Saknad????

Status
Ej öppen för fler svar.
[....... och det finns ingen som matar fram matnyttig information så som Sandstream var så duktigt på..:fakta

:confused: Tjenare?? information - matnyttig- nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag håller med Swedie om att forumet skall vara ett forum, inte en sandlåda där man inte orkar läsa trådarna för de blivit 10 sidor långa och bara var tione inlägg är värt att läsa. Det är nog helt enkelt därför det är så lugnt på forumet, vill vi leka i sandlådan är de ju bara att slänga sig i backen nästa gång man är på banan.

Och matnyttig info- När någon slår AXXEX blir jag imponerad, han är ju bara kung när det gäller info! Inget onödigt käbbel utan rak och tydlig diskussion eller information!:pannkyss

Men i korthet, den mängd rapporteringar om hur oönskat det var att han och Nyteknik konstant förstörde trådar ledde till att han och Nyteknik blev bannade från RR-forumet (kan läsa, men inte skriva). Ingen blev bannad helt från SH.

För min del så tycker jag det varit lugnt o skönt och det snack som varit har inte spårat ut till samma grad som tidigare. Så jag är rätt nöjd.

Dock kunde han ju faktiskt ibland komma med bra inlägg och bra trådar. Men det var under en period alldeles för mycket gnabb som ledde till portningen från RR-forumet.

Håller med på samtliga punkter. Oavsett vad jag tycker om Sandstream IRL och att han faktiskt postade en del matnyttigt så gick inte han och Nyteknik att ha i RR-forumet. 9 av 10 inlägg blev bara samma skit som debatterats en miljon gånger förut utan att leda till något. Det är lättare att hitta relevant info numera. Tack för det. :tummenupp

Nope, känner ingen saknad öht och tycker "straffen" var utomordentligt bra avvägda och tillämpade.

Visst har kvantiteten minskat, men kvaliteten har ökat.

Håller med på samtliga punkter. Oavsett vad jag tycker om Sandstream IRL och att han faktiskt postade en del matnyttigt så gick inte han och Nyteknik att ha i RR-forumet. 9 av 10 inlägg blev bara samma skit som debatterats en miljon gånger förut utan att leda till något. Det är lättare att hitta relevant info numera. Tack för det. :tummenupp
agreed8mv.gif

Vi är vuxna människor, jag har ofta suttit och läst i RR-forumet, ibland skrattat, men rätt ofta blivigt förbannad hur trådar har spårat ur. Det är pajjkastningen som förstör det. Dock tycker jag det är helt fel att förvisa ut både sandstream och nyteknik. Så jävligt har det faktiskt inte varit, många har ju varit med och hettsat upp stämningen i trådarna, just för att folk vet hur vissa reagerar.

Nu är det Swedie som bestämmer, vare sig man gillar det eller inte.

Hur är denna undersökning gjord eller var det majoriteten av de som klagade vars åsikt som det lyssnades på?

/Fredde
Det stora antal som klagade gick jag på. Det var onormalt många och mycket och stökigt runt dessa två. Det gick jag på.

Swedie: Läser du folks PM??
Ja, det har hänt vid t.ex hotpm där polisen dragits in eller polisanmälan gjorts.

Jag gör även sökningar mot PM-databasen vid misstänkt smygreklam för att kunna styrka mina grunder att varna eller banna medlemmar som bryter mot relgerna.

Jag läser dock inte innehållet i några PM, utan jag ser på vad sökresultat drar upp (vem som skickat vad, hur många gånger osv).

Last edited:
Okej tackar så mycket för svaret! :tummenupp

Det stora antal som klagade gick jag på. Det var onormalt många och mycket och stökigt runt dessa två. Det gick jag på.

Ja, det har hänt vid t.ex hotpm där polisen dragits in eller polisanmälan gjorts.

Jag gör även sökningar mot PM-databasen vid misstänkt smygreklam för att kunna styrka mina grunder att varna eller banna medlemmar som bryter mot relgerna.

Jag läser dock inte innehållet i några PM, utan jag ser på vad sökresultat drar upp (vem som skickat vad, hur många gånger osv).

Swedie: Läser du folks PM??

Han skrev tidigare i tråden att han inte gör det. Han har däremot censurerat vissa saker.

Han har dock all möjlighet i världen att både läsa allas PM, Mailen som skickas via sporthoj.com samt se allas lösenord. Tror dock inte han är en sån person som sitter och läser vad folk skriver till varandra, Väldigt oproffisionellt om så vore...

Sandstream är saknad, RR-forumet är sig inte likt. Sandstream var påväg att bli en Axxess, ungefär..

Visst gick lite väl många trådar OT, men Så farligt var det ändå inte.

Dock finns ju Sandstream.se som (iallafall till en början) innehöll allt "matnyttigt" Sandstream postade här på SH.

Skönt att de är borta, då vinner jag lätt nästa "Upp...upp..upp...upprepning"-poll :tungan

Jag fick ett väldigt personligt PM angående ett av mina inlägg. Detta rensades bort, och känslan var iaf. att någon läst det. Fick klara Folkrepubliken Kina-vibbar av det.

