San Marinos GP

Jaha, då var gnället igång igen :suck

När ska folk fatta att det här är ett forum där alla kan ventilera sina åsikter och det går utmärkt att bläddra förbi inlägg som inte passar en?
Att det gnabbas mer här än IRL är inte så konstigt då det alltid är lättare att irritera sig på folk som man kanske inte känner och sen tolkar vi alla texter olika.

Sluta lipa och hjälp istället till med att föra trådarna i "rätt" riktning :)

När ska folk fatta att det här är ett forum där alla kan ventilera sina åsikter och det går utmärkt att bläddra förbi inlägg som inte passar en?
Att det gnabbas mer här än IRL är inte så konstigt då det alltid är lättare att irritera sig på folk som man kanske inte känner och sen tolkar vi alla texter olika.

Sluta lipa och hjälp istället till med att föra trådarna i "rätt" riktning :)

Igång igen ja!! kul att någon kan erkänna att det alltid slutar på det här sättet, knappast jag som börjar med gnället. Blir bara så frustrerad av all BS som skrivs här.

Om man inte läser inläggen kan man ju heller inte bedöma om de man ska hoppa över dom eller hur!!!!!!!

jag lipar inte, konstaterar bara att alla diskussioner här mynnar ut på samma sätt med samma värdelösa kommentarer mellan samma personer! Hjälpa till??? En kommentar om att man håller på rossi så är man ett Rossifucko...Nä tack!

När ska folk fatta att det här är ett forum där alla kan ventilera sina åsikter
Precis.. man ska kunna ventilera SINA åsikter utan att bli påhoppad,idiotförklarad osv.Om jag har en åsikt som handlar tex att Rossi är bäst men inte just nu så är det precis min åsikt.. och andras åsikter ska man respektera vilket det inte görs här längre.

När ska folk fatta att det här är ett forum där alla kan ventilera sina åsikter...
Och att det är både roligt och bra för diskussionen att samma "åsikter" repeteras dag ut och dag in i inlägg efter inlägg. Hack, hack, hack...

Etiketterandet av meningsmotståndarna med tillmälen som "Rossifucko", "Taliban" etc är också något som verkligen bidrar till en saklig och för alla givande diskussion.

Jag kan dock ha fel...

Men jag har inte pratat om något effektuttag. Jag reflekterade bara över att någon kunde tycka att drygt 18.000 rpm var måttligt.

AHA! (så läste inte mina ögon texten) :)
DÅ förstår jag!

Nej 18.000 är inte måttligt.
Kolvhastigheterna börjar krypa över 20m/s igen känns det som (har inte räknat) och då börjar man närma sig en mekaninsk gräns oavsett superspecialmaterial i stakar och kolvar.
Så du har helt rätt - det är inga måttliga varvtal.

Men jag tror vi kommer se ännu högre i framtiden, då detta är ett av de "lättaste" sätten att krama ur mer effekt.

AHA! (så läste inte mina ögon texten) :)
DÅ förstår jag!

Nej 18.000 är inte måttligt.
Kolvhastigheterna börjar krypa över 20m/s igen känns det som (har inte räknat) och då börjar man närma sig en mekaninsk gräns oavsett superspecialmaterial i stakar och kolvar.
Så du har helt rätt - det är inga måttliga varvtal.

Men jag tror vi kommer se ännu högre i framtiden, då detta är ett av de "lättaste" sätten att krama ur mer effekt.

25m/s är det väl ändå som brukar anses som tumregel för vad det går...:va

En R6 -06 som är en av de mer högvarviga gatmaskinerna har 22m/s vid varvstopp och den håller ju ändå ihop rätt bra.

Poängen i mitt tidigare inlägg var att en av förklaringarna till att vi ser så få ras är att man har ett visst effektöverskott och därmed inte behöver stressa komponenterna in absurdum.
Om vi sneglar mot kamraterna inom F1 så sköts där motorer i mängder innan man införde de nya reglerna om förbud mot motorbyte, och vi får väl ändå anta att detta snarare beror på högre trimmningsgrad än inkompetenta tekniker.

