Du har flera gånger skrivit att du inte läser PM, att censureringen sker per automatik osv. Sen vet du helt plötsligt hur många PM jag skickat med "smygreklam". Konstigt...
Som jag skrev innan har jag skickat 2-3 st PM med direkt avsikt att informera folk jag känner om den nya sajten. Visst, jag kunde ha skickat mail till dem istället men PM var så mycket enklare och jag trodde aldrig att de skulle läsas av någon annan än dem de var avsedda för. Du får självklart censurera vad du vill men ditt påstående om min "smygreklam" kan tolkas som att jag skickat ut 10-tals PM till folk vilket är helt fel.
Vad jag vet ägs
www.sporthoj.com av samma förlag som ger ut tidningen Motorrad. Med din logik borde det innebära att PM och trådar som tipsar om en riktig konkurrent, tex Bike.se, censureras.
Ja, jag vet som sagt inte vad du skickat genom någon webgränssnitt. Det är när jag har fattat en misstanke om att det skickats smygreklam så gör jag en sökning i databasen på ett ord och då får jag ett resultat. Detta sker dock väldigt sällan som förklarat och enbart i samband med övriga varningar / banningar.
Så "logiken" (om sådan behövs förklaras) bakom allt det här handlar om en portning från RR-forumet som ledde till att du startade ett eget forum istället för att acceptera andras önskemål om att lugna ner sig i trådarna, och att du därefter sen kommer tillbaka och ber folk istället för att acceptera regler komma till ditt eget forum med dina egna regler så tycker jag inte det är accepterbart sätt att hantera problemet och jag kan inte heller acceptera den typen av reklam.
Jag har ingen som helst anledning att censurera Bike, då dom inte går in aktivt och promotar deras saker här. Magnus på Bike har ju själv för ett tag sedan startat en tråd här på SH där han frågar vad bike-läsarna vill ha i tidningen. Jag tog inte bort den tråden, även fast största sammarbetet SH har just nu är med Motorrad-tidningen.
En annan sajt som t.ex fastbikes dom gick in med fejkade konton och fejkade tips/inlägg med mera. Väldigt dålig stil tycker jag. Dessa två herrar varnade jag först, det hjälpte inte, därefter bannade jag deras fejk-konton och varnade dom en extra gång. Därefter försvann problemet.
Du gick alltså ytterligare längre och ignorerade både mig och reglerna helt.
Min sökning gav 5-10 resultat med PM där din URL finns med. Varav som du säger 2-3 var direkt kopierade PM med avsikt att informera folk om din sajt.
Därav mitt beslut om banning under en period, samt censurering av URL'en var för att minska effekten av smygreklamen istället för att försöka gå in och radera PM (vilket jag inte kan, iaf inte utan att förstöra indexeringen).
Jag äger inte längre SH, det stämmer, men jag är fortfarande den som driver sajten till 100% samma sätt som tidigare allt enligt vad jag tycker är rätt. Det kan ju inte gillas av alla och det är fritt att både vara medlem på sajten och att även lämna sajten när som helst.
Den dagen någon större "boss" kommer in och vill forcera censurering av Bike eller annan etablerad tidning / hemsida, på grund av någon konkurranspolicy gällande reklamintäkter eller liknande så har iaf troligen jag lämnat skepp och kommer inte acceptera det som att det vore mitt önskemål och därmed svärta ner mitt "rykte" om hur jag tycker man ska driva en sajt.
Med det sagt, så tycker jag nu så här i efterhand att det var rätt beslut då det fick stopp på de största problemet vi haft i RR-forumet... nedspammade / förstörda trådar.
Så du tycker alltså att ett PM från dig till mig med info om tex en tråd på Bike.se per automatik ska censureras. Intressant!
Jag har inget emot Swedie och Sporthoj, en jättebra sajt, men visst ska han stå till svars för sina beslut om det inte är en diktatur modell Kina han och ägarna vill driva.
Tidigare banningar har jag inte haft några större problem med, jag förstår att folk kan störa sig på mig, NT, Valmers och några till. Dock så har vi mig veterligen inte ägnat oss åt personangrepp eller något annat som bryter mot forumets regler, vi har mer stört den allmäna ordningen.
Det där är ett helt eget påhitt om att något sådan censurering ska föras in!
Snälla slut skriva det då det inte stämmer och får folk att tro helt fel saker!!
Läs mitt långa inlägg nu och förstå varför jag gjorde som jag gjorde. Det finns en logik du bör kunna förstå och acceptera,
det handlar om en hantering av dig runt din banning och ditt sätt att även "acceptera" banningen (vilket du inte gjorde utan gick istället lös med att starta eget och göra reklam om det).
Nä nu har jag förklarat detta tillräckligt många gånger.
Det handlar alltså inte om några nya regler om censuring av alla konkurrerande sajter som finns. Några sådana regler kommer INTE införas av mig!
Det enda censuring som just nu ligger inlagd är på din URL... fortfarande enbart till för att dämpa effekten runt vad jag anser smygreklam!
....