San Marinos GP

Ett team som ser glada ut efter helgen.
 

Bifogat

  • misano_10.jpg
    misano_10.jpg
    137.8 KB · Visningar: 126
Har någon läst något om testerna idag? Visst var det ett par team som skulle stanna kvar på Misano och testa lite?
 
Hayden kom ut på banan just före, och med högre fart också.

För det första kom Roberts ut på banan när Hayden fortfarande var kvar i gruset.
För det andra skadades Haydens bakdäck vid avåkningen. På fyrtiotalet hade säkert bakeliten hållit även för en spikmatta, men riktigt så är det inte 2007.
 
Har någon läst något om testerna idag? Visst var det ett par team som skulle stanna kvar på Misano och testa lite?

kollade just o den länk jag hitta just nu funkar inte alls bra, men d som går att tyda e att CV utgått från Misano test pga sjukdom! vi får hålla gluggarna öppna vad d kan va :näsblod
 
Valentino ang däcksreglerna efter Misano....


"Rossi skyller på reglerna

I år infördes nya regler som begränsar antalet däck en tillverkare får använda sig av till en tävlingshelg. Det tycker Valentino Rossi gör det svårare för honom att vinna.

- Något måste göras. De här reglerna fungerar inte, säger han till italiensk TV.

Rossi bröt senast i San Marino efter motorproblem."

eurosport.se
 
Sanningen e ju såklart att Danis lågmäta mummel beror på att Estoril 2006 fortfarande ligger allt för nära i tid o att i hans kläder gå ut officiellt med gnäll o ställa till en scen förstår till o med han att d gör man bara inte.

sanningen e ju såklart att ....
det bara är inkrökta navelskådare på SH som grämer sig över Estoril 2006 efter Rossis vurpa i Valencia. :pannkyss
 
För det första kom Roberts ut på banan när Hayden fortfarande var kvar i gruset.
Nej, så var det inte alls! Kurtis körde långsamt upp på banan, Världsmästaren kom i hög fart och fick ett försprång där. Jag har det inspelat.
För det andra skadades Haydens bakdäck vid avåkningen.
Har han sagt det själv? Varför skulle inte hans däck tåla att köra ett halvvarv i gruset?
På fyrtiotalet hade säkert bakeliten hållit även för en spikmatta, men riktigt så är det inte 2007.
Eftersom jag inte vet något om däcken på 40-talet så avstår jag både från att spekulera eller gissa om det.
 

Åtminstone Suzukin ser ju mer och mer konkurrenskraftig ut. Samma sulor som Ducce:n samt att Stoner rankas ofta högre än 2:an och 3:an på Misano så sådär självklart är det nog inte. 85 poängs skillnad beror inte direkt bara på hojen. Ingen av de andra Ducce-förarna skulle tagit Stoneys plats om han kört Suzuki iaf.

Tack Salle.
Exakt så jag menade.
Inte att undertolkas/övertolkas/illvilligtolkas till något annat.
Och jag vidhåller att Stoner med sin talang mycket väl hade kunnat leda GP´t på någon annan hoj, främst Sukan.
SÅ bra är han. (och så jämna är övriga toppcyklar att jag inbillar mig att det ff är föraren som avgör...)

Ganska intressant vad stoner sa efter tävlingen..

"The second part of the season is when I usually get stronger, so I hope we can be stronger at the next races but we'll see what happens. The more I ride My Ducati the more comfortable I become and the faster I become."

http://www.ducati.com/racing/home_news_popup_racing.jhtml?newsId=37597

Behöver han verkligen bli snabbare ? :gnissla

Äh ;) Psykologisk krigföring!

Man är inte säker även om motorn bara innehåller det nödvändigaste heller.Hur ofta orkar Pasinis 125:a ända till mållinjen?;)

Hur ofta håller NÅN tvåtaktare mer än ett heat? :fakta

Om Rossi vinner alla race som är kvar i år och Stoner nollar i 3 race och kommer 2:a i resten..

Då blir det så att båda har 311 poäng, 8 vinster och 3 andraplatser var..
Då vinner Stoner VM för han är den ende med en tredjeplacering! :)

Fan!
Där rök mitt sista halmstrå att Rossi skulle ta hem det här!
 
Last edited:
Ingen racemotor byggs för att hålla längre än absolut nödvändigt :mattias

Jag är dock förvånad över hur få maskinella haverier där varit sen 4-takts reglementet introducerades, med tanke på den ökade komplexiteten borde där varit betydligt fler ras. Det verkar som om fabrikanterna har gjort sin hemläxa väl och dessutom hjälps det lite av att man inte har en blodig trimmningsgrad och rätt måttliga arvtal.
 
Valentino ang däcksreglerna efter Misano....


"Rossi skyller på reglerna

I år infördes nya regler som begränsar antalet däck en tillverkare får använda sig av till en tävlingshelg. Det tycker Valentino Rossi gör det svårare för honom att vinna.

- Något måste göras. De här reglerna fungerar inte, säger han till italiensk TV.

