SAMLINGSTRÅD foto "Bulten"

He he he, man kan ju alltid hoppas :)
Ja va helt ensam genom kurvan varje gång tror ja... Så om du hittar nå bilder me en blå/vit gixxer -05 så kan de va ja :tummenupp

Och det är inte du högst upp på denna sida?

Varför blir det ett kryss istället för bild efter tag på vissa?

Ngn annan Canonmänniska kanske kan tala om hur det funkar på dem .. bör ju finnas. Sen vilket läge du använder av m/slutar eller bländarprio gör ingen skilnad för den inställningen.

Du kan välja på 3 lägen på din kamera
• Evaluative 35-zone
• Partial 9% at center
• Center-weighted average

Då blir det att leta vart man hittar de då :)

Last edited:
Jo, de e ja... Sjysst bild :yoparty
Har snokat igenom hela ditt album å hitta 3 på mig :)

Ingen aning varför de blir kryss, kollade hos en polare tidigare ikväll, då va de inge kryss, men hemma blir de kryss... Skumt... :va

Och det är inte du högst upp på denna sida?

Varför blir det ett kryss istället för bild efter tag på vissa?

Då blir det att leta vart man hittar de då :)

Last edited:
Jo, de e ja... Sjysst bild :yoparty
Har snolat igenom hela ditt album å hitta 3 på mig :)

Ingen aning varför de blir kryss, kollade hos en polare tidigare ikväll, då va de inge kryss, men hemma blir de kryss... Skumt... :va

Swedie ser det som spam ;) Ajabajja! ;)

Trevliga bilder. Har faktist aldrig åkt bulten :S Hittar fan inte dit haha.

Men såg att det är många som åker oskyddat, visst att det är varmt men det gör ondare att åka i backen xD

Ngn annan Canonmänniska kanske kan tala om hur det funkar på dem .. bör ju finnas. Sen vilket läge du använder av m/slutar eller bländarprio gör ingen skilnad för den inställningen.

Du kan välja på 3 lägen på din kamera
• Evaluative 35-zone
• Partial 9% at center
• Center-weighted average

Det finns något som kallas "utsnittsmätning" på Canon (antagligen den som anges som 9% ovan). Den har jag brukat köra med och den löser problemet. :tummenupp

Asfalten blir såklart högre exponerad, men jag tycker bilderna är bra så. Smaken är som baken.

Det andra jag testat är "spotmätning", där den mäter på en ännu mindre punkt, men jag har för mig att den inställningen inte finns på 1000D.

Last edited:
Riktigt nice.

När slutade allt folk fota på Bulten denna dag. Kom ifrån Nynäshamn från en tävling & passade på att köra via bulten men det var helt dött vid kl 17 trots väldigt ljust ute?

Gött, du lyckades fånga fläskisen från Allt om Motor på en bild (här). Men han ser mycket grymmare ut på sporthoj :hihi

2655117832.jpg

Till ALLA som fotar, har vädjat till snibbarna som håller tyglarna på SH och tillsvidare är Samlingstråden DÖD! Blev för jobbigt att hitta sig själv genom hela tråden så frånochmef nu så behåller nya Bulten trådar sin plats på forumet! :) Yeaaay!

Till ALLA som fotar, har vädjat till snibbarna som håller tyglarna på SH och tillsvidare är Samlingstråden DÖD! Blev för jobbigt att hitta sig själv genom hela tråden så frånochmef nu så behåller nya Bulten trådar sin plats på forumet! :) Yeaaay!

Perfekt! Då kanske det blir kul att ladda upp bilder igen! :tummenupp

¨åka cross verkar vara fränt... ska fanimej testa=)

cooooola cross bilder det andra va ju som vanligt....:D

Det var duktigt med folk i fotokurvan första varvet vi kom iallafall tror jag räkna 5 pers.. :tummenupp

bra nackträning å köra med crosskruka + kamera:näsblod

Tack för en fin bild :)

/Freddan

Vart ligger den där fotokurvan? Beskrivning, tack!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra