Satan vad dyrt!!

oFFkeFF skrev:
"Stöd racingvågens offer, skänk ett par nya pjuck till Bj.O.rn" :D


Eller till mig.

Skämt åsido så skänkte jag faktiskt 10,000 till flodvågsoffren i asien.

Där försvann en resa till, eller en racehelg.
 
oFFkeFF skrev:
Hallå, nu tycker jag synd om dig, du är välkommen bort till oss, gamlot som ende vän, var är världen på väg :rolleyes: :va :D
Fanimej sista gången som du fick bo i vår stuga.... :mad: :tungan :pannkyss
 
GSXR1100R skrev:
Jag ska ju inte köra Rookie i år, du får mingla med Mad Mus & A-föraren Don Quickshot, har du tur så möter du läktarracingspecialisten[tm] valmers som kan ge dig goda råd typ: håll stumt överallt det ska gå.

Jag och den galne älgen skall köra ERF med min 10a.

Donken kör ju Veidec så han ser man väl inte mer, vi duger snart inte.

Ja jag längtar verkligen efter att få träffa Valmers.

/M
 
oFFkeFF skrev:
"Stöd racingvågens offer, skänk ett par nya pjuck till Bj.O.rn" :D

Gärna, för skosnörena börjar ge upp i dom enda hela jag har, dessutom är det snart hål i mitt ena hela par jeans..

/B
 
Bj.O.rn skrev:
Gärna, för skosnörena börjar ge upp i dom enda hela jag har, dessutom är det snart hål i mitt ena hela par jeans..

/B


Ge mig din adress så skall jag kolla i garderoben om jag hittar några.

Vad har du för storlek??

/M
 
Pengar

Mike the bike skrev:
Satt och gjorde något dumt alldeles nyss.

Jag räknade ihop vad säsongen 2005 kommer att kosta mig.

Det är nästan så man tappar sugen när man ser notan.


Hoj 133,000:-

Kåpor 6,000:- Kåpset 4,200:-
Akrapovic Race helsystem 12,000:-
Fälgar 10,000:-
Wilers dämpare 10,000:-
Däck 2,500/uppsättning X10 25,000:-
Powercommander 3 5,000:-
QuickShift 3,000:-

Buss 100,000:-
Husvagn 70,000:-

Skinnställ 10,000:-
Verktyg 10,000:-

Totalt 211,000:-

Totalt ink hoj 344,000:-


Cartagena 10,000:-
Brno 10,000:-
30 bandagar a700:- 21,000:-
California Superbikeschool x4 25,000:-
8 tävlingar a ca 1000:- 8,000:-
licens & diverse klubbavgifter 4,000:-


Totalt 462,000:-


/M


Va fan,köp en Minimoto då!!
Lovar att det blir billigare :tummenupp
 
Som frekvent smygtittare av racingdelen på forumet måste jag säga att jag öppet och ärligt avundas Mike för hans möjlighet att satsa så mycket som han gör. :tummenupp
hade jag haft samma möjligheter hade jag lätt gjort samma sak, oavsett vad folk tyckte.
Nu är inte fallet så, utan jag får i år nöja mig med "a twist of the wrist, ett och två" och licenskursen... men lika glad är jag för det. :)
 
DreeTman skrev:
Som frekvent smygtittare av racingdelen på forumet måste jag säga att jag öppet och ärligt avundas Mike för hans möjlighet att satsa så mycket som han gör. :tummenupp
hade jag haft samma möjligheter hade jag lätt gjort samma sak, oavsett vad folk tyckte.
Nu är inte fallet så, utan jag får i år nöja mig med "a twist of the wrist, ett och två" och licenskursen... men lika glad är jag för det. :)
Samma här, om jag kunde lösa transportproblem skulle jag sätta ihop en budgetsatsning på 250SP men nu får det nog bli licenskurs och vanlig banåkning. Blir ju roligt det också men man (jag i alla fall) kommer aldrig att våga åka fort med min gathoj.
 
