SAMLINGSTRÅD foto "Bulten"

Skulle vara intressant att förstå hur spårning fungerar i samband med panorering...

I menyn så heter den spårning och om jag fokuserar på ett föremål eller den upptäcker ett föremål som rör sig så "låser" den på detta med den grönda rutan som då flyttar sig på skärmen. Dock bara testat det kort så exakt vad som sker under skalet och slutresultatet blir på bild är svårt att säga... Det låter dock som den fokuserar om när avståndet ändras..

Jag föreslog underforum för populära ställen typ bulten, falkenberg, gotland ring, tuvängen, osv men det gick inte hem ... det är inte lätt med så många viljor ;)

Har väntat i 40 min på att EN bild ska poppa upp :( Tur att jag har 4v semester då :)

Nä men allvarligt nu går det att lösa på nått sätt? Jag skulle fan inte ha nått emot att lägga ut en hunka åt dom som fotar så kan dom köpa sig ett Online album som dom kan lägga in sina bilder i!

Fundraiser?

Last edited:
En tråd för varje ställe, datum å fotograf ... spela roll att det blir många trådar. Benämn dem konsekvent som vissa av er redan gör:

Bilder - "plats" "datum" / "fotograf"

dvs Bilder - Bulten 09-06-18 / saeco12

Lätt att söka efter bilder under vinterhalvåret när abstinensen gör sig gällande.

En tråd för varje ställe, datum å fotograf ... spela roll att det blir många trådar. Benämn dem konsekvent som vissa av er redan gör:

Bilder - "plats" "datum" / "fotograf"

dvs Bilder - Bulten 09-06-18 / saeco12

Lätt att söka efter bilder under vinterhalvåret när abstinensen gör sig gällande.

Helt rätt, Jag blir sjösjunk när jag blädrar i "Samlingstråden"

Ett bra initativ men så ofta som Bulten uppdateras så blir det en ända röra att hålla reda på vilken sida som är till vilket datum :S

Men hörrö Psyco12, du är ju fotograf, hur gör du när du lägger upp bilderna och var lägger du upp dom?

Helt rätt, Jag blir sjösjunk när jag blädrar i "Samlingstråden"

Ett bra initativ men så ofta som Bulten uppdateras så blir det en ända röra att hålla reda på vilken sida som är till vilket datum :S

Men hörrö Psyco12, du är ju fotograf, hur gör du när du lägger upp bilderna och var lägger du upp dom?

hörru STASH ... jag lägger dem på flickr.com :tummenupp

Har väntat i 40 min på att EN bild ska poppa upp :( Tur att jag har 4v semester då :)

Nä men allvarligt nu går det att lösa på nått sätt? Jag skulle fan inte ha nått emot att lägga ut en hunka åt dom som fotar så kan dom köpa sig ett Online album som dom kan lägga in sina bilder i!

Fundraiser?

Bara strul hos min ISP .. brukar funka riktigt bra annars tycker jag ...

Bara strul hos min ISP .. brukar funka riktigt bra annars tycker jag ...

Skulle du kunna tänka dig skaffa typ bilddagboken.se eller typ picasa för att lägga upp bilder. GubbLasse har en riktigt bra och jag kan mer än gärna ge dig en av mina ftp, Du är ju trots allt den som fångat mig flest gånger! måste ju sponsra våra fotografer juh!

Och jag kommer alltid kalla dig Crash!!! :rolleyes:

Fast var det inte "Oh Gud?" :D HAHAHAHHAA!:yoparty:yoparty:yoparty

Tyst på dig nu ZippiT

Last edited:
Skulle du kunna tänka dig skaffa typ bilddagboken.se eller typ picasa för att lägga upp bilder. GubbLasse har en riktigt bra och jag kan mer än gärna ge dig en av mina ftp, Du är ju trots allt den som fångat mig flest gånger! måste ju sponsra våra fotografer juh!

Fast var det inte "Oh Gud?" :D HAHAHAHHAA!:yoparty:yoparty:yoparty

Tyst på dig nu ZippiT

Håller på att kolla på alternativ ..

jag har slutat att lada upp bilder till sh sedan samlingstråden infördes:mad:

Last edited:
Någon som har koll på vem som tog bilderna vid början av Bulten? Runt 20.45.. Efter de två S-kurvorna innan skogens början. De fotade hojar på väg bort från Rosenhill mot Västerhaninge hållet. Det var i skymningen runt när solen stod ganska lågt också..
Hmm förklaringen känns sådär, hoppas någon förstår :)

Letar bild på mig, Svart-blå GSX-R 750 grå hjälm och grå huvtröja.. (håller tummarna)

Aaa jag fick dig på en enda bild... Och den bilden blev verkligen totalt värdelös.. Men det kommer fler chanser!

Var det du som stod och fotade med en polare på andra sidan vägen som också fotade? Nån av er som fick med mig där jag sniglade mig fram, nybörjare som jag är? :banana
<-- Den hojen

Kul att köra Bulten för första gången, vill bara köra hela tiden nu! :tummenupp

Fick dig på bild, men skärpan blev inte bra.. :(

Conseal: Du har inte en bild på en svart XT? Jag låg framför Duke:en som finns med blad bilderna. Jag låg strax före, höll upp handen och vinkade :)

Antar att du menar killen som fick flyga ambulanshelikopter? Det var polarens polare och han fick lämna sjukan idag med endast hjärnskakning, han hade minst sagt änglavakt :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra