Samåkning Skövde

Har du bytt nick nu igen Mats :D okej jag får väl fundera ut vad jag ska kalla mig nästa vecka. Något som rimmar på KTM.......

Dreas skrev:
Men du vet...det kvittar ifall det är full tank när man börjar. För de dära gamla hojarna är som rymdfärjor. De kräver otroliga mängder bränsle innan de uppe i maxfart och i omloppsbana runt jorden. Och när de väl ska sakta ner är risken stor att något går åt helvete och skiten brinner upp. :D

Varför ska man alltid bli tykad för att man har gamla grejor? Går som ett skott rakt fram men är lite jobbig att brottas med. Vill jag åka modernt eller svänga åker jag motard!!!
Bortrest en vecka, redan abstinens!

1264 skrev:
Vill jag åka modernt eller svänga åker jag motard!!!

Så du har kvar VORen. Häng med ut och åk så ska jag leta upp lite roliga grus och asfaltsvägar runt skövde :)

//Stellan

Tel 0709-485813

1264 skrev:
Varför ska man alltid bli tykad för att man har gamla grejor? Går som ett skott rakt fram men är lite jobbig att brottas med. Vill jag åka modernt eller svänga åker jag motard!!!

inget illa menat. lite kul bara. du får gärna dra paralleller med min hoj.

Lite samåkning

Hallå !

Vill bara kolla om ni kan fixa nån ny dag som vi ifrån
jönköping kan komma och åka lite. Finns det möjlighet att
köra på eran bana hos er ?? :banana

///Hasse12///

Hasse12 skrev:
Hallå !

Vill bara kolla om ni kan fixa nån ny dag som vi ifrån
jönköping kan komma och åka lite. Finns det möjlighet att
köra på eran bana hos er ?? :banana

///Hasse12///

Bana?. Menar du kinnekulle eller gamla flygfältet.

Hur är det föresten med busvägen förbi Skultorp, ngn som har åkt på den nu eller är det en massa "grejer" som stör. :7peta Lägesrapport ngn....

Det är ju Bikekortegen den 20:e. Ska Ni med på den kanske :) och så är den Hjulafton i Lidköping nu på torsdag.

2fast4hjo skrev:
Bana?. Menar du kinnekulle eller gamla flygfältet.

Hur är det föresten med busvägen förbi Skultorp, ngn som har åkt på den nu eller är det en massa "grejer" som stör. :7peta Lägesrapport ngn....

Det är ju Bikekortegen den 20:e. Ska Ni med på den kanske :) och så är den Hjulafton i Lidköping nu på torsdag.

Hasse menar garanterat Kinnekulle, skulle inte tro att så många mer än vi "infödda" känner till den ruttna, grusiga asfaltsbiten kallat "gamla flygfältet".

Pratade med Stellan om Jönköpingsgänget & att vi skulle planera in en tur i bygden då vädret verkar vara stabilare. Ett förslag är att mötas vid Statoil, sedan köra goa omvägar ut till MC-kompaniet & ta en kaffe där, så får de kika runt där oxå. Sedan kör vi vidare till Läckö & äter lunch, kanske en tur förbi Kinnekulle för att spana på den för dem som inte sett ringen.

Kanske även kan åka förbi Moholms-strippen?

Busvägen ska vi inte lura ner dem på, det är trots allt ett vägbygge & vi vill inte möta länsman där med dem i sällskap. Vi var där i torsdags & busade, vägen är bara avgränsad med viltstängsel, mitträcke har ej kommit upp, dock låg allt material för det uppradat vid vägkanten.

X-up skrev:
Hasse menar garanterat Kinnekulle, skulle inte tro att så många mer än vi "infödda" känner till den ruttna, grusiga asfaltsbiten kallat "gamla flygfältet".

Pratade med Stellan om Jönköpingsgänget & att vi skulle planera in en tur i bygden då vädret verkar vara stabilare. Ett förslag är att mötas vid Statoil, sedan köra goa omvägar ut till MC-kompaniet & ta en kaffe där, så får de kika runt där oxå. Sedan kör vi vidare till Läckö & äter lunch, kanske en tur förbi Kinnekulle för att spana på den för dem som inte sett ringen.

Kanske även kan åka förbi Moholms-strippen?

Busvägen ska vi inte lura ner dem på, det är trots allt ett vägbygge & vi vill inte möta länsman där med dem i sällskap. Vi var där i torsdags & busade, vägen är bara avgränsad med viltstängsel, mitträcke har ej kommit upp, dock låg allt material för det uppradat vid vägkanten.

Jag hänger med gärna bara det kommer upp en lista i tid .. missade alla sista samåkningar typ.. :huvet MVH San

Fireblaargh skrev:
Vad tycks om mitt nya Nick:D
är SV:N inkörd än Lena :banana
Jörgen blir det nån mer bankörning i år :tummenupp

Det är ingen mer bankörning planerad vad jag vet. :(
Kollade precis mätaren, den har gått prick 70 så jag ska beställa tid snarast. De 30 milen blir säkert körda fre och lördag om vädret är på vår sida. :tummenupp

Hanna: Du pratade om ngn bankörning i slutet av månaden. Men det är väl inte på kinnekulle utan det är väl på Gälleråsen :va

Stellan och mats: era nickbyten passer er perfekt

Se här alla barn....

Ikväll har det skruvats i garaget....
Lina tyckte det var en bra idé att spendera kvällen inomhus för fulmekande i stället för att passa på & köra när det för en gångs skull är lite sol ute! :tungan

Men det var väl på tiden iofs. Vi har alltså nu fått dit det nya bakljuset med integrerade blinkers alá Fireblaargh på R6:an :) De löjligt långa orginalblinkerserna är nu borttagna. (eller var det sk framesliders kanske? :hihi )

Stellan & Mats, klockrena namnbyten! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing