Se var du står politiskt, egentligen.

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date
För vad det är värt:

Economic Left/Right: -7.75
Social Libertarian/Authoritarian: -6.21

Fanken vilka konstiga siffror:

Economic Left/Right: -0.13
Social Libertarian/Authoritarian: -3.59

Inte många som fått något liknande hittills. Vad innebär detta ur en politisk synpunkt? Folkpartiet? :hihi

Edit: Är det inte märkligt förresten att religion är så inblandat i politik? Tror att det förskjuter de flesta svenskars resultat i det här testet åt vänsterhållet, då de flesta i det här landet väl inte är speciellt intresserade av religion?

Last edited:
Vänsterliberal, det var väntat:

Economic Left/Right: -5.38
Social Libertarian/Authoritarian: -4.77

Tydligen "liberalast" har hittills. Inte helt ovantat resultat:

Economic Left/Right: 0.75
Social Libertarian/Authoritarian: -6.92

Inte konstigt att jag kanner ovilja infor att rosta pa nagot av de etablerade partierna...

Frågorna är helt anpassade för amerikansk politik varför det blir ganska ointressant. Om man inte ska rösta där dårå.

Markus skrev:
Frågorna är helt anpassade för amerikansk politik varför det blir ganska ointressant. Om man inte ska rösta där dårå.
Erkänn att dina siffror såg ut ungefär som mina :hihi

mb skrev:
Erkänn att dina siffror såg ut ungefär som mina :hihi

Jag slutade efter typ tre frågor när de började babbla om rasers överlägsenhet:skrämd
Är dock säker på att det är en kommunist som gjort testet, varför skulle annars sådana korkade frågor vara med? :va

Det vore intressant att se vad folk får för resultat när man är en finnig 20-åring och vad man får på samma test när man gått igenom mer i livet, har barn osv.
Jag har blivit väldigt förändrad i mina åsikter och värderingar dom senaste 6 åren.

Your political compass:

Economic Left/Right: -4.88
Social Libertarian/Authoritarian: -0.21

Jaha?? Jag som inte bryr mej ett endaste dugg om politik.... är det bra eller dåligt? :)

mjukis skrev:
Your political compass:

Economic Left/Right: -4.88
Social Libertarian/Authoritarian: -0.21

Jaha?? Jag som inte bryr mej ett endaste dugg om politik.... är det bra eller dåligt? :)
Dåligt.

juha01 skrev:
Det vore intressant att se vad folk får för resultat när man är en finnig 20-åring ...Jag har blivit väldigt förändrad i mina åsikter och värderingar dom senaste 6 åren.

Och det hänger ihop med din numer släta hy? :tungan

Ni har för mycket fritid!

Utan att lägga tid på testet så har jag full koll på att jag ligger en bit åt höger.

Economic Left/Right: 6.13
Social Libertarian/Authoritarian: 1.90

Stämmer? Jovars, men saknade vettiga svarsalternativ ibland.
Alltid kul att slå ihjäl lite tid dock...

Markus skrev:
Jag slutade efter typ tre frågor när de började babbla om rasers överlägsenhet:skrämd
Är dock säker på att det är en kommunist som gjort testet, varför skulle annars sådana korkade frågor vara med? :va
Det var väl inte så konstigt, det finns nog en hel del folk som på allvar tycker så.

eus skrev:
Det var väl inte så konstigt, det finns nog en hel del folk som på allvar tycker så.

En hel del är nog överdrivet, men det blir nog en mestadels akademisk diskussion eftersom de enda siffror som finns tyder på en ganska liten rasism i USA, speciellt med tanke på sammansättningen de har.

Hur som helst så är inte "undersökningen" applicerbar på svensk politik. :mattias

Markus skrev:
Hur som helst så är inte "undersökningen" applicerbar på svensk politik. :mattias

Den är nog inte så mycket mer än en "kul grej". Men det är nog så att de flesta svenskar är ganska "vänster" vid en internationell jämförelse.

Markus skrev:
En hel del är nog överdrivet, men det blir nog en mestadels akademisk diskussion eftersom de enda siffror som finns tyder på en ganska liten rasism i USA, speciellt med tanke på sammansättningen de har.

Jag menade inte endast i USA nu.
Men det är klart, provet är avsett för amerikaner så det blir väl lite fel kanske. Men många frågor är ändå landsneutrala. Gjorde det mest för skojs skull.

Economic Left/Right: -6.13
Social Libertarian/Authoritarian: -5.74

edit: Fan jag borde ju vart bra mycket närmre Stalin tycker jag, nu verkar det som om det är jag och Dalai Lama som är soulmates. Katastrof :mad:

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...