Scandinavian Open Gelleråsen

Är du politiskt aktiv?

Nej, men jag gnäller inte på alla politiker heller, jag behöver inte gilla deras beslut, men de sitter där trots allt för att de engagerar sig och tar givetvis så bra beslut de kan i förhållande till de underlag de har att fatta besluten på. Jag har däremot varit och är väldigt aktiv i vår klubb och stöter ofta på sådana trevliga typer som du som är experter på att tala om att vi gör fel men lägger inte två fingrar i kors för att hjälpa till. Och sitta på ett forum och gnälla över allting är INTE att hjälpa till!

Men du gillar nog bara att reta folk.....Förmodligen har du även en piska under sängen i hopp om att någon skall använda den på dig!
 
Last edited:
Mycket snack - inget nytt och verkstan söker folk?

Läste en 10 minuter på denna tråden och inser att diskussionerna om klasser el klubbgöromål knappast föder ngr långtgående planer för att roadracingen skall växa öhvt.

1,
Som aktiv måste man inse att sporten kostar pengar. Med andra ord borde det första man som intr utövare gör efter licenskursen vara att försöka säkra sin möjlighet att få finansiering och sälja sin sport och sig själv, annars blir karriären lika kort som storleken på din löneavi.

Och visst, det kan låta bakvänt för dig som inte tycker om att blanda sport med pengar...? Men detta är verkligheten för dig som sportutövare idag oavsett vilken sport du vill bli bäst på.

En summering för att få sporten och dess utövare att fortsätta utvecklas blir då att säkra sin RR-budget. DVs oavsett klass eller utrustning så är hörnstenen EKONOMI, din eller någon annans!


2,
Svemo & klubb etc. och att argumentera för "systemet" inte fungerar känns lite väl omoget om man inte ens själv orkar engagerar sig för att påverka. Och - ligger din klubb 25 mil åt fel håll - byt klubb och gå med i en som du lättare kan ta dig till. Med över 300 klubbar för MC-sport i landet så bör de flesta hitta en lagom avstånd från din postlåda.

Note, SVEMO har idag för få som gillar vad de gör. Men det är samtidigt det bästa som finns för nu. Och är du inte nöjd med vad de gör så bör det väl vara din skyldighet och ansvar att förändra till nåt som DU anser vara bättre....(?)



Ironi eller bara oförskämt...
Jag tror inte längre p tomten även om jag ibland önskar att han fanns. En liten önskan skulle då vara att en forumtråd på SH skulle göra någon skillnad. Ämnen som "för dyrt" och "gnäll/skäll" på förbundet leder ju inte framåt om du som skrivare/läsare inte förmår (läs vill) att GÖRA något åt orsaken och då skulle man ju kunna säga att tomten lika gärna skulle kunna vara du....


/Eric
 
Det glöms bort en ganska stor grupp i alla såna här diskussioner, oss som bara kör för att det är jävligt kul och inte har några som helst ambitioner att köra några rookie-race, klassa upp sig strax efter midsommar och gå upp till SST600/1000 på hösten, kanske ett wildcard i Pro SBK i sista racet, köra full säsong i Pro SBK året efter och driva sin racing som ett vinstdrivande företag.

Jag skulle säga att det är vi som håller igång racing-sverige, dom breda massorna behövs i alla sporter. Hur skulle vi kunna ha landslag i någon som helst sport om vi inte hade en pyramidstruktur under, med alla som spelar för skojs skull, där någon enstaka har talang och intresse att ta sig uppåt? Tror någon på fullt allvar att vi skulle kunna ha ett landslag i hockey om vi bara hade 30 hockeyspelare i Sverige och la ner elitserien, hockeyallsvenskan, division 1-4 osv? :va
 
det är samma problem även inom andra idrotter där det syns tydligt vem som är bra/dålig. Där har jag sett tendensen att de som är bra i b-klasserna hellre försöker få de klasserna (b) att få mer status, än att vara med och tävla med de "stora pojkarna".
Jag tycker att det känns lite åt samma håll här. Dvs att de som är snabba i rookie-klasserna hellre vill att rookie skulle haft mer status. Helst fått mer sändningstid på tv, och säkert gärna en större buckla att ställa i hyllan.

Lösningen tror jag är att hantera rookie just som rookie. Det har lite med vår egen inställning till det att göra. Om vi lyfter ögonen och ser att det är tuffare att komma 4:a från slutet i sbk än att vinna rookie 1000 kommer också fler att acceptera att harva bland de sista i SBK

HELT RÄTT!!! :tummenupp
 
Last edited:
Har man den minsta lilla tävlingsmänniska i sig så kan man väl inte tycka att det är kul att köra i Rookie klassen, visst jag köper det om man bara vill ut på banan och köra lite med sina polare, men vill man tävla så måste man väl vilja köra i högsta serien om man kan. Lite som att alltid spela fotboll mot tjejer, lite lättare att ta bollen...

Att vinna Rookie race helg efter helg är ju bara pinsamt, har ni farten se till att klassa upp er och tävla mot bättre motstånd, då blir ni själva bättre också.

Vore skitkul om det kom 10-15 st nya till nästa år!
 
Mossberg blev blockad i starten, hann inte bromsa och körde in i den framför med krasch som resultat. Jag highsidade ut ur esset på första varvet och den rödflaggade dom. Vi klarade oss bra båda två

Stog på utsidan av depåkurvan men hade ett 500mm objektiv till låns för dagen, så jag följde er i starten och fick några bilder.

so-9012closeupb.jpg
 
Stog på utsidan av depåkurvan men hade ett 500mm objektiv till låns för dagen, så jag följde er i starten och fick några bilder.

so-9012closeupb.jpg

Kommer ihåg att vid detta tillfälle hade jag bara en tanke i skallen, "Detta klarar jag, inga problem!"... Så blev det tyvärr inte..

/A
 
Stog på utsidan av depåkurvan men hade ett 500mm objektiv till låns för dagen, så jag följde er i starten och fick några bilder.

so-9012closeupb.jpg

Härlig bild! Är det någon som vet någon fotograf som stod i änden på rakan och såg/fotade min praktvurpa?
 
Skulle vilja ha bilder från Superbike racet. Någon som fotade?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top