Satan vad dyrt!!

Hoj 60,000:-

Kåpor ingår i hojköpet
Akrapovic Race helsystem går bort
Fälgar ingår i hojen
Wilers dämpare ingår i hojen
Däck 2,500/uppsättning X20 50,000:-
Powercommander 3 går bort
QuickShift går bort

Buss 100,000:- räknas inte in race budgett eller en för 30000:-
Husvagn 70,000:- " " " " " " 10000:-

Skinnställ 5,000:-
Verktyg 10,000:- kanske det, beror ju på vad man har innan, men inte över 5000:-

Totalt ink hoj exl familjens buss och husvagn men ink vettiga alternativ 160,000:-
total ink familje prylar 290.000, ( vansinnigt)

Brno 10,000:-
10 bandagar a700:- 7,000:- sen räcker det med bandagar, inget tempo där...
California Superbikeschool x4 25,000:- VA? en gång högst...
8 tävlingar a ca 1000:- 8,000:-
licens & diverse klubbavgifter 4,000:-

herregud människa, prioritera om,,,, eller om du nu stålarna, bränn på....
 
Last edited:
Poacher skrev:
Det är inte alls konstigt att folk bedömmer folk efter vad de gör på banan än efter tjockleken på deras plånböcker, det är ett roadracingforum.

De här rookie klasserna ska väl vara instegsklasser som inte ska kräva allt för mycket pengar för att vara med i.



Visst är det så.

Men om du skall åka på många körningar och oftast lite längre så behöver man husvagn och skåpbil vilket är dyrt om det skall vara driftsäkert.

Hoj är alltid dyrt och bandagarna kostar alltid mer än man tror.

Så det blir tyvärr väldigt dyrt hur man än gör.

/M
 
Jo det är dyrt, givetvis.
Men en del du tar upp är ju inte sånt du måste ha just bara för att åka lite RR på denna nivån.
 
Mike the bike skrev:
Verkar ju vara normala människor, men vad vet jag det kanske är extremt fattiga och bara avundsjuka.

Jag väntade på det där..

Men jag undrar bara varför du har ett sådant hävdelsebehov? att du måste skriva av dig här hut mycket det satsas, självklart sticker det i ögon på folk som lever på nudlar hela vintern när fakturorna trillar in efter förra årets säsong, är det svårt att fatta? Det var för övrigt precis samma sak förra året. Här skulle skaffas grejjer till höger och vänster, sen klagar du på att allt är dyrt?

Dessutom har du valt den i särklass minst lämpliga hojen att köra sin debutsäsong på av de fyra japanska tillverkarna, därav kass säsong..

Nåväl, lycka till..

/B
 
Mike the bike skrev:
Det konstigaste är att man inte kan diskutera saker som kostar pengar utan att folk till slut bara diskuterar pengarna och hur mycket eller lite man har.
Det handlar nog om att de som läser inte vill att du ska slänga bort dina pengar. Iaf ser jag det så...

Jag har inte råd att åka på det allra senaste och bästa, fick tillåme byta typ av motorcykel. Nu är jag glad för det när jag får mer valuta för pengarna. Även om man har ambition som är skyhög så måste man se till vad som är realistiskt.

Självklart är man också avis att ha sånna summor att röra sig med. Skulle jag ha haft det skulle jag antagligen köra mer än en deltävling i sommar. Dessutom skulle inte den kittade WRen med tvåhjulsdrift vara så långt borta :banana

*Edit, själv kör jag gärna en säsong där jag känner att jag har chans att göra så bra ifrån mig som jag vill INNAN jag går in med de stora pengarna (dvs allt man har å leva på ;))
 
Last edited:
R2 skrev:
Hoj 60,000:-

Kåpor ingår i hojköpet
Akrapovic Race helsystem går bort
Fälgar ingår i hojen
Wilers dämpare ingår i hojen
Däck 2,500/uppsättning X20 50,000:-
Powercommander 3 går bort
QuickShift går bort

Buss 100,000:- räknas inte in race budgett eller en för 30000:-
Husvagn 70,000:- " " " " " " 10000:-

Skinnställ 5,000:-
Verktyg 10,000:- kanske det, beror ju på vad man har innan, men inte över 5000:-

Totalt ink hoj exl familjens buss och husvagn men ink vettiga alternativ 160,000:-
total ink familje prylar 290.000, ( vansinnigt)

Brno 10,000:-
10 bandagar a700:- 7,000:- sen räcker det med bandagar, inget tempo där...
California Superbikeschool x4 25,000:- VA? en gång högst...
8 tävlingar a ca 1000:- 8,000:-
licens & diverse klubbavgifter 4,000:-

herregud människa, prioritera om,,,, eller om du nu stålarna, bränn på....


