Samkörning Hässleholmstrakten.

• Thread starter Thread starter tkdrille
  • Start date Start date
Jag med, men e inställd på det värsta.

Aj fan. Men den gick redigt fint sist jag såg den. Om det är någon tröst så har jag för mig att de motorena är relativt billiga att köpa nya i katong. Går den bra fortfarande så bör du klara dig några tusen mil till innan det blir aktuellt.

Hur blir det med åkningen idag?

Jo de är meningen att köra. De kommer samlas ett gäng på shell kl 12 som ska köra upp mot torekov. Och dit var alla välkomna.
Jag ska troligast med.
Undrar var svenne tar vägen så man vet om han ska med också ?

Tjena! Vaknade nyss och har läst allt ni skrivit.

Jag är på vart ni än ska. Roadwraith ringde mig nyss och sa att han hade ett ärende så vi kanske är där kvart över 12, senast halv ett. Är det ok?

Vilka kör till Torekov? Det blir kurviga vägar va? Annars kommer det nog att vara smockfullt vid Tydingesjön idag med, ledig dag + fint väder :)

Härligt ja då måste jag med ju! :yoparty:banana:tuttar

hehe gött. Då syns vi nog där =).

Tjena! Vaknade nyss och har läst allt ni skrivit.

Jag är på vart ni än ska. Roadwraith ringde mig nyss och sa att han hade ett ärende så vi kanske är där kvart över 12, senast halv ett. Är det ok?

Vilka kör till Torekov? Det blir kurviga vägar va? Annars kommer det nog att vara smockfullt vid Tydingesjön idag med, ledig dag + fint väder :)

Försök verkligen vara där senast kvart över =)
Jag snacka med han som la upp de i hässleholms på FB och han lovade att de skulle bli goa vägar. Vi kan följa med de upp till torekov sen kan vi ju ta av därifrån för de som vill köra lite fortare eller andra vägar. Vi känner efter helt klart.
Skickar nr i pm till dig så du kan messa när ni är där.

Last edited:
Försök verkligen vara där senast kvart över =)
Jag snacka med han som la upp de i hässleholms på FB och han lovade att de skulle bli goa vägar. Vi kan följa med de upp till torekov sen kan vi ju ta av därifrån för de som vill köra lite fortare eller andra vägar. Vi känner efter helt klart.
Skickar nr i pm till dig så du kan messa när ni är där.

Det blir perfekt! Smsar när vi kör från Osby.

EDIT: Vi hinner i tid :)

Last edited:
Aj fan. Men den gick redigt fint sist jag såg den. Om det är någon tröst så har jag för mig att de motorena är relativt billiga att köpa nya i katong. Går den bra fortfarande så bör du klara dig några tusen mil till innan det blir aktuellt.

Jag hoppas att jag bara är övernojjig. FettSnok här på forumet ska komma och kolla och lyssna och testa med en hel oljetrycksgivare i eftermiddag. Då lär jag får reda på hur illa det e.

Edit: FettSnok kom med en fungerande givare. Den byttes och hojen startades. Oljelampan slocknade. Han kollade även dem gamla oljan och det kunde vara från koppling eller växellåda eller nåt, men det var inte lagerras. Alltså helt normalt med lite sånt i oljan. Hojen låter hur frisk som helst och det är bara att tuta och köra. Fan va härligt det är med hjälpsamma människor!!! :yoparty:banana

Last edited:
Vi står i Perstorp nu :) så nästa körning får du med. Lördag?

Vi står i Perstorp nu :) så nästa körning får du med. Lördag?

Jobbar helgen tyvärr. Imorrn ska jag ut om nån vill med.
Det blir inget NDR för mig heller. Jag och sambon är båda lediga och det händer inte så ofta så vi får umgås istället. Hon vägrar åka hoj. Fast hon har kort. Fast jag vägrar oxå åka hoj. Och jag har bara en hoj. :)

Vi kör faktiskt lagom. Vi känner av lite vad för bågar som kör med oss och anpassar oss. Man behöver inte köra fort som fan för att ha roligt.
Svenne han kör 125a. Och vi respekterar allt som åker med oss.
Men vi kör lite med den typen att kör man väldigt sakta så är de långt bak. Så att några kan köra på lite, men absolut saktar vi in för att få in alla.
När jag kör först så vill jag oftast se sisteman innan jag fortsätter efter korsningar.

Förr i världen när jag var ute och gruppkörde så la vi de långsammaste längst fram för det brukar gå fortare ju längre bak i kön man ligger..
Men det har kanske ändrats med åren? :-)

Förr i världen när jag var ute och gruppkörde så la vi de långsammaste längst fram för det brukar gå fortare ju längre bak i kön man ligger..

Dagens ungdom är för otåliga förr vanligt folkvett ;)
Nu gasar man satan och väntar in istället.

Den principen fungerar enbart om man har samma sorter av motorcykel. Kör en viss del glidare och en viss del nakenhoj och en viss del sport så blir de väldigt knixigt att lägga den långsammaste allra längst fram.
Men annars är de ju rätt =)

Snabbast långt fram för att hur den långsamme än kör i kurvor eller rakor så kommer den snabbe alltid behöva bromsa upp rejält =).

Men annars har du fullständigt rätt :) Huvudsaken är att vi inte tappar bort någon utan lokalsinne mitt ute i ingenstans :)

Nu är man hemma igen tackar för den fina turen, kör gärna med igen! :yoparty:tummenupp

Tack själv. gå in på facebook och sök efter hojåkare i hässleholm för att komma åt de som körde med oss till torekov för de ordnar många långkörningar. :)

Samling mc donalds stoby.(tid ska vi kolla med)

Samkörning till NDR (utgår från att alla ska dit )
1.Svenne
2.
3.
4.

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back