Ninjaboy skrev:
Samma här, om jag kunde lösa transportproblem skulle jag sätta ihop en budgetsatsning på 250SP men nu får det nog bli licenskurs och vanlig banåkning. Blir ju roligt det också men man (jag i alla fall) kommer aldrig att våga åka fort med min gathoj.

Med tanke på hur många cyklar du verkar ha så är det väll inte så svårt. Sälj några och köp en buss :tummenupp
 
Jag förstår inte riktigt tanken med tråden. En lång uppräkning av en massa svindyra saker som till stor del inte gör dig till en snabbare förare och sedan blir du sur när folk tycker du gnäller. Vilken typ av respons ville du ha?

Ta R2s budget i beaktande för du lär inte ha tråkigare en sekund med det upplägget, snarare tvärt om eftersom du kommer ha en snällare hoj vilket ger dig möjlighet att utveckla körningen vilket ju är det viktigaste.

Dessutom har du missat saker som bensin, bromsbelägg, olja, fotpinnar, bromshandtag, styrhalvor. Kostnaderna för racen är högre så lägg upp 1500 sek per race.

Vad menar du med kåpor och kåpset?
 
Mike the bike skrev:
Satt och gjorde något dumt alldeles nyss.

Jag räknade ihop vad säsongen 2005 kommer att kosta mig.

Det är nästan så man tappar sugen när man ser notan.


Hoj 133,000:-

Kåpor 6,000:- Kåpset 4,200:-
Akrapovic Race helsystem 12,000:-
Fälgar 10,000:-
Wilers dämpare 10,000:-
Däck 2,500/uppsättning X10 25,000:-
Powercommander 3 5,000:-
QuickShift 3,000:-

Buss 100,000:-
Husvagn 70,000:-

Skinnställ 10,000:-
Verktyg 10,000:-

Totalt 211,000:-

Totalt ink hoj 344,000:-


Cartagena 10,000:-
Brno 10,000:-
30 bandagar a700:- 21,000:-
California Superbikeschool x4 25,000:-
8 tävlingar a ca 1000:- 8,000:-
licens & diverse klubbavgifter 4,000:-


Totalt 462,000:-


/M

De é lugnt, jag tar med egen matlåda: ):):)
Dieseln tjuvtankar vi på Shell
 
Medin skrev:
Med tanke på hur många cyklar du verkar ha så är det väll inte så svårt. Sälj några och köp en buss :tummenupp
Har ingen plats att ha en buss, bor i lägenhet. :( Den riktiga bristen är ju kompisar som har samma intresse, när man är inflyttad så är det inte så lätt, de jag känner är intresserad av fotboll och trav och sånt. :3freak Känner man likasinnade så brukar det lösa sig.
 
Bj.O.rn skrev:
Gärna, för skosnörena börjar ge upp i dom enda hela jag har, dessutom är det snart hål i mitt ena hela par jeans..

/B


Ännu en anledning till att inte köpa Ducati.... Man får gå med rumpan bar.. :arsele :hihi :hihi
 
sleven skrev:
Ännu en anledning till att inte köpa Ducati.... Man får gå med rumpan bar.. :arsele :hihi :hihi

Ännu ett konstruktivt inlägg av sleven.. som nu åkte in i min ignorelista för gott.. det var väl målet antar jag..

/B
 
Bj.O.rn skrev:
Ännu ett konstruktivt inlägg av sleven.. som nu åkte in i min ignorelista för gott.. det var väl målet antar jag..

/B

Flåt.. Visste inte att du tyckte så, verkligen inte min menig att vara annat än rolig eftersom det är lite dyrare med Ducati, typ servicekostnad och så.

Ps. min kompis med den spruckna ramen på 748:an har fått den helt ersatt inklusive bytet. Ds.

/Pär.
 
Poacher skrev:
De här rookie klasserna ska väl vara instegsklasser som inte ska kräva allt för mycket pengar för att vara med i.

Instegsklasser förvisso, men därmed inte sagt att man *måste* snåla om man inte är tvungen. Vitsen med rookieklasser är ju att samla rutin och kunskap, och förbättra sin körning för att så småningom klättra till andra klasser. Vill man satsa och har resurser att göra det bekvämt och effektivt för sig så kan det ju inte vara ett självändamål att späka sig av ren solidaritet.
 
