Saknad????

Status
Ej öppen för fler svar.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Är det någon mer än jag som tycker racingforumet dog när sandstream förvisades ut i kylan... eller hur det nu gick till... ?

På gott och ont... Det var alltid nån som skrev i alla fall :) Men han är väl inte bannad nått mer? Han blev väl arg och startade upp ett eget forum?

tyckte mods å Swedie att han spamma?...

om de är så.. suck...

Kan med sakna hans spammande och ibland rätt roliga inlägg, men det kunnde ibland bli väldigt mycket med.

Men visst måste antal inlägg här ha minskat när det egentligen bore ha ökat. Vi är ju snart mitt i säsongen och det skrivs inte mycket alls undra hur det blir i vinter :rolleyes:

björn

Anledningen han bannades har förklarats tidigare.

Men i korthet, den mängd rapporteringar om hur oönskat det var att han och Nyteknik konstant förstörde trådar ledde till att han och Nyteknik blev bannade från RR-forumet (kan läsa, men inte skriva). Ingen blev bannad helt från SH.

För min del så tycker jag det varit lugnt o skönt och det snack som varit har inte spårat ut till samma grad som tidigare. Så jag är rätt nöjd.

Dock kunde han ju faktiskt ibland komma med bra inlägg och bra trådar. Men det var under en period alldeles för mycket gnabb som ledde till portningen från RR-forumet.

Men hur länge skall denna banning pågå?

Det kan ju inte utdömas överdrivet långa straff för lite spamning ;)
Känns som att man kommer billigare unda ute i "irl-världen" med allsköns brott!
Kanske Svidi skulle vara åklagare och rensa gatorna från patrask!
Nåväl, hoppas att Sandis VILL komma tillbaka.

Men hur länge skall denna banning pågå?

Det kan ju inte utdömas överdrivet långa straff för lite spamning ;)
Känns som att man kommer billigare unda ute i "irl-världen" med allsköns brott!
Kanske Svidi skulle vara åklagare och rensa gatorna från patrask!
Nåväl, hoppas att Sandis VILL komma tillbaka.

Han vill inte tillbaka. Banningen är sen länge borta...

Anledningen han bannades har förklarats tidigare.

Men i korthet, den mängd rapporteringar om hur oönskat det var att han och Nyteknik konstant förstörde trådar ledde till att han och Nyteknik blev bannade från RR-forumet (kan läsa, men inte skriva). Ingen blev bannad helt från SH.

För min del så tycker jag det varit lugnt o skönt och det snack som varit har inte spårat ut till samma grad som tidigare. Så jag är rätt nöjd.

Dock kunde han ju faktiskt ibland komma med bra inlägg och bra trådar. Men det var under en period alldeles för mycket gnabb som ledde till portningen från RR-forumet.

åter igen är det "skillnad" på folk å folk på SH en del får soft bans medan andra får betydligt tyngre straff...

efterfrågar lite mer balancerde bans..

åter igen är det "skillnad" på folk å folk på SH en del får soft bans medan andra får betydligt tyngre straff...

efterfrågar lite mer balancerde bans..
Ja, tidigare fick Sandstream bara en massa varningar, om och om igen. Till slut fick han banning då han inte ville lyssna eller ta åt sig av av varken moderatorer, min åsikt eller andras. Han ville inte ändra sig. Så nog får vara nog liksom. Jag gick på majoritetens önskemål. Och självklart är ju inte en sådan banning för evigt och tanken var bara 1-2 månader tills dess att saker o ting lugnat ner sig. Rättså standard vill jag säga.

Nope, känner ingen saknad öht och tycker "straffen" var utomordentligt bra avvägda och tillämpade.

Visst har kvantiteten minskat, men kvaliteten har ökat.

Jag gör ett undantag och svarar i den här tråden så det är uträtt en gång för alla :)

Jag blev bannad helt utan förvarning efter ett beslut från Swedie. Frågade varför och fick till svar att jag och NyTeknik förstört för många trådar. Med andra ord fick jag någon typ av retroaktiv banning tillsammans med NyTeknik.

För att få komma tillbaka krävde Swedie att jag och NyTeknik skulle ha ett samtal och komma överens om något, vad är oklart. Längden på banningen var inte bestämd vid denna tidpunkt.

