Scandinavian Raceway Anderstorp, nådastöten?

Ja jävlar :huvet Men att stänga av hela Stockholm några gånger per sommar för att folk ska ut å springa är helt ok :gnissla

Kommunen verkade ju välvilligt inställda till banan, man får ju hoppas att dom kan dra i rätt trådar för att få den kvar, och kunna driva verksamhet på ett vettigt sätt.

Tragiskt är bara förnamnet...

Vem är det som tar den här typen av beslut? Tjänstemän på länsstyrelsen eller politiker? Om det är politiker är det ju möjliga att påverka genom namninsamlingar, manifestationer osv. Är det tjänstemän blir det svårare, tyvärr.

Katastrof speciellt efter kommunens vilja tidigare i sommar att satsa lite på banan.

Var kan man klaga eller hur hjälper man banan bäst som motorintresserad?

jag kan bara sorgligt konstatera att motorsport inte skall få bedrivas i det här landet, dags att börja spela schack istället:huvet

Vad hände med den där namninsamlingen med tusentals underskrifter för nått år sedan? Gjorde den någon nytta?

Vem är det som tar den här typen av beslut? Tjänstemän på länsstyrelsen eller politiker? Om det är politiker är det ju möjliga att påverka genom namninsamlingar, manifestationer osv. Är det tjänstemän blir det svårare, tyvärr.

Det är tjänstemän på Länsstyrelsen som beslutar i dessa ärenden. Beslutet ska tydligen överklagas

uppmana till manifestation och protest i sverige brukar endast leda till ett par kortade insändare i lokaltidningen från upprörda människor tyvärr, svenskar är för jävla dåliga på att stå upp för en sak.

kolla hur dom gör i många andra europeiska länder, där snackar dom inte så mkt inte utan agerar!!

Last edited:
Att vara utövare av Motorsport

är väl så nära terrorist-klassning man kan komma i Sverige... :huvet

Tragiskt, antar att banan förlorar sin ekonomiska bärkraft av detta?

Jag vet, vi skapar en religion som innebär att vi måste få köra på en bana minst 3 gånger i veckan iförda skinnställ och hjälm. Om vi inte får göra det så blir det väl hets mot folkgrupp?
Jag är måttligt religiös, men när ändamålen helgar medlen, då kan jag göra undantag. Jag är på! :fakta

Tragiskt, antar att banan förlorar sin ekonomiska bärkraft av detta?
Det är ju teoretiskt bara att höja priset under dom andra månaderna, men då sviktar nog kundunderlaget å andra sidan.

Last edited:
K-märk banan och dess verksamhet. Se till att få den med i UNESCOS världsarvslista. För en kort, men viktig, period i motorhistorien så fanns lilleputtlandet Sverige med på världskartan.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8