500cc fyrtakts prototyper, då jävlar skulle vi få vänja oss vid stora rökmoln på eurosport.:tungan

jag lipar inte, konstaterar bara att alla diskussioner här mynnar ut på samma sätt med samma värdelösa kommentarer mellan samma personer! Hjälpa till??? En kommentar om att man håller på rossi så är man ett Rossifucko...Nä tack!
Jag riktade inte mitt inlägg mot någon specifik medlem, det var mer allmänt.
Se bara vad ditt, Matulda och någon annans inlägg ger för resultat, det startas en diskussion vilket kanske kan leda till en förbättring.
Precis.. man ska kunna ventilera SINA åsikter utan att bli påhoppad,idiotförklarad osv.Om jag har en åsikt som handlar tex att Rossi är bäst men inte just nu så är det precis min åsikt.. och andras åsikter ska man respektera vilket det inte görs här längre.
Du har helt rätt (tycker jag kanske är bäst att tillägga) men om man skriver något får man räkna med att någon annan ifrågasätter det.
Och att det är både roligt och bra för diskussionen att samma "åsikter" repeteras dag ut och dag in i inlägg efter inlägg. Hack, hack, hack...
Nej, det är ju inte speciellt kul kanske men om man tex stör sig på en viss person så är det ju bara att ignorera och gå vidare i tråden.

Du gör - med visst understöd av Valmers - ett utmärkt jobb i att haverera trådar. Bra jobbat. Och som du själv så riktigt påpekade: igen.
:yoparty
Edit: Men vänta...det är ju de andra som inte förstår. Som är dumma. Dumma alla andra!
:rolleyes:
Det där inlägget kunde jag ha skrivit om dig men det känns lönlöst...

Last edited:
Nice try. Jag hade skrivit ett inlägg i den här tråden när du blev kallad för trådsabotör. Hur många inlägg har du i den här tråden...? Edit: 25 inlägg! :spammer
Wow, jag har fått en egen liten stalker :D

Last edited:
Jag minns en gång när sporthoj.com var lästbart, det fanns bra inlägg lite här och där och forumet var skoj. Man kunde skämta och personangreppa varandra lite lagom och stämningen var fin. Det gick över.

Sen minns jag, faktiskt inte så länge sen, när racingforumet var det enda vettiga kvar för där var hyfsat samma stämning och det var diskussioner kring ämnet i trådarna, visst förekom personangrepp och annat mys men det är ju så det ska vara.

Men nu är det fan inte värt att surfa till racingforumet ens, varenda jävla tråd blir förstörd av samma människor, antalet är lätt räknat även på mina stumpar till fingrar.

Kan inte nån moderator styra upp skiten? Om en jävla tråd ska handla om San Marinos GP, se till att skiten gör det? Det får vara nog nu, det kan inte finnas någon som uppskattar detta hackande i skivorna. Kom med några nya argument åtminstone? Sluta upprepa samma meningar i ALLA trådar i HELA racingforumet eller vandra över till de andra totalt meningslösa delarna på sporthoj och förstör mer där. Varför förstöra här också?

Snälla moderator: se till att det är ontopic i trådarna och stäng av de hackande CD-skivorna, ingen vill höra samma mening gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång. Och om de vill det, skaffa dem en egen tråd? En egen forumdel? Vadsomhelst.

Ja, det är kännt sedan tidigare att just Rossi varit emot nya reglementet. Han var troligen en av dem som gynnades mest av de gamla reglerna och fick "one-off" däcken .
Men ändå, Jeremy Burgess: "'The tyre rule has not been the main reason for Valentino not winning races this season. I like the rule - it's equal for everyone and I think it should stay!'

Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap. I've had my bad races this year, especially in Germany, and I'm not complaining about the tyre rule. They can moan and whinge about it as much as they want, but it shows that Michelin have had an advantage in the past. This season, they cannot bring a tyre in just for the race and it's a matter of relying on the company that supports you to do a good job."

Finns det någon källa/länk till ovan citerade kommentarer?

/Mackan

Det slog mig att Stoners seger i helgen väl är första gången som Ducati vinner ett GP-race i Italien? Vid det här laget har Stoner säkert fått Ducati att mer eller mindre glömma Capirossi. Stackarn...

Kan inte nån moderator styra upp skiten? Om en jävla tråd ska handla om San Marinos GP, se till att skiten gör det? Det får vara nog nu, det kan inte finnas någon som uppskattar detta hackande i skivorna.

:klappar Håller helt med.

Dett har varit uppe tidigare och tydligen kan inte moderatorerna göra något eftersom de känner många av Racingforumets hangaraounds IRL. Då passar det inte att banna och moderera. :rolleyes: Allt enligt moderatorerna själva.

Fanns en tråd om just detta i Racingforumet där allt gicks igenom. Någon som hittar den?