Lite senare skickade jag ett PM till 2-3 personer (det går att skicka PM trots att man är bannad) som jag känner även utanför SH, och berättade att jag startat ett eget roadracingforum där man skriver under sitt eget namn (och inte kan gömma sig bakom ett nick) och det var i samband med detta som bägaren rann över. Medans jag skrev ett svar på ett PM fick jag upp en "varningssida" om att jag var bannad för att ha gjort otillåten reklam.

Eftersom jag inte delar Swedies uppfattning om vad som ska censureras har jag därför valt att inte längre skriva på SH.

//Perra - www.sandstream.se

Eftersom jag inte delar Swedies uppfattning om vad som ska censureras har jag därför valt att inte längre skriva på SH.

Äh - det där låter bara som att ni båda är griniga 5-åringar.
Svidi kan säkert lära sig saker av detta liksom du. Sitt alltså inte och sura, utan visa ditt solskenshumör och kom igen.

Bra med mer info och synvinkel från Sandstream.

Enda alla måste notera, att initiala "banningen" inte var en "riktig" sådan. Utan en ny typ av grej jag skapade för att inte banna Sandstream eller Nyteknik helt från forumet (vilket inte var mitt önskemål) utan jag vill bara få stopp på alla inlägg (inaktiverade alltså nytekniks och sandstreams möjlighet att skriva i forumet).

Anledningen saker o ting blir retroaktivt ibland är för att jag inte alltid är här 24/7, utan kanske är borta några dagar, eller kanske 1 vecka... och då har mängden inrapporteringen packat på sig ordentligt.

Just nu är ingen längre bannad, utan nu är det upp till var och en att skriva vad dom vill igen, men samma "beslut" kan tas igen om samma problem uppstår igen. Men det tror och hoppas jag inte.

Jag saknar Sandstream !! :krama

Formuleringen att Racingforumet har blivit lugnt och skönt är väl bara för de som är moderatorer och någon gnällspik. Jag tycker att racingforumet mer eller mindre har dött sen han försvann och det finns ingen som matar fram matnyttig information så som Sandstream var så duktigt på..:fakta

Äh - det där låter bara som att ni båda är griniga 5-åringar. Svidi kan säkert lära sig saker av detta liksom du. Sitt alltså inte och sura, utan visa ditt solskenshumör och kom igen.
Jag gillar inte censur i privata meddelanden.

Mitt humör är på topp :)

Jag gillar inte censur i privata meddelanden.

Mitt humör är på topp :)

Det är inte så att denna episod inträffade samtidigt som censuren av mistag (har vi fått förklarat för oss) gick hårt ått alla inlägg på forumet? Och att det bara var en tillfällighet..

Formuleringen att Racingforumet har blivit lugnt och skönt är väl bara för de som är moderatorer och någon gnällspik. Jag tycker att racingforumet mer eller mindre har dött sen han försvann och det finns ingen som matar fram matnyttig information så som Sandstream var så duktigt på..:fakta
Jag kan också sakna sandis men stundtals gick det ju inflation i käbbel mellan sandis och Nyteknik vilket åtminstone jag tycker var tröttsamt i längden. Jag bad dem vid några tillfällen ignorera varandra eftersom det inte tillfärde något till forumet.
Axxexs är bäst på att gräva fram info. :fakta

Det är inte så att denna episod inträffade samtidigt som censuren av mistag (har vi fått förklarat för oss) gick hårt ått alla inlägg på forumet? Och att det bara var en tillfällighet..
Det låter väl rimligt?

Last edited:
Inget misstag vad gäller censuren för sandstreams sajt. Men denna censur-funktion är så att säga "global" och den censurerar automatiskt alla inlägg, vare sig publika eller PM. Jag personligen har inte gått in i några PM och ändrat om något. Censuren för URL'en blev i samband med ett annat ärende för att minska effekten.

Vi alla saknar Sandstreams BRA inlägg... det är nog ingen oense om alls över huvud taget. Det är bara alla andra inlägg...! :) Sandstream står även i topp vad gäller totalt antal inlägg på medlemmar, vi snackar nog topp 10 tror med 18000 inlägg av herrn! Ja, många bra, men under en period, alldeles för mycket "skit" som jag fick lov att hantera på något sätt. Metoden funkade ju väl vad gäller få bort / tysta ner slagsmålen i trådarna.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back