Twosaint
Great white people
Cujo skrev:Frågan är, vad jobbar du med???
(Jag förutsätter att du inte jobbar som utesäljare för då är det definitivt tvärkört.)
Om det nu är så att det råder arbetsbrist för utesäljare, så är det inte rätt att sparka någon med andra arbetsuppgifter, bara för att en övertalig utesäljare skall få jobba kvar.
Men eftersom du blivit blåst av facket, så får du läsa paragrafer själv eller pröjsa en jurist i arbetsrätt. Det borde inte vara så dyrt att få reda om om du har ett "case" eller inte. Facket kanske har juridisk rådgivning centralt??? (I så fall, vänta med att berätta att din egna avd/klubb gått emot dig, så att du får ett opartiskt råd)
Tyvärr så ligger du nog jävligt till eftersom du har blivit blåst av ditt eget fack. Man kolla i alla fall upp om du har en chans, innan du ger upp. Du skrev att arbetsgivaren i alla fall vill ha dig kvar... om han verkligen vill, kanske det går att ordna med juridisk rådgivning från SAF (En vild chansning från min sida.)
Lycka till!
Ja jag jobbar som innesäljare på området VVS vi tillhör en av landets största grossister och har nyligen köpt upp en verktygsgrossist och det är verktyg L jobbar med. Och nu ska vi rationalisera bort folk på verktyg, ja dår kickar vi en VVS innesäljare, ja jag blir snurrig jag