Visst kan man få en färdig hoj billigare , det vet jag men nu vill jag köra Kawasaki och då drar det iväg lite.

Tycker du fortfarande att man kan skita i helsystemet?

Vet bara att då jag bytte från orginal till helsystem på min rejs zx6a förra säsongen så var skillnaden enorm.

Den gick bättre på alla sätt.

Sen så måste jag nog ha bandagarna, jag körde dryga 30 under förra säsongen och jag är fortfarande kass.

Superbikeschool är ju i 4 steg, tänkte klämma in dessa innan säsongen drar igång här hemma.

De som gått den säger att dom avancerat väldigt mycket tack vare att kurvtekniken förbättrats så.

Tack för en vettig diskussion.

/Mikael
 
ok, kör kawa, kör man det man vill och tror på så hjälper det lite.
ja skit i helsystemet och PC. en ZX10 går så det räcker tveklöst.
ok, skolan är i fyra steg, inget att göra åt.

tid bakom styret är det viktigaste, försök få draghjälp av någon.
ska du på nått ställe som jag ska föråka på så lovar jag att jaga dig..
 
Grundregel 1: i Rookie Rejsing, berätta aldrig att du har asmycket pengar som du tänker bränna på rejsing, dom flesta andra lever på nudlar för att ha råd att köra, av-hundsjuka och irritation är det enda svar du får.

2: Berätta inte att du ska köra 100 bandagar och gå på dyra RR kurser, om du inte står på pallen i år kommer häckelmaffian att få vatten på sin kvarn.

3: Träna mycket och förbättra dina egna tider, glöm inte bort att ha kul.

Följer man detta och bjuder på sig själv så får man många kompisar i depån.
 
Mike: visst kommer hojen gå bättre av att du slänger på ett helsystem och en Power Commander, men frågan är om du har nytta av det. Kommer det göra så stor skillnad på varvtiderna att du kan motivera kostnaden?

Ta inte det personligt, det är något som fler borde tänka på. Jag tror defenitivt att effekthysteri bara är negativt så länge vi snackar rookie-serier.
 
Bj.O.rn skrev:
Jag väntade på det där..

Men jag undrar bara varför du har ett sådant hävdelsebehov? att du måste skriva av dig här hut mycket det satsas, självklart sticker det i ögon på folk som lever på nudlar hela vintern när fakturorna trillar in efter förra årets säsong, är det svårt att fatta? Det var för övrigt precis samma sak förra året. Här skulle skaffas grejjer till höger och vänster, sen klagar du på att allt är dyrt?

Dessutom har du valt den i särklass minst lämpliga hojen att köra sin debutsäsong på av de fyra japanska tillverkarna, därav kass säsong..

Nåväl, lycka till..

/B


Det var väl dumt att sitta å vänta (skämt)

Jag lever faktiskt på nudlar för att kunna göra det här!!!!!

Detta är dessutom min andra säsong.

Faktum är att jag funderat mycket fram och tillbaka på hur jag skulle göra den här säsongen.

Tanken var faktiskt att köpa ett gammalt ök billigt och sen bara köra ändå.

MEN då var det faktiskt min sambo som påminde mig om att jag ALDRIG unnar mig själv någonting och inte har gjort så de senaste 10 åren och att det nu var dags.

Hon sa: skall du verkligen snåla med det roligaste du vet om du nu för EN GÅNGS SKULL inte behöver det, unna dig något sa hon.


Så det är faktisk det jag gör, men det betyder inte att det inte känns i plånboken.


Så här är mitt liv:

Jag går aldrig på krogen
Jag går nästan aldrig på bio
Jag går nästan aldrig ut och äter
Jag köper sällan nya kläder
Jag reser nästan aldrig
Jag unnar mig ingenting i form av saker

Jag lever inte ens det som de flesta kallar ett normalt liv som de flesta jag känner gör.

Däremot så jobbar jag och jobbar och jobbar.

Har i många år arbetat 16-20 timmar 5-6 dagar i veckan i många år.

Min första utlandssemester var förra året!!!!!

Vill du byta???