Axxexs äger denna delen av forumet :tummenupp

Last edited:
Skönt att de är borta, då vinner jag lätt nästa "Upp...upp..upp...upprepning"-poll :tungan

Jag fick ett väldigt personligt PM angående ett av mina inlägg. Detta rensades bort, och känslan var iaf. att någon läst det. Fick klara Folkrepubliken Kina-vibbar av det.

helt klart, rena rama diktatorsfasoner, ingen vet när man blir "avläst" har man varit bannad en gång lär man ha ögonen på sig i fortsättningen så att säg. hur kan man bevisa att jonny INTE läst/läser ens privata meddelanden:huvet

Last edited:
helt klart, rena rama diktatorsfasoner, ingen vet när man blir "avläst" har man varit bannad en gång lär man ha ögonen på sig i fortsättningen så att säg. hur kan man bevisa att jonny INTE läst/läser ens privata meddelanden:huvet

Om du/ni har såpass viktiga saker att säga varandra, så ta det inte via PM då. Var glad att sporthoj.com finns istället. Jag skiter fullständigt i om nån moderator läser mina pm.

Det var just PM:et till dig som fick mig att reagera. Vad du och jag diskuterar via PM har ingen annan att göra med. Att scanna, alternativt censurera vissa opassande ord är en sak, att censurera specifika helt lagliga sajter är något helt annat.

Vill ni snacka mer med mig, eller om roadracing, så finns jag på det censurerade forumet :)

PS: Jag håller med om Axxexs :tummenupp

Om du/ni har såpass viktiga saker att säga varandra, så ta det inte via PM då. Var glad att sporthoj.com finns istället. Jag skiter fullständigt i om nån moderator läser mina pm.

nej orka inte svara:huvet

Åter igen läs vad jag skrev tidigare. Jag har inte aktivt gått och censurerat i just ditt inlägg eller läst det! Jag har skrivit detta till dig i den andra tråden oxå, läser du inte vad jag skriver? Jag skrev även tidigare i denna tråd att jag lagt in en global censurering på en URL. ALLA pm även mina egna påverkas av detta och allting som innehåller de ord jag valt att censurera ersätts med *-tecken.

Han skrev tidigare i tråden att han inte gör det. Han har däremot censurerat vissa saker.

Han har dock all möjlighet i världen att både läsa allas PM, Mailen som skickas via sporthoj.com samt se allas lösenord. Tror dock inte han är en sån person som sitter och läser vad folk skriver till varandra, Väldigt oproffisionellt om så vore...

Sandstream är saknad, RR-forumet är sig inte likt. Sandstream var påväg att bli en Axxess, ungefär..

Visst gick lite väl många trådar OT, men Så farligt var det ändå inte.

Dock finns ju Sandstream.se som (iallafall till en början) innehöll allt "matnyttigt" Sandstream postade här på SH.
Jag kan INTE se andras lösenord, de är rättså hårt "hashade" (krypterade) med olika metoder. Det enda jag gör om någon vill ha hjälp, är att byta lösenord till ett nytt.

Jag kan inte via något som helst forumwebgränssnitt läsa några PM. Utan det är en sökning direkt mot databasen.

Du får helt enkelt lita på vad jag skriver / säger här på SH. Litar du inte på mig är det helt fritt att lämna sajten.

Last edited:
Du låter nästan lite paranoid... Varför skulle han ens vilja det?

Jag tycker att det verkar ha gått helt schysst till, två medlemmar som har spammat och förstört trådar har blivit först varnade och sen bannade, inga snack om saken att det är rätt att göra så. Hade det inte modererats på ett forum hade det bara vart jobbigt att läsa igenom en massa tjafs.

Det är fullt förståeligt att han har lagt till censur på att folk ska kunna göra reklam för konkurrerande sidor via PM. Det är ju som om Tv4 skulle göra reklam (gratis dessutom) på Kanal 5, det funkar helt enkelt inte så...

Du låter nästan lite paranoid... Varför skulle han ens vilja det?

Jag tycker att det verkar ha gått helt schysst till, två medlemmar som har spammat och förstört trådar har blivit först varnade och sen bannade, inga snack om saken att det är rätt att göra så. Hade det inte modererats på ett forum hade det bara vart jobbigt att läsa igenom en massa tjafs.

Det är fullt förståeligt att han har lagt till censur på att folk ska kunna göra reklam för konkurrerande sidor via PM. Det är ju som om Tv4 skulle göra reklam (gratis dessutom) på Kanal 5, det funkar helt enkelt inte så...

vad jag diskuterar och skriver till en annan medlem via pm har ingen annan med att göra med, varken du eller den som äger sidan, såvida hot inte förkommer, skulle hot förekomma så utgår jag från att den hotade tar kontakt med jonny och löser det den vägen.

way-off-topic men
PM:et var ingen reklam och inget spam, det var personligt menat, relaterat till ett inlägg jag gjort. Kan inte se att Perra skickade det än just mig.
Angående din jämförelse: Var gå gränsen för dig? Får din bredbandsleverantör filtrera bort att du kollar på reklam för andra leverantörer? Får de blocka andra leverantörers informationssidor? Prisjämförelse-site:r?
F.ö. så är det rätt vanligt nu att "tv-profiler" dyker upp i konkurrerande kanaler i olika sammanhang nu och på så sätt gör de just gratis reklam. Stör det dig mycket? :confused:

Jag kanske inte får tipsa dig via PM vart du kan köpa billiga däck med tanke på denna site:ns annonsörer?

Status
Ej öppen för fler svar.
Back