69:an skrev:
Instegsklasser förvisso, men därmed inte sagt att man *måste* snåla om man inte är tvungen. Vitsen med rookieklasser är ju att samla rutin och kunskap, och förbättra sin körning för att så småningom klättra till andra klasser. Vill man satsa och har resurser att göra det bekvämt och effektivt för sig så kan det ju inte vara ett självändamål att späka sig av ren solidaritet.
Det är bara att handla för min del, jag mår inte illa av att han vill göra det, detta är en diskussion bara varför folk reagerar på att man går ut hårt med stora pengar.
För min del får ni handla så länge hängslena håller.
 
Du har uppenbarligen pengarna, så vill du absolut ha en ZX10-R är det väl bara att slå till (finns ju begagnade också, exempelvis denna http://sporthoj.com/annonser/?id=10721 ).

Men:

Bry dig inte om motorn; hojen har närmare 180 hk original. Det är mer än många rutinerade RR-åkare klarar av.

Fjädringen duger säkerligen första säsongen.

Driftsäker buss hittar du för 50', husvagn för kanske 50' om den måste vara riktigt bra.

Varför köra massvis med bandagar, träna på europeiska banor och köra Superbike School? Kör licensträningarna istället, där finns massvis med folk att ta rygg på och fråga om tips. Du har ju Falkenberg nästgårds, Anderstorp inom rimligt avstånd och Gelleråsen (en bit dit, visst) har massvis med träningstillfällen under högsommaren. Inte speciellt dyrt att lösa årskort på Gelleråsen om du är medlem i KMF (medlemsavgiften är 150 kr).

Hittar du inte skaplig fart på detta sätt måste det väl vara roligare att bränna pengarna du slitit hårt för på något annat?
 
valmers skrev:
Du har uppenbarligen pengarna, så vill du absolut ha en ZX10-R är det väl bara att slå till (finns ju begagnade också, exempelvis denna http://sporthoj.com/annonser/?id=10721 ).

Men:

Bry dig inte om motorn; hojen har närmare 180 hk original. Det är mer än många rutinerade RR-åkare klarar av.

Fjädringen duger säkerligen första säsongen.

Driftsäker buss hittar du för 50', husvagn för kanske 50' om den måste vara riktigt bra.

Varför köra massvis med bandagar, träna på europeiska banor och köra Superbike School? Kör licensträningarna istället, där finns massvis med folk att ta rygg på och fråga om tips. Du har ju Falkenberg nästgårds, Anderstorp inom rimligt avstånd och Gelleråsen (en bit dit, visst) har massvis med träningstillfällen under högsommaren. Inte speciellt dyrt att lösa årskort på Gelleråsen om du är medlem i KMF (medlemsavgiften är 150 kr).

Hittar du inte skaplig fart på detta sätt måste det väl vara roligare att bränna pengarna du slitit hårt för på något annat?


Jag har ju redan en ZX10a idag så den kostar mig ju inget, men att börja använda den på bana gör ju att värdet mer eller mindre går ner till 0 över natten så därför tog jag med den i beräkningen.

Jag har kollat efter billigare husvagnar men fan vad dom är dyra.
Och bussarna kan jag kanske få för runt 50 men bara om jag har tur så därför räknar jag lite högre.


Jag väljer att köra utomlands mycket nu i vår bla eftersom min säsong fick ett så abrupt och framförallt tidigt slut 2004.

Jag vill försöka komma ikapp mig själv om du förstår vad jag menar.

Hemmabanan falkenberg har dessutom jävligt lite träningar för licens, varannan eller var tredje vecka är allt.

Men jag tycker nog att jag åkte på de mesta förra året och kommer göra så även i år.


Har också funderat på att inte direkt trimma hojen men vill ändå ha ett helsystem så den får andas bättre och en PC3a för att kunna styra ner effekten i registret lite.

Helt otroligt att vi är överens om vissa saker :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top