San Marinos GP

Vore ju kul om Hopper kunde ha en stark helg till, sist såg han ju riktigt snabb ut om än kanske inte riktigt hela vägen. Naturligtvis vore det kul om Yamaha och Michelin kunde få snurr på grejerna så Rossi kan försöka utmana Stoner och sammandraget kanske i alla fall bli lite intressant inför de sista racen...

Stoner och Hopkins körde som att det var det sista dom gjorde, varje varv, varje pass!! Några förare såg helt enkelt blekare ut än andra. Och det avspeglade sig på tiderna.
En titt på motogp.com visar att Hopkins körde två riktigt snabba varv. Övriga 21 varv var långsammare än Wests kvaltid (13:e plats). Men visst, tittar man på de fria träningarna så syns det att Stoner och Hopkins hade fler snabba varv än de flesta andra. Men att skillnaden syns det tror jag inte.

EDIT: Och för att ta ett svenskt exempel så ser det på Anderstorp ut att gå nå jävulskt mycket fortare in i södra kurvan när Lindström kör 1.34 än när miinin kör 1.36. Det är väldigt mycket hårdare körning som ska till för att ta lite tid på den nivån..
2,5 tiondel snabbare per kurva (Anderstorp) ser säkert annorlunda ut än 8 hundradelar snabbare per kurva (Brno).

En titt på motogp.com visar att Hopkins körde två riktigt snabba varv. Övriga 21 varv var långsammare än Wests kvaltid (13:e plats). Men visst, tittar man på de fria träningarna så syns det att Stoner och Hopkins hade fler snabba varv än de flesta andra. Men att skillnaden syns det tror jag inte.

2,5 tiondel snabbare per kurva (Anderstorp) ser säkert annorlunda ut än 8 hundradelar snabbare per kurva (Brno).

Hopkins krashade på kvalet mot slutet när det var dags för kvaldäck... Och sen... äh, du vill ju inte.

Men att skillnaden syns det tror jag inte.

Jag tyckte d gick att se direkt igenom tv sändningarna att Stoner pressade mer än övriga på Brno, inget snack om d... Nicky har liknande upplevelse..

"Nicky Hayden said: “You make your own luck but he’s got that momentum going. You know confidence and momentum in this game will make anybody dangerous.

“He’s just pushing hard. He’s on the edge, pushing, pushing, pushing and it’s working for him.

“He’s done a really good job and I think that package just really suits him right now.

“Casey got on that bike and just clicked with it, clicked with the team, the bike and the tyres. And obviously he's not making the mistakes that he made last year.

“He just kind of got that ball rolling, got the confidence and just took off with it."

vad är det för gnäll!
Musse-Pigg-däcksreglementet är ju perfekt för alla utom Rossifuckon som söker bortförklaringar :va

En titt på motogp.com visar att Hopkins körde två riktigt snabba varv. Övriga 21 varv var långsammare än Wests kvaltid (13:e plats).

Om du använder protesen mellan axlarna så kanske du kan klura ut att det har med kvaldäck att göra. Två riktigt snabba varv är ungefär vad de hinner med på en så pass lång bana och med de nya däckreglerna. Att de övriga varven utan kvaldäck är långsammare är de West satte med kvaldäck är väl inte så värst konstigt?!

Om du använder protesen mellan axlarna så kanske du kan klura ut att det har med kvaldäck att göra. Två riktigt snabba varv är ungefär vad de hinner med på en så pass lång bana och med de nya däckreglerna. Att de övriga varven utan kvaldäck är långsammare är de West satte med kvaldäck är väl inte så värst konstigt?!

Skönt att nån annan skrev det.. ;)

Han körde en racesimulering, smäckte på ett kvaldäck, satte en riktigt bra tid och sen kanske en till på samma däck sen vurpade han.

Utöver det så var Rossi både på fredagen och lördagen så gott som hela tiden över sekunden efter Stoner. Rossi satte verkligen bara ett hyffsat varv på hela helgen!

Jodå jag förstår det. Men om du använder proteserna i ögonhålorna så ser du att Don Quixote skrev "varje varv, varje pass".

Oh yes, och jag njuter av att veta att du innerst inne är avundsjuk på det!
Om du verkligen tror det vet du ännu mindre om mig än jag trodde. Innerst inne är min övertygele att en vuxen människa som varken har mött tuffa motgångar eller behövt anstränga sig hårt knappast vet mer om livet än ett storväxt barn.

För återknyta till ämnet så undrar jag vilken som är banans riktiga layout. Har man gjort en chikan/knick mitt på bakrakan så som en bild jag hittade antyder? Hoppas inte. Den långa svaga multi-apex högern påminner annars om Philip Island och skulle kunna bli kul att se (speciellt utan TC om man fick välja själv..).

Bifogat

• misano.jpg
    misano.jpg
    16.1 KB · Visningar: 43
  • track-misano.gif
    track-misano.gif
    70.9 KB · Visningar: 67
Last edited:
Om du verkligen tror det vet du ännu mindre om mig än jag trodde. Innerst inne är min övertygele att en vuxen människa som varken har mött tuffa motgångar eller behövt anstränga sig hårt knappast vet mer om livet än ett storväxt barn.

För återknyta till ämnet så undrar jag vilken som är banans riktiga layout. Har man gjort en chikan/knick mitt på bakrakan så som en bild jag hittade antyder? Hoppas inte. Den långa svaga multi-apex högern påminner annars om Philip Island och skulle kunna bli kul att se (speciellt utan TC om man fick välja själv..).

Sluta tjafsa, barn.

Den måttsatta skissen är den gamla sträckningen som gick moturs.

Kan ingen banna denna otroligt positiva och trevliga killen som alltid är så positivt inställd till allt och alla........Herregud, han får ju min svärmor att framstå som en komiker!

Kan ingen banna denna otroligt positiva och trevliga killen som alltid är så positivt inställd till allt och alla........Herregud, han får ju min svärmor att framstå som en komiker!
Ja, kan ni inte vara lite glada!

Bifogat

• Sartre.jpg
    Sartre.jpg
    23.4 KB · Visningar: 46
  • nietzsche.jpg
    nietzsche.jpg
    126.8 KB · Visningar: 37
  • Bob-Dylan.jpg
    Bob-Dylan.jpg
    28.8 KB · Visningar: 48
  • image.jpg