Rossi bröt senast i San Marino efter motorproblem."

eurosport.se
Ja, det är kännt sedan tidigare att just Rossi varit emot nya reglementet. Han var troligen en av dem som gynnades mest av de gamla reglerna och fick "one-off" däcken .
Men ändå, Jeremy Burgess: "'The tyre rule has not been the main reason for Valentino not winning races this season. I like the rule - it's equal for everyone and I think it should stay!'

Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap. I've had my bad races this year, especially in Germany, and I'm not complaining about the tyre rule. They can moan and whinge about it as much as they want, but it shows that Michelin have had an advantage in the past. This season, they cannot bring a tyre in just for the race and it's a matter of relying on the company that supports you to do a good job."
 
Ja, det är kännt sedan tidigare att just Rossi varit emot nya reglementet. Han var troligen en av dem som gynnades mest av de gamla reglerna och fick "one-off" däcken .
Men ändå, Jeremy Burgess: "'The tyre rule has not been the main reason for Valentino not winning races this season. I like the rule - it's equal for everyone and I think it should stay!'

Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap. I've had my bad races this year, especially in Germany, and I'm not complaining about the tyre rule. They can moan and whinge about it as much as they want, but it shows that Michelin have had an advantage in the past. This season, they cannot bring a tyre in just for the race and it's a matter of relying on the company that supports you to do a good job."


Haha Stoner både kör och snackar som Doohan!:tummenupp
 
Valentino ang däcksreglerna efter Misano....


"Rossi skyller på reglerna

I år infördes nya regler som begränsar antalet däck en tillverkare får använda sig av till en tävlingshelg. Det tycker Valentino Rossi gör det svårare för honom att vinna.

- Något måste göras. De här reglerna fungerar inte, säger han till italiensk TV.

Rossi bröt senast i San Marino efter motorproblem."

eurosport.se
Vad menas egentligen?Havererade motorn pga dom nya däckreglerna?
 
Last edited:
...och det är ju precis så länge en motor i en riktig racer behöver hålla. ;) Läggs nog en och annan krona på att t ex F1-motorer inte håller "onödigt" länge heller.

Haha! jag la upp den fint för dig va?
(sen käbblar vi vidare om att alla inte tar isär mellan heaten varför motorn alltid med hjälp av Murphy ser till att gå sönder på det mest olämpliga tillfället/sättet/stället välj själv vilket, eller en kombination av alla...) :D

Edit: Och när alla kringliggande fysiska omständigheter är som sämst (typ: inga verktyg, fel verktyg, inga delar, fel delar, rätt delar men fler saker har havererat än som man har delar, det regnar, man har ingen tillgång till ström. Eller tryckluft. Maten är kall, eller slut. Eller slut OCH kall! Bensinen likaså. osv osv, nån som känner igen sig? nån som träffat denne Murphy?) ;)
Gustav O praktiserade iaf lite av detta nere hos er sist jag tittade till honom!
(minns hans eminenta racerapport :tummenupp)

Och allt detta enbart för att han körde tvåtakt! :mattias
*promise*

Ingen racemotor byggs för att hålla längre än absolut nödvändigt :mattias

Jag är dock förvånad över hur få maskinella haverier där varit sen 4-takts reglementet introducerades, med tanke på den ökade komplexiteten borde där varit betydligt fler ras. Det verkar som om fabrikanterna har gjort sin hemläxa väl och dessutom hjälps det lite av att man inte har en blodig trimmningsgrad och rätt måttliga arvtal.

Ja herregud ja... en fyrtaktare "vilar" ju huvuddelen av sitt snurrande... ;)
 
Last edited:
Det verkar som om fabrikanterna har gjort sin hemläxa väl och dessutom hjälps det lite av att man inte har en blodig trimmningsgrad och rätt måttliga varvtal.
Måttliga?
Både Suzukin och Ducatin ska varva en bit över 18.000.
Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap. I've had my bad races this year, especially in Germany, and I'm not complaining about the tyre rule. They can moan and whinge about it as much as they want, but it shows that Michelin have had an advantage in the past. This season, they cannot bring a tyre in just for the race and it's a matter of relying on the company that supports you to do a good job."
Underbart!
 
Har inget med effektuttag att göra! :fakta

Gyrot i fartygskompassen roterar 120.000 rpm.. och producerar INGEN effekt alls ;)
Och turbon i en vanlig Volvo snurrar väl med 100.000 rpm?
Det jag ville ha sagt var att 18.000 varv på utgående axel inte är kattskit och väl knappast kan kallas för måttligt.
 
Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap..."

Karln är väl frustrerad, Rossi har majoritetens stöd för sina ursäkter och Stoners snabbhet förklaras av alla bero på att allt klaffar för honom i år med hoj och däck, inte för att han är helt sjukt fruktansvärt brutalt jävla asgrym på att köra hoj men tillräckligt bra för att vinna i det helhetspaket som Stoner och Ducati utgör i år.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top