Nåja, vi har iaf Axxess som alltid levererar. :Bugar :tummenupp

Det slog mig att Stoners seger i helgen väl är första gången som Ducati vinner ett GP-race i Italien? Vid det här laget har Stoner säkert fått Ducati att mer eller mindre glömma Capirossi. Stackarn...
Ja, han fick helt logiskt sparken.

25m/s är det väl ändå som brukar anses som tumregel för vad det går...:va

En R6 -06 som är en av de mer högvarviga gatmaskinerna har 22m/s vid varvstopp och den håller ju ändå ihop rätt bra.

Poängen i mitt tidigare inlägg var att en av förklaringarna till att vi ser så få ras är att man har ett visst effektöverskott och därmed inte behöver stressa komponenterna in absurdum.
Om vi sneglar mot kamraterna inom F1 så sköts där motorer i mängder innan man införde de nya reglerna om förbud mot motorbyte, och vi får väl ändå anta att detta snarare beror på högre trimmningsgrad än inkompetenta tekniker.

500cc fyrtakts prototyper, då jävlar skulle vi få vänja oss vid stora rökmoln på eurosport.:tungan

Helt riktigt - 25m/s, men det är oxå gränsen "där otäcka saker verkligen händer" :D
20m/s är ett "lagom konstruktionstak som ej bör överskridas mer än nödvändigt"

Nu är vi offtopic och får vandra in på meccanosidan innan Sege eller en moderator kommer och sätter en snigel på ögat på oss! ;)

Jag tror Rossi får ta och skaffa skägg och helikopterplatta snart.

Unhappy Rossi calls for rule changes

By Michele Lostia and Pablo Elizalde Monday, September 3rd 2007, 10:14 GMT

Valentino Rossi has again hit out at this year's tyre regulations, claiming only Ducati are enjoying this year's rules.

The Yamaha rider has been unable to match the pace of the Ducati-Bridgestone package used by Australian Casey Stoner, who now leads the championship by a massive 85 points with five races to go.

Rossi, whose bike runs on Michelins, has been unhappy with the rules since the start of the season, with the new regulations forcing tyre manufacturers to select a limited amount of tyres for the weekend ahead of the event.

The Italian has again called for a change.

"The technical conditions are not favorable so something has to be changed," Rossi told Italia1.

"We must work hard and Yamaha must put in a big effort, and most of all there's a tyre situation I think nobody likes except Ducati, because the races are very ugly to watch and there's no fighting anymore.

"The good thing of our sport has disappeared, so it's not a nice situation. But besides these general views I must think about myself, and I prefer doing something else than racing like this.

"There's no question they deserve the title, both Stoner and everyone at Ducati, especially (technical director Filippo) Preziosi, who's done an incredible job as have the guys at Bridgestone.

"Unfortunately in doing that our sport has changed a bit. We are edging closer to looking like Formula One: there's less room for the rider to make the difference. But this is a world championship, so since they have been better hats off to them."

The seven-time world champion, who has won only three races this year compared to Stoner's eight, said he is sad to see the results of the new regulations, and not only on the tyres front.

"What needs to be changed are technical things, because I'm not in a position to win like this, so I don't accept that," Rossi added.

"At the moment there's a Bridgestone super-power. We are not used to a sole tyre supplier in our sport, and even though there's never been such a regulation (as in F1) it was effectively like that. Everyone had the same tyres, except in the last two years.

"But if Bridgestone and Michelin managed to be at the same level it would be great. The problem is that Bridgestone's superiority is incredible under all conditions so something will need to be done.

"In my opinion everything went very well, because the MotoGP show was incredible, and when things go well someone will always try to ruin it.

"Going from 990cc to 800cc, then the fuel allowance resulting in everyone getting back to the pits by foot meaning you can't even have a burn-out because they wanted to take away one litre and who knows why.

"This is something a bit sad and the result is watching races like these, where to see an overtaking move you have to be content with seeing Elias passing West."

Rossi's teammate Colin Edwards echoed the Italian's comments about the tyre rules, which he reckons were introduced at the wrong moment.

"The tyre rule I think really came in at the wrong time," Edwards told BBC. "We went from 990s down to 800s so we're running a lot more heat on a different part of the tyre - it's no so much acceleration as side grip.

"You look at the bigger picture - you've got Kawasaki, Yamaha, Suzuki, all these factories that are spending 30, 40, 50 million dollars a year and they go to a racetrack expecting to have the best equipment, and they're relying on two black round things."

Additional reporting by Matt Beer

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...