SAMLINGSTRÅD foto "Bulten"

Ja ska aldrig mer ligga bakom dig... Då fastnar man ju inte på bild... :huvet

Känner igen situationen... Samma fenomen gäller mig också! :huvet

Har inte kommit med på en enda bild i år........ :mad: Vad gör man för fel? Har man ful skinndräkt???? :confused:

Snyggt, bra vinkel från ensilagebalen? :)

T o m Farbror Nailer fastnade på bild med gula faran :D
Inget vidare nedlägg där inte!!

Skulle man kunna få en högupplöst av den tro? :)

Mvh
Micke

Bulten 09-06-28

Fan va varmt det var idag..... så ni får ursäkta den lönnfeta blekfisen i fotokurvan....:rolleyes:

Hur som helst så är här ett axplock från dagen, resten av bilderna hittar ni längst ner. Det vart ganska många foton idag faktiskt! Så tack till alla er som orka släpa er ut i värmen!

IMG_1381.JPG

IMG_1827.JPG

IMG_1216.JPG

IMG_1287.JPG

IMG_1354.JPG

IMG_1521.JPG

IMG_1037.JPG

IMG_1052.JPG

OCH HÄR FINNES RESTEN AV BILDERNA

Kanske ska tillägga att det bara e å höra av sig om det skulle viljas ha nån bild i fullformat......

Last edited:
Fina bilder Danne!!
Har du fixat hojen nu??

Fina bilder Danne!!
Har du fixat hojen nu??

Japp... men inte med nån reservdel från Yamaha som han LOVADE dyrt och heligt att dom skulle få hem på 3 dar. Värdelösa är dom. Jag åkte förbi polare som har nån pumpfirma så svarvade han till en ny i nåt teflonplastmaterial. Men det ska bli kul att se om delen kommer på tisdag som jag tippade!

Just det.... tack åxå! :tungan

Tackar... men var va du? Killen på den gula TL1000R'en var tvungen att fylla din plats idag. Fick lika många på honom som man brykar få på dig! :tungan

Haha.. Tänkte att någon annan får axla ansvaret för att leverera posörskrap idag:tungan
Jag satt och försökte hitta lite kyla på dagen:brinnerup Men i vanlig ordning blev det en sväng på kvällen..

Helt otroligt att de inte kunde fixa en så liten enkel grej på 3 dagar!!
Bra att det löst sig i varje fall!
Du har väll inte avbestälr orginaldelen?
Vore ganska roligt att skratta och bara säga att den behövde jag i fredags som ni lovade och inte nu längre!!

Helt otroligt att de inte kunde fixa en så liten enkel grej på 3 dagar!!
Bra att det löst sig i varje fall!
Du har väll inte avbestälr orginaldelen?
Vore ganska roligt att skratta och bara säga att den behövde jag i fredags som ni lovade och inte nu längre!!

Näe då, inte avbestllt. Kommer någ att köpa den ändå. Den som polaren gjorde är bara provisorisk. Det låter en del när man motorbromsar och så, ska tydligen inte vara nån fara att det pajjar och så men skönt om man kan få det tyst med originaldelen.

Ut å åka nån dag i veckan kanske?

Näe då, inte avbestllt. Kommer någ att köpa den ändå. Den som polaren gjorde är bara provisorisk. Det låter en del när man motorbromsar och så, ska tydligen inte vara nån fara att det pajjar och så men skönt om man kan få det tyst med originaldelen.

Ut å åka nån dag i veckan kanske?

Om jag får tid!! Sista veckan före semestern och ganska mycket som "borde" vara färdigt!!

Ser bra ut .. litet konstruktivt tips ;) .. Om du har möjlighet att ändra mätmetod för exponering så prova labba med den lite .. ser ut som exponeringen räknas ut på hela bilden vilket gör åkarna lite mörka .. prova ändra till mer riktad mätning (vilket iofs kan få asfalten att bli överexponerad) .. så kan du få åkarna lit ljusare om du vill.

Vet inte vad det heter på Canon men på nikon heter det Matrix/Center weighted average eller spot ... du provar ju såklart bara om du vill ;) :tummenupp

Ser bra ut .. litet konstruktivt tips ;) .. Om du har möjlighet att ändra mätmetod för exponering så prova labba med den lite .. ser ut som exponeringen räknas ut på hela bilden vilket gör åkarna lite mörka .. prova ändra till mer riktad mätning (vilket iofs kan få asfalten att bli överexponerad) .. så kan du få åkarna lit ljusare om du vill.

Vet inte vad det heter på Canon men på nikon heter det Matrix/Center weighted average eller spot ... du provar ju såklart bara om du vill ;) :tummenupp

Konstruktiv kritik är alltid bra. Men tyvärr har jag ingen aning om vad allt det där är....:) Förr fotade jag i M läget och då var det enklare att bestämma hur ljust vad skulle bli. Nu fota jag i TV läget tror jag, alltså slutarprio. Kanske ska leta rätt på instruktionsboken och kolla lite. Tackar iaf för tipset!

Nu blev jag förvånad.... :va
Inte en enda "m1cke" bild idag???:confused:

Är han sjuk??? :sjuk

Ngn annan Canonmänniska kanske kan tala om hur det funkar på dem .. bör ju finnas. Sen vilket läge du använder av m/slutar eller bländarprio gör ingen skilnad för den inställningen.

Du kan välja på 3 lägen på din kamera
• Evaluative 35-zone
• Partial 9% at center
• Center-weighted average

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti