Se var du står politiskt, egentligen.

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date

Coola Ola

Guest
Kanske är det inte riktigt som du trodde?

Genom att ta ställning till olika frågor inom social och ekonomisk politik får du reda på din faktiska politiska hemvist Finns som sagt säkert en del som är mer höger eller vänster än de trott.

Exempel:
"militär handling som strider mot civilrätt är ibland motiverat"
"rika betalar för mycket skatt"
"marijuana bör legaliseras"
"alla aborter där kvinnans liv ej är i fara ska inte vara tillåtna".

Fyll i formuläret på http://www.politicalcompass.org/.

Gjort den här innan och fick typ samma resultat då:
Your political compass

Economic Left/Right: -3.38
Social Libertarian/Authoritarian: -5.23

En del frågar var jag dock lite kluven till.

xyx skrev:
Gjort den här innan och fick typ samma resultat då:
Your political compass

Economic Left/Right: -3.38
Social Libertarian/Authoritarian: -5.23

En del frågar var jag dock lite kluven till.

jo, det var jag med. Svårt att svara riktigt bra då några frågor var såna som jag egentligen inte har nån åsikt om. Mina resultat var iaf som följer, dvs ungeför som Dalai Lama...

Economic Left/Right: -5.88
Social Libertarian/Authoritarian: -5.90

har gjort den tidigare för runt ett år sen var i samma ruta även då

Economic Left/Right: -1.38
Social Libertarian/Authoritarian: -1.69

jag hamnade på typ samma plats som gandhi. haha.

Your political compass:
Economic Left/Right: -7.63
Social Libertarian/Authoritarian: -5.18

men det kändes som det blev lite slumpmässigt ganska ofta var jag valde "strongly disagree" och var jag valde" disagree" och likadant med "agree"/"strongly agree".

Economic Left/Right: 0.88
Social Libertarian/Authoritarian: 0.72

Nästan i nivå med Gerhard Schröder... :tungan

Jag gjorde någon svensk variant inför förra valet. Blev vänster- alternativt miljöpartist. Jag är såå solidarisk och miljömedveten. En riktig Södertant helt enkelt. Tur att jag bor där jag bor.

Economic Left/Right: 3.50
Social Libertarian/Authoritarian: -0.62

Stämmer ju ganska bra faktist.

Inte nog med att jag i vissa perioder har varit väldigt lik Gandhi (om än mindre rynkig) och fått bära tillnamnet. Jag får dessutom trängas med honom därnere i hörnet! Visserligen var jag lite längre ner mot libertarian-kanten... men att hamna i samma område som Mandela, Gandhi och Dalai Lama är tamigsjutton inte illa! :)

Edit:
Economic Left/Right: -7.25
Social Libertarian/Authoritarian: -4.62

Macho Woman skrev:
Jag gjorde någon svensk variant inför förra valet. Blev vänster- alternativt miljöpartist. Jag är såå solidarisk och miljömedveten. En riktig Södertant helt enkelt. Tur att jag bor där jag bor.

Du har inte kvar länken till den svenska varianten, det känns som om hela sverige skulle bli kommunist klassade om testet är gjort i utlandet, här har ju högern ändå en socialpolitik som extremvänstern i andra länder drömmer om

glömde kolla siffrorna

men tog ett screenshot ist

politik.jpg

GuW skrev:
Du har inte kvar länken till den svenska varianten, det känns som om hela sverige skulle bli kommunist klassade om testet är gjort i utlandet, här har ju högern ändå en socialpolitik som extremvänstern i andra länder drömmer om

Tyvärr inte. Det var något som Aftonbladet hade inför något utav valen.

Jag hamnade förresten på nästan exakt samma punkt som Dalai Lama i schemat, vilket gläder mig oerhört eftersom han är min största idol. Visar väl att testat funkar också.

Economic Left/Right: -2.13
Social Libertarian/Authoritarian: 0.41

Var dock väldigt osäker på vissa frågor. Med dom här siffrorna, var står jag då bland dom svenska partierna?

KalleNorton skrev:
Economic Left/Right: -2.13
Social Libertarian/Authoritarian: 0.41

Var dock väldigt osäker på vissa frågor. Med dom här siffrorna, var står jag då bland dom svenska partierna?

Svårt att säga, men det låter ganska socialdemokratiskt.

Chris Ash skrev:
Svårt att säga, men det låter ganska socialdemokratiskt.
Inte för jag är så värst insatt i politik, men socialdemokraterna var iaf det enda partiet jag var säker på att jag inte skulle rösta på, om jag hade åldern inne för det dvs. Så fel man kan ha....

KalleNorton skrev:
Inte för jag är så värst insatt i politik, men socialdemokraterna var iaf det enda partiet jag var säker på att jag inte skulle rösta på, om jag hade åldern inne för det dvs. Så fel man kan ha....

Iofs skulle nog en socialdemokrat hamna på minus på bägge axlarna. Sen är ju den här precis som alla andra modeller, inget 100%-igt "facit" direkt.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8