störa grannarna i onödan? :7peta

Varenda gång (ja, nästan iaf) jag kör ihop med folk blir jag pikad för att min hoj inte hörs. :D
Ja, rockmorsan har väl iofs inte gjort det...
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
min farmor frågade mig hur lång tid det tog att köra hem till henne, det är ca3mil och jag har aldrig kört i laglig fart hela vägen :3freak snacka om kugg fråga :va och jag fick världens utskällning när jag drog till med nått som lät bra...
jag sa "tja en 20min cirka si så där" men det va tydligen helt fel :brinnerup
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
min farmor frågade mig hur lång tid det tog att köra hem till henne, det är ca3mil och jag har aldrig kört i laglig fart hela vägen :3freak snacka om kugg fråga :va och jag fick världens utskällning när jag drog till med nått som lät bra...
jag sa "tja en 20min cirka si så där" men det va tydligen helt fel :brinnerup

3mil på 20min tkr jag låter rätt vettigt? Om det inte är världens skitväg förstås? :p
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Det blir väl en snitthastighet på 90 km/h? Är det mycket korsningar och 70-väg är det lite fort. :D

Ja men inte vet jag hur det ser ut där han bor :p
Har själv 3,5 mil till mor å far, brukar ta strax över 20 min. Men då är det en korsning samt att man håller typ hundra hela vägen. Iofs på 80 och 90 väg, men vem bryr sig? :p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja men inte vet jag hur det ser ut där han bor :p
Har själv 3,5 mil till mor å far, brukar ta strax över 20 min. Men då är det en korsning samt att man håller typ hundra hela vägen. Iofs på 80 och 90 väg, men vem bryr sig? :p

Haha, precis. :) Då är det rätt skönt att ha en släkt som inte är sådär jävla noga med hastighetsbegränsningar... Sålänge man inte är en idiot då.
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Körde om chefen på bakhjulet för nåra veckor sen men han vet inte att de va jag och jag hade inte tänkt säga de till han heller :p
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
I bil har jag och en kompis susat om hela chefs skaran med plats.personal,Divisions och VD i en hyr bil mellan Örebro och Bromma nånstans mellan stockholm o Bålsta i en alldeles för tuff om körning,,,inte fan kunde väl jag veta att dom skulle med samma flyg som jag till Gotland,,,snacka om skäll
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Tvärtom, gjorde misstaget att låna ut förra hojen + hjälm och kamera till farsan... Bra bit över dubbla skyltade hastigheten, omkörningar på fel sida vid rött ljus(!) osv. Filmen han fick sen visar han mer än gärna upp för alla vare sig dom vill se den eller inte...
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Jag drog om en såskopp ut ur en rondell. Grejen är att det är fyrfilig 70-sträcka på den här platsen och just efter den här rondellen finns en skön kurva att acca igenom med lite lagom nedlägg.

På jobbet fick jag sen en kommentar och en menande blick av en projektledare som sa att det var en fartdåre som drog om honom ut ur nämnda rondell och som drog iväg i 170.

Kände jag var tvungen att kommentera, eftersom han redan visste att det var jag, att jag visserligen körde lite för fort men att jag faktiskt aldrig var över 100 på sträckan. Man är ju i.a.f. lite rädd om lappen. Dessutom fick jag förklara att det är skillnad på snabb acceleration och hög fart.

En reflektion efter detta är att folk i allmänhet överdriver motorcyklars hastighet utifrån deras acceleration. "Jag gasade minsann på men MC'n bara försvann så han måste ha kört minst i 200....!"
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag drog om en såskopp ut ur en rondell. Grejen är att det är fyrfilig 70-sträcka på den här platsen och just efter den här rondellen finns en skön kurva att acca igenom med lite lagom nedlägg.

På jobbet fick jag sen en kommentar och en menande blick av en projektledare som sa att det var en fartdåre som drog om honom ut ur nämnda rondell och som drog iväg i 170.

Kände jag var tvungen att kommentera, eftersom han redan visste att det var jag, att jag visserligen körde lite för fort men att jag faktiskt aldrig var över 100 på sträckan. Man är ju i.a.f. lite rädd om lappen. Dessutom fick jag förklara att det är skillnad på snabb acceleration och hög fart.

En reflektion efter detta är att folk i allmänhet överdriver motorcyklars hastighet utifrån deras acceleration. "Jag gasade minsann på men MC'n bara försvann så han måste ha kört minst i 200....!"

Jo, folk överdriver helt klart hojars hastigheter, mycket pga ljudet tror jag. Vi varvar ju bra mycket högre än vad folk i bil är vana vid. En vanlig svenssonbil rödmarkerar väl nånstans 4-5k rpm, medan en sporthoj är en bit över 10k rpm. Och låter en hel del med. :D
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top