Samåkningstråden

Om man ska tro långtidsprognosen ska det bli uppehåll och 14 grader varmt med sol 2/10 i Sala. Kanske skulle prova lite då...

Jag och en kompis åker sala racing park nu på tisdag för lite banåka.
Tiden som gäller är 1500-1800 vi möts vid Minuten finnslätten ca 1415 och samåker dit..
Fiint väder utlovas http://www.klart.se/västmanland/tisdag.html Förmodligen blir vi i princip ensamma på banan och kan köra som man vill under 3h.
Så häng med och slipa knäpuckarna lite :)

Luktar fikatouring till Rosenhill i morgon om vädret är med oss, och för slingerbults-wannabees och fotokurve-debutanter så är det bara att haka på. Tänkte slingra mig ned runt Gnestakrokarna.

Lovar ingen helt radrätt tur, jag skall ut och reka nya vägar, kan bli lite sm i vilse. ;)

Om någon har KARATE-vägar med avslut vid skanssundsfärjan sett från väster så tas de emot med glädje.

Luktar fikatouring till Rosenhill i morgon om vädret är med oss, och för slingerbults-wannabees och fotokurve-debutanter så är det bara att haka på. Tänkte slingra mig ned runt Gnestakrokarna.

Lovar ingen helt radrätt tur, jag skall ut och reka nya vägar, kan bli lite sm i vilse. ;)

Om någon har KARATE-vägar med avslut vid skanssundsfärjan sett från väster så tas de emot med glädje.

Låter kul, ledig+sol=MC, jag är på.

Det var dig jag mötte två gånger idag va ?

SGM hur ser planen ut för i morgon? Eller rättare sagt, vart ska jag vara vid vilken tid om jag vill rulla med? Hoppas på riktigt gött väder i morgon!

En snabb förmiddagsjava på Markan / Strömsholm vid 11 (har lite att göra innan) är väl en bra start. :) Så tar vi det därifrån.

Full tank och glatt humör!

lördag

En snabb förmiddagsjava på Markan / Strömsholm vid 11 (har lite att göra innan) är väl en bra start. :) Så tar vi det därifrån.

Full tank och glatt humör!

Om man nu hinner till detta klockslag... var ligger markan?

• Gilla
Reaktioner: SGM

Men HAAAALLÅÅÅÅÅ :D Nu är det jäklar i mig dags att vi får i ordning på er västeråsare, var ligger markan? THE hoj-fik numero uno i krokarna. :hihi

Rytterne - fortsätt över korset vid vägen mot etuna så hamnar du i Strömsholm...lunchhaket Gula Hästen ligger längs vägen (vänster sida om man kommer från V:ås, uppför backen där, så har du ett supermysigt fik för somriga hojdagar däruppe - det är gamla marketenteriet - "markan").

http://www.marketenteriet.se/

/J

Last edited:
Men HAAAALLÅÅÅÅÅ :D Nu är det jäklar i mig dags att vi får i ordning på er västeråsare, var ligger markan? THE hoj-fik numero uno i krokarna. :hihi

Rytterne - fortsätt över korset vid vägen mot etuna så hamnar du i Strömsholm...lunchhaket Gula Hästen ligger längs vägen (vänster sida om man kommer från V:ås, uppför backen där, så har du ett supermysigt fik för somriga hojdagar däruppe - det är gamla marketenteriet - "markan").

http://www.marketenteriet.se/

/J

Haha.. söt du är... du kommer aldrig få ordning på mig

Vägg i vägg med Strömsholms djursjukhus...

Hahaha, japp! Jag flinade brett andra gången - vad är oddsen. :D

Klart luriga "lagningar" de påbörjat strax efter Hälleforsnäs...ett par meter grusväg med jämna mellanrum, en del i kurva... :D

Mmm... den sista mot Hälleforsnäs verkade gruset tagit slut i så där var det singel typ. Råkade på nån till såndär med tjockt grus någon annanstanns vill jag minnas ;)

Last edited:
Tackar för en trevlig tur med trevligt folk!... 2 polisbilar var det enda trista..

/me Gillar dom där motorvägssträckorna bäst. Ligga o slököra lite o vrida till lite på rullen ibland... Stena är bara lite slö fulllastad, när man ger fullt på 6:an.. ;)

• Gilla
Reaktioner: SGM
Tackar för en trevlig tur med trevligt folk!... 2 polisbilar var det enda trista..

/me Gillar dom där motorvägssträckorna bäst. Ligga o slököra lite o vrida till lite på rullen ibland... Stena är bara lite slö fulllastad, när man ger fullt på 6:an.. ;)

Slö med tung :D Du får montera turbokit på den där ;)

Man får tacka för sällskapet på årets förmodligen sista långtur - kul att ni körde snyggt och hakade på min alternativa rutt mot Rosenhill. :hihi Det är dagar som denna som gör att man överlever vintrarna.

38 mil sade grodan när den rullades in i garaget (från OK i Sura och hem igen).

Markan i Strömsholm - Sanda - Tumbo - Torshälla - Sundbyholm - Kjula (via en liten avkrok upp mot Björsund) - gamla vägarna mot Strängnäs (med grinig pÅlis som sällskap en kort bit tydligen :crash ) - Malmby - Mariefred - 223an mot Björnlunda - Gnesta - Hölö - Skanssundsfärjan - Rosenhill - Bulten t.o.r - FIKA - E4/E20 hem ( :död ) med kaffestopp på donken i Etuna.

Det var klart skönt att få svänga lite igen på 252:an hemöver. :hihi

Tack återigen. :yoparty

Bifogat

• skanssundet111001.jpg
    skanssundet111001.jpg
    231.8 KB · Visningar: 60
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025