Tack för lyckönskan ändå :tummenupp
 
Mike the bike skrev:
Så här är mitt liv:

Jag går aldrig på krogen
Jag går nästan aldrig på bio
Jag går nästan aldrig ut och äter
Jag köper sällan nya kläder
Jag reser nästan aldrig
Jag unnar mig ingenting i form av saker

Jag lever inte ens det som de flesta kallar ett normalt liv som de flesta jag känner gör.

Däremot så jobbar jag och jobbar och jobbar.

Har i många år arbetat 16-20 timmar 5-6 dagar i veckan i många år.

Min första utlandssemester var förra året!!!!!

Vill du byta???

Tack för lyckönskan ändå :tummenupp


Hehe, det är ungefär så livet ser ut för de flesta som kör rr i sverige ;)
Sen jag började med rr, har jag knappt gått på krogen, levt på nudlar, bio har jag iofs gått på en del, men det är för att jag kunnat gå gratis ;)
Kläder? Ja, det har man väl köpt, om skinnställ och handskar räknas? ;)
Jag brukar dock unna mig racing :rolleyes:

Unna dig en vettig satsning, blås inte pengar på sånt du inte behöver, även om du har pengarna.
 
Mike the bike skrev:
Fn hade glömt det där med bromsslangar.

Jovisst vagnen och bilen är engångskotnader men det blir ändå så jävla mycket pengar, jag fattar inte hur folk har råd.

Man får ju nästan sätta resten av livet på paus om man skall rejsa.

bromsslang kostar väl typ en hundring på en hydraulikfirma så det känns väl överkomligt i sammanhanget? :)
 
Mike the bike skrev:
Det var väl dumt att sitta å vänta (skämt)

Jag lever faktiskt på nudlar för att kunna göra det här!!!!!

Detta är dessutom min andra säsong.

klipp, klippetiklipp..

Nä, jag är inte avis, vill inte byta..

Har/hade (beroende på fortsättning)förmodligen den dyraste R1000-hojen i depån sen Vberg var debutant.. men jag tror inte jag har pratat så högt om det..

Lever följdaktligen på nudlar
går sällan ut
har två par hela brallor, ett par hela skor
ingen fru
Inga barn
osv...

/B
 
GSXR1100R skrev:
Grundregel 1: i Rookie Rejsing, berätta aldrig att du har asmycket pengar som du tänker bränna på rejsing, dom flesta andra lever på nudlar för att ha råd att köra, av-hundsjuka och irritation är det enda svar du får.

2: Berätta inte att du ska köra 100 bandagar och gå på dyra RR kurser, om du inte står på pallen i år kommer häckelmaffian att få vatten på sin kvarn.

3: Träna mycket och förbättra dina egna tider, glöm inte bort att ha kul.

Följer man detta och bjuder på sig själv så får man många kompisar i depån.


Ja i år skall jag bara ha kul och inget annat, detta gör jag bara för mig själv.

Jag behöver väl inga andra kompisar i depån jag har ju dig :hihi
 
Bj.O.rn skrev:
Nä, jag är inte avis, vill inte byta..

Har/hade (beroende på fortsättning)förmodligen den dyraste R1000-hojen i depån sen Vberg var debutant.. men jag tror inte jag har pratat så högt om det..

Lever följdaktligen på nudlar
går sällan ut
har två par hela brallor, ett par hela skor
ingen fru
Inga barn
osv...

/B

"Stöd racingvågens offer, skänk ett par nya pjuck till Bj.O.rn" :D
 
Coola Ola skrev:
bromsslang kostar väl typ en hundring på en hydraulikfirma så det känns väl överkomligt i sammanhanget? :)


Behöver man inte köpa orginal tror du, för Kawa menar jag inte orginal.

Fick Moto Gp 3 idag föresten så nu är du välkommen när du får en stund över.

/M
 
Mike the bike skrev:
Ja i år skall jag bara ha kul och inget annat, detta gör jag bara för mig själv.

Jag behöver väl inga andra kompisar i depån jag har ju dig :hihi

Hallå, nu tycker jag synd om dig, du är välkommen bort till oss, gamlot som ende vän, var är världen på väg :rolleyes: :va :D
 
Mike the bike skrev:
Ja i år skall jag bara ha kul och inget annat, detta gör jag bara för mig själv.

Jag behöver väl inga andra kompisar i depån jag har ju dig :hihi
Jag ska ju inte köra Rookie i år, du får mingla med Mad Mus & A-föraren Don Quickshot, har du tur så möter du läktarracingspecialisten[tm] valmers som kan ge dig goda råd typ: håll stumt överallt det ska gå.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top