Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För det första kom Roberts ut på banan när Hayden fortfarande var kvar i gruset.
För det andra skadades Haydens bakdäck vid avåkningen. På fyrtiotalet hade säkert bakeliten hållit även för en spikmatta, men riktigt så är det inte 2007.
Har någon läst något om testerna idag? Visst var det ett par team som skulle stanna kvar på Misano och testa lite?
Sanningen e ju såklart att Danis lågmäta mummel beror på att Estoril 2006 fortfarande ligger allt för nära i tid o att i hans kläder gå ut officiellt med gnäll o ställa till en scen förstår till o med han att d gör man bara inte.
Nej, så var det inte alls! Kurtis körde långsamt upp på banan, Världsmästaren kom i hög fart och fick ett försprång där. Jag har det inspelat.För det första kom Roberts ut på banan när Hayden fortfarande var kvar i gruset.
Har han sagt det själv? Varför skulle inte hans däck tåla att köra ett halvvarv i gruset?För det andra skadades Haydens bakdäck vid avåkningen.
Eftersom jag inte vet något om däcken på 40-talet så avstår jag både från att spekulera eller gissa om det.På fyrtiotalet hade säkert bakeliten hållit även för en spikmatta, men riktigt så är det inte 2007.
Åtminstone Suzukin ser ju mer och mer konkurrenskraftig ut. Samma sulor som Ducce:n samt att Stoner rankas ofta högre än 2:an och 3:an på Misano så sådär självklart är det nog inte. 85 poängs skillnad beror inte direkt bara på hojen. Ingen av de andra Ducce-förarna skulle tagit Stoneys plats om han kört Suzuki iaf.
Ganska intressant vad stoner sa efter tävlingen..
"The second part of the season is when I usually get stronger, so I hope we can be stronger at the next races but we'll see what happens. The more I ride My Ducati the more comfortable I become and the faster I become."
http://www.ducati.com/racing/home_news_popup_racing.jhtml?newsId=37597
Behöver han verkligen bli snabbare ?![]()
Man är inte säker även om motorn bara innehåller det nödvändigaste heller.Hur ofta orkar Pasinis 125:a ända till mållinjen?![]()
Om Rossi vinner alla race som är kvar i år och Stoner nollar i 3 race och kommer 2:a i resten..
Då blir det så att båda har 311 poäng, 8 vinster och 3 andraplatser var..
Då vinner Stoner VM för han är den ende med en tredjeplacering!![]()
Hur ofta håller NÅN tvåtaktare mer än ett heat?![]()
Ja, det är kännt sedan tidigare att just Rossi varit emot nya reglementet. Han var troligen en av dem som gynnades mest av de gamla reglerna och fick "one-off" däcken .Valentino ang däcksreglerna efter Misano....
"Rossi skyller på reglerna
I år infördes nya regler som begränsar antalet däck en tillverkare får använda sig av till en tävlingshelg. Det tycker Valentino Rossi gör det svårare för honom att vinna.
- Något måste göras. De här reglerna fungerar inte, säger han till italiensk TV.
Rossi bröt senast i San Marino efter motorproblem."
eurosport.se
Ja, det är kännt sedan tidigare att just Rossi varit emot nya reglementet. Han var troligen en av dem som gynnades mest av de gamla reglerna och fick "one-off" däcken .
Men ändå, Jeremy Burgess: "'The tyre rule has not been the main reason for Valentino not winning races this season. I like the rule - it's equal for everyone and I think it should stay!'
Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap. I've had my bad races this year, especially in Germany, and I'm not complaining about the tyre rule. They can moan and whinge about it as much as they want, but it shows that Michelin have had an advantage in the past. This season, they cannot bring a tyre in just for the race and it's a matter of relying on the company that supports you to do a good job."
Vad menas egentligen?Havererade motorn pga dom nya däckreglerna?Valentino ang däcksreglerna efter Misano....
"Rossi skyller på reglerna
I år infördes nya regler som begränsar antalet däck en tillverkare får använda sig av till en tävlingshelg. Det tycker Valentino Rossi gör det svårare för honom att vinna.
- Något måste göras. De här reglerna fungerar inte, säger han till italiensk TV.
Rossi bröt senast i San Marino efter motorproblem."
eurosport.se
...och det är ju precis så länge en motor i en riktig racer behöver hålla.Läggs nog en och annan krona på att t ex F1-motorer inte håller "onödigt" länge heller.
Ingen racemotor byggs för att hålla längre än absolut nödvändigt
Jag är dock förvånad över hur få maskinella haverier där varit sen 4-takts reglementet introducerades, med tanke på den ökade komplexiteten borde där varit betydligt fler ras. Det verkar som om fabrikanterna har gjort sin hemläxa väl och dessutom hjälps det lite av att man inte har en blodig trimmningsgrad och rätt måttliga arvtal.
Ja, det är kännt sedan tidigare att just Rossi varit emot nya reglementet.
Måttliga?Det verkar som om fabrikanterna har gjort sin hemläxa väl och dessutom hjälps det lite av att man inte har en blodig trimmningsgrad och rätt måttliga varvtal.
Underbart!Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap. I've had my bad races this year, especially in Germany, and I'm not complaining about the tyre rule. They can moan and whinge about it as much as they want, but it shows that Michelin have had an advantage in the past. This season, they cannot bring a tyre in just for the race and it's a matter of relying on the company that supports you to do a good job."
Måttliga?
Både Suzukin och Ducatin ska varva en bit över 18.000.
Och turbon i en vanlig Volvo snurrar väl med 100.000 rpm?Har inget med effektuttag att göra!
Gyrot i fartygskompassen roterar 120.000 rpm.. och producerar INGEN effekt alls![]()
Och så klart kungen av MotoGP i år, #27: "At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules. But as soon as they don't win, the rule is crap..."
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |