Se var du står politiskt, egentligen.

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date
Alltså, vilket jävla skit-test. Det går ju verkligen inte att svara på fråga No1:

"If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations."

Vad menas med "trans-national corporations"? Är det typ en ond snubbe med cowboyhatt som tar alla pengar själv och roar sig med att jaga fridlysta djur och gå på bordell? Eller är det typ en mjukis som Bill Gates som sålt ut en betydande del av sitt företag till småsparare? Eller är det en mekanisk verkstad i Strömstad som fått en order till Norge?

Det är verkligen en kommu som gjort det där testet. :mad:

Markus skrev:
Alltså, vilket jävla skit-test. Det går ju verkligen inte att svara på fråga No1:

"If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations."

Vad menas med "trans-national corporations"? Är det typ en ond snubbe med cowboyhatt som tar alla pengar själv och roar sig med att jaga fridlysta djur och gå på bordell? Eller är det typ en mjukis som Bill Gates som sålt ut en betydande del av sitt företag till småsparare? Eller är det en mekanisk verkstad i Strömstad som fått en order till Norge?

Det är verkligen en kommu som gjort det där testet. :mad:

Jag antar att frågan syftar på om man anser att globaliseringen endast gynnar multinationella företag och rika länder istället för både rika och fattiga länder. Det finns ju teorier om att globalisering endast sker på rika länders villkor.

.

Lurch skrev:
Jag antar att frågan syftar på om man anser att globaliseringen endast gynnar multinationella företag och rika länder istället för både rika och fattiga länder. Det finns ju teorier om att globalisering endast sker på rika länders villkor.

.

Jo, det är jag med på. Men att antingen välja att det ska gå till cowboy-killen eller att allt överskott från globaliseringen ska placeras i afrikafonden är en fånig frågeställning och saknar verklighetsförankring. Var är mittenalternativet? Ingen vettig människa svarar väl att det bara ska komma corporations till nytta, och det vet författarna av testet. Kommunister är vad de är;)

Markus skrev:
Jo, det är jag med på. Men att antingen välja att det ska gå till cowboy-killen eller att allt överskott från globaliseringen ska placeras i afrikafonden är en fånig frågeställning och saknar verklighetsförankring. Var är mittenalternativet? Ingen vettig människa svarar väl att det bara ska komma corporations till nytta, och det vet författarna av testet. Kommunister är vad de är;)

Nu finns det ju visserligen fyra, iofs luddiga alternativ. Men skitsamma, det är knappast världens mest seriösa test.

Economic Left/Right: -2.13
Social Libertarian/Authoritarian: -0.67

Men man höftar ju lite på vissa frågor. Tycker hela testet är skrivet för att gynna vänstern. Anser mig inte alls ligga på det blocket i svensk politik ialla fall.
Vissa frågor kan man ju inte välja höger pga frågans innehåll om man då inte menar att högern är rasister. Typ "anser du att INGA första generations invandrare kan anpassa sig till det nya landet". Dum jävla fråga enligt mig.
Jao jao...det var ju ialla fall lite tidsfördriv det här!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8