Sabbatsår från RR tävlingar 2007?

Hur gör du 2007

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter fyra roliga säsonger så lägger jag ner tävlingsverksamheten, i grund och botten så är jag ju ingen tävlingsmänniska, men jag har kört RR tävlingar ändå och mest då för att det är så j-a roligt.

Hojarna har jag kvar och det kommer att bli en hel del bankörning ändå i sommar, men några tävlingar lär det inte bli.

Ibland räcker inte tiden och motivationen till och då får man prioritera.

Hur gör du i år :)

Last edited:
Jag vet fortfarande inte, kanske blir nåt ERF trots allt. Kanske något inhopp på lånad cykel i 250r.
Vill köra mer, men blir nog mest dyngsprättarhoj med gathjul i sommar iaf.

Jag har egentligen fått rr-förbud av doktorn under min rehab i november. Jag har tydligen längre väg tillbaka än vad jag vill tro, utan fler olyckor.
Vet dock inte om jag kan hålla mig från banan, men någon tävling blir det troligen inte. Aprilian kommer jag däremot behålla, Björn kommer köra den, samt andra inlånade chaufförer som har lust eller känner sig tvingade. :)

skulle ha funnits ett alt där man kan välja tränar men kör dom tävlingarna man har råd med :näsblod

Last edited:
Äh, jag ändrar runt lite och kommer köra träningar på nått billigt och se till att helhjärtat satsa på ERF. Fortfarande lite nervös att köra 1000cc men det ska nog gå bra! :)

Mysträna lite och B-race på Sviestad är planerna men jag hoppas på ett race till men det återstår att se...

Ingen körning alls 2007, hojen såld sen en tid tillbaka och inget har köpts för att ersätta den. Visst ligger suget efter en riktig racer där, men det är ganska beskedligt. Inte för att motsvara insatsen i tid och pengar iaf.

Eftersom det inte fanns en kategori som passade mig så.....En del träning blir det och eventuellt en eller ett par SM-tävlingar i stk600, men det måste isf kännas kul och inte bli ett "påhäng" pga av det är dyrt och tar tid.
För övrigt så är det lite osäkert vad som händer...!

Ja det här blir ju min först "RR-säsong" så jag tänkte köra licensträningar och bandagar och möjligtvis B-race beroende på om jag känner och laptimern visar att man har tillräckligt med fart.

Pengarna skall ju räcka till också, har precis börjat köpa in det viktigaste av tillbehör man behöver. Kul att man fick låna transponder första säsongen :rolleyes:

Lägger ner helt och hållet, försökte köra gata/bandagar förra året men det var inget för mig. Ska sälja hojen nu till våren, har börjat köra enduro igen.

Planen var först att lägga ner, sen köp en R1, sen köpa en 600, sen lägga ner, sen klassa upp mig, sen lägga ner, sen köpa en R1, sen sa Benny till mig att köra erf så det är så det blir :D

björn

Planen var först att lägga ner, sen köp en R1, sen köpa en 600, sen lägga ner, sen klassa upp mig, sen lägga ner, sen köpa en R1, sen sa Benny till mig att köra erf så det är så det blir :D

björn

Satan i gatan Björn va skönt det är med folk som vet vad dom vill och som planerar så där långt i förväg:D
Skämt åsido, det kommer att bli kul att följa er framfart:tummenupp

ett nsb lopp hoppas jag, ett par race utomlands..

men ERF är målet, men ännu inget klart med nått team.

Efter noga övervägande, och en djupare diskussion med min kropp, lägger jag racingen helt och håller på hyllan. Det gör helt enkelt för ont i kroppen :sissy.
Det är inte helt utan med en tår i ögat, men jag istället för att deppa ihop tänker jag på alla kuliga :fyllisar , mindre kuliga :crash tillfällen och goa människor :pannkyss

Okej, jag håller mig kvar inom racingen för att hjälpa ett "halvbra team" :rofl. Jag måste ju få lite dieseldoft för att överleva :D

Bifogat

• joergen_micke.jpg
    joergen_micke.jpg
    119.5 KB · Visningar: 63
  • mossberg.jpg
    mossberg.jpg
    31 KB · Visningar: 52
  • glader.jpg
    glader.jpg
    48 KB · Visningar: 116
Last edited:
Det blir en satsning på ERF eller NEC som det kommer att heta i år. Men eftersom man kommer att bli pappa mitt i säsongen så får vi se om vi kan köra alla tävlingar för det är ju en förutsättning för slutresultatet. Annars kör vi den här säsongen för kul (det gör vi ju i alla fall).:tummenupp
#79 www.trippeljracing.se

Lutar starkt åt att jag fikar bort hela 2007 faktiskt. Förra året var skoj vid alldeles för få tillfällen för att motivera den tid och de pengar som går åt. Jag pallar helt enkelt inte.

Vilket känns förjävla tråkigt, rent ut sagt.

Skall köra sista året (för tredje gången i mitt liv...), sedan blir det nog bilracing eller dragracing av något slag...

Skulle vilja köra lite ERF i år oxå, men saknar team...

/#23

Jag har iaf den optimala sysselsättningen för dig Micke!!!

Jag satt just och körde en lite fulmekad playlist och rätt vad det var hade jag fått in radion med Adam & Gry i burken!?!? :va

Icke, det var en av Gamlot GAMLA filmer med RR-intervjuer... GIXXERMÅNGARRRR låter precis som Adam Alsing, och honom går det ju bra för..:rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti