S0 Karlskoga

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Panigale 899
På nått sätt så är allting så anonymt i Sverige. Vore ju bra om det fanns någon som liksom spridde ordet om årets alla olika upplägg m.m. Just nu måste varje utövare själva besöka varenda liten sida för att hitta nån info ö.h.t.

Flera som missade SO, för att ingen verkade veta om det eller hur reglerna såg ut, poäng osv.

Sen att Mike valt att visa innehållet i TV, jättebra, men hur många visste det innan racet? Om ens efteråt förrän ett inlägg på SH.

Facebook och sök efter roadracing sverige så hittar man info om det mesta innom reglemente och race!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Bengt Johannnesson på Pargus pensionerade sig efter förra säsongen. Så han är inte ute på några race längre för att ta foto.

Nej men!!!! Han ska ju ALLTID vara där, det har han ju ALLTID varit!!! Med sitt tält. Och köra hoj till racena! JÄTTETRÅKIGT! Och hans sajt ligger också nere! Tråkigt!!! Det var ju en otrolig bildskatt för alla racers. Han borde ha pris för sitt dokumenterande av ALLA racers i Sverige under 2000-talet!

Vill prata med honom! Numret på eniro går till ABB. Någon???
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tror Bengt skänkte alla sina bilder till någon annan site om racing. Så dom finns sparade. En otrolig dokumentering av Svensk racing gjorde han under MÅNGA år! Han är nog en av dom största som gjort mest för Svensk racing under åren. Han var igång och fotade även innnan 2000-talet. Tror han var ute i 30 år kanske? Finns foto långt tillbaka iaf.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
På nått sätt så är allting så anonymt i Sverige. Vore ju bra om det fanns någon som liksom spridde ordet om årets alla olika upplägg m.m. Just nu måste varje utövare själva besöka varenda liten sida för att hitta nån info ö.h.t.

Flera som missade SO, för att ingen verkade veta om det eller hur reglerna såg ut, poäng osv.

Sen att Mike valt att visa innehållet i TV, jättebra, men hur många visste det innan racet? Om ens efteråt förrän ett inlägg på SH.

www.scandinavianopen.nu är till för alla utom dig! ;)

Jag som inte ens kör den serien utan bara är mekaniker har haft koll på att det är tv i över ett halvår. Att du inte har koll är inte så konstigt. :tungan
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
www.scandinavianopen.nu är till för alla utom dig! ;)

Jag som inte ens kör den serien utan bara är mekaniker har haft koll på att det är tv i över ett halvår. Att du inte har koll är inte så konstigt. :tungan

Jo, men ingen reklam ingen marknadsföring what so ever. Eller om det nu gjorts reklam, vart då? Jag menar, det hade ju varit kul o bli påmind om att race går någonstans i Sverige.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Citerat från Luff:Är det inte på tiden att sluta hackar på mig och allt jag gör - nu är det ingen marknadsföring, nej jag använder inte ditt lilla hemsida - ej heller den tidning som är på samma förlag, av den enkel anledning att jag vägra att betala till nån som bara snacka skit om den sport jag älska roadracing! Det vi har haft är en stående banner på Highsider och MC Folket. Hel sida Annons i SMC Kalender, MC Folket tidning , Bike, Highsider. 2st Helsida reklam i Expressens Auto Magazine med rabatt kupong. Annonser i 5 olika lokala tidningar. gratis biljetter på radio för en tävling. Det ser likadan ut inför Falkenberg och man kan köper biljetterna på Ticnet Sveriges största biljett förmedlare. Jag har varit med sedan 92 och jag tror inte nån har lagt mer nånsin - men fortsätt beklaga dig Swedie, det locka säkert fler att kommer och titta!
nån bekant får gärna förmedlar detta till idioten på SH jag orka inte tala med elande
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Citerat från Luff:Är det inte på tiden att sluta hackar på mig och allt jag gör - nu är det ingen marknadsföring, nej jag använder inte ditt lilla hemsida - ej heller den tidning som är på samma förlag, av den enkel anledning att jag vägra att betala till nån som bara snacka skit om den sport jag älska roadracing! Det vi har haft är en stående banner på Highsider och MC Folket. Hel sida Annons i SMC Kalender, MC Folket tidning , Bike, Highsider. 2st Helsida reklam i Expressens Auto Magazine med rabatt kupong. Annonser i 5 olika lokala tidningar. gratis biljetter på radio för en tävling. Det ser likadan ut inför Falkenberg och man kan köper biljetterna på Ticnet Sveriges största biljett förmedlare. Jag har varit med sedan 92 och jag tror inte nån har lagt mer nånsin - men fortsätt beklaga dig Swedie, det locka säkert fler att kommer och titta!
nån bekant får gärna förmedlar detta till idioten på SH jag orka inte tala med elande
Inte konstigt att det går utför med svensk RR när arrangörer har den inställningen till de som inte rättar in sig i leden och står med mössan i hand.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5826245 skrev:
Inte konstigt att det går utför med svensk RR när arrangörer har den inställningen till de som inte rättar in sig i leden och står med mössan i hand.

Samtidigt, de åtgärder som många gnällt om INTE görs, är det inte så att de görs av Luff, trots allt? Det snackades mycket om att det inte sker någon marknadsföring... men när man läser Luffs mail så verkar det väl som att han gör vad man kan begära? Eller?

VAd skulle gjorts som inte gjordes?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
VAd skulle gjorts som inte gjordes?
Jag var inte där så jag har ingen aning om hur välfyllda läktarna var men med tanke på det låga deltagarantalet så gjordes uppenbarligen något fel. Men istället för att fundera på det går arrangören ut och kallar Swedie för "idiot".

Moget och kreativt :död
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5826840 skrev:
Jag var inte där så jag har ingen aning om hur välfyllda läktarna var men med tanke på det låga deltagarantalet så gjordes uppenbarligen något fel. Men istället för att fundera på det går arrangören ut och kallar Swedie för "idiot".

Moget och kreativt :död

Jo, det kan man tycka, absolut. Samtidigt kanske Mike blev lite trött, jag menar hur "moget och kreativt" är det att skriva:
- "Jo, men ingen reklam ingen marknadsföring what so ever. Eller om det nu gjorts reklam, vart då? Jag menar, det hade ju varit kul o bli påmind om att race går någonstans i Sverige." när det uppenbarligen varit så att det gjorts reklam på ett sätt som jag tycker låter adekvat?

Jag TROR att Swedie inte letat, han har inte varit intresserad av att gå på racing, och då hittar man så klart ingen reklam. Jag menar, vad förväntade han sig? Reklam på Radio RIX och TV4?? Swedie? Vad förväntade du dig?

Jag kan FATTA att man blir trött om man gång efter annan får höra att man inte gör någon reklam "what so ever" när man faktiskt gör det... Men VISST kunde han använt ett annat ordval....
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5826840 skrev:
Jag var inte där så jag har ingen aning om hur välfyllda läktarna var men med tanke på det låga deltagarantalet så gjordes uppenbarligen något fel. Men istället för att fundera på det går arrangören ut och kallar Swedie för "idiot".

Moget och kreativt :död

Och förresten tror jag ABSOLUT att Mike funderar (mer än någon annan i Sverige) på varför inte så många kommer och tittar! SÅKLART, det är ju hans levebröd! Vad får dig att tro att han inte gör det?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Så jag hade fel att Mike inte gjort reklam, då jag faktiskt inte läser nått av det han uppgav. Så det var ett felaktigt påstående av mig vilket jag vill ursäkta för isåfall!

Faktum är att SH är min enda källa och så kanske även för ca 100.000 till som besöker SH varje vecka (statistik våren 2013). En sajt inriktad på sporthojar, och den kundgrupp han troligen vill ha dit.

Han har sen gjort ett personligt beslut att inte göra reklam på SH eller Motorrad. Om det är bra eller dåligt för hans business får ni själva fundera över... Jag själv ser inte röken av några pengar från annonser iaf.

Sen kan jag berätta att jag hade ett möte med Svemo i veckan om RR-Sverige generellt. Fick berättat hur det går till, t.ex det här med reglementen om varför de alltid är sena osv. En del nya saker för mig! Jag sa sen vad jag tyckte till en lyssnande och engagerad liten skara. Försökte komma med förslag på vad man kan göra. T.ex att det är dags för en ny ingångsklass, som är billig med begränsad kubik / hk. Kunde tänka mig ta mig ann att driva en sådan klass eventuellt. Mycket sas. Erbjöd mig även personligen att lägga många timmar på att bygga en hemsida för RR-sverige med stöd av Svemo.

Men vet ni vad, Mike Luff anser att jag snackar "skit" om (hans) roadracing och inte brinner för det lika mycket som han gör. Är det så det jag sagt tas emot, så finner jag inte mer att göra.

Jag har säkert sagt mycket på fel sätt. Ursäktar till de som tagit illa vid sig.

Kommer inte genomföra det erbjudande jag la fram till Svemo, känner redan nu att det troligen inte kommer välkomnas tyvärr. Det känns bara fel, bättre nån mer folkkär person gör jobbet.

Till de som trots allt försöker göra jobbet att arrangera RR-tävlingar i Sverige, lycka till och tack!

:glömdet

(btw, nån får ju gärna be honom kika på detta inlägg...)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Swedie. Bra initiativ av dig med Svemo osv.
Men att säga vad man tänkt göra och sen faktiskt göra är ju stor skillnad.
Att sen köra med samma mynt som du uppfattar att Mike gör är ju bara barnsligt.

Problemet är kommunikation. Ni/vi, alltså du, jag, Mike, Svensk RR, vill ju alla samma sak, att RR ska blomstra och fungera.
Nu springer du i en riktning, Mike en annan, bott i en osv. Men vi har ju samma mål, eller?

Mike är som han är, precis som du har ditt och jag mitt, man kan inte ändra på personen, men man kan ändra sitt sätt att kommunicera.

Kan du inte försöka styra upp ett gemensamt möte istället, annars sitter vi i samma situation igen där man snickrar på sin egen lilla ö...
,
Så jag hade fel att Mike inte gjort reklam, då jag faktiskt inte läser nått av det han uppgav. Så det var ett felaktigt påstående av mig vilket jag vill ursäkta för isåfall!

Faktum är att SH är min enda källa och så kanske även för ca 100.000 till som besöker SH varje vecka (statistik våren 2013). En sajt inriktad på sporthojar, och den kundgrupp han troligen vill ha dit.

Han har sen gjort ett personligt beslut att inte göra reklam på SH eller Motorrad. Om det är bra eller dåligt för hans business får ni själva fundera över... Jag själv ser inte röken av några pengar från annonser iaf.

Sen kan jag berätta att jag hade ett möte med Svemo i veckan om RR-Sverige generellt. Fick berättat hur det går till, t.ex det här med reglementen om varför de alltid är sena osv. En del nya saker för mig! Jag sa sen vad jag tyckte till en lyssnande och engagerad liten skara. Försökte komma med förslag på vad man kan göra. T.ex att det är dags för en ny ingångsklass, som är billig med begränsad kubik / hk. Kunde tänka mig ta mig ann att driva en sådan klass eventuellt. Mycket sas. Erbjöd mig även personligen att lägga många timmar på att bygga en hemsida för RR-sverige med stöd av Svemo.

Men vet ni vad, Mike Luff anser att jag snackar "skit" om (hans) roadracing och inte brinner för det lika mycket som han gör. Är det så det jag sagt tas emot, så finner jag inte mer att göra.

Jag har säkert sagt mycket på fel sätt. Ursäktar till de som tagit illa vid sig.

Kommer inte genomföra det erbjudande jag la fram till Svemo, känner redan nu att det troligen inte kommer välkomnas tyvärr. Det känns bara fel, bättre nån mer folkkär person gör jobbet.

Till de som trots allt försöker göra jobbet att arrangera RR-tävlingar i Sverige, lycka till och tack!

:glömdet

(btw, nån får ju gärna be honom kika på detta inlägg...)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Swedie. Bra initiativ av dig med Svemo osv.
Men att säga vad man tänkt göra och sen faktiskt göra är ju stor skillnad.
Att sen köra med samma mynt som du uppfattar att Mike gör är ju bara barnsligt.

Problemet är kommunikation. Ni/vi, alltså du, jag, Mike, Svensk RR, vill ju alla samma sak, att RR ska blomstra och fungera.
Nu springer du i en riktning, Mike en annan, bott i en osv. Men vi har ju samma mål, eller?

Mike är som han är, precis som du har ditt och jag mitt, man kan inte ändra på personen, men man kan ändra sitt sätt att kommunicera.

Kan du inte försöka styra upp ett gemensamt möte istället, annars sitter vi i samma situation igen där man snickrar på sin egen lilla ö...
,

Ja, jag hade ju inte tänkt berätta något om vad mina planer var förrän jag skred till verket. För som du säger, tala är en sak, men att göra är en annan.

Men när Mike går ut och kallar mig idiot i något konstigt massutskick och endast tolkar allt jag sagt som en som bara snackar skit om sporten så måste jag ju såklart ge svar på det så inte folk heller tror det är sanningen i det hela. Jag förstår ju dock att han känner likadant. Han borde lära sig datorer och regga ett konto och ta diskussionen där den är istället.

Genom åren har jag använt SH för att gynna RR-sverige. Jag har gett vad jag kunnat från min position.
Nu kände jag i år att jag ville försöka få till något, och inte bara snacka! Kanske även själv börja köra igen till 2014.

Men efter Mikes reaktion och sättet att uttala sig så bekräftar det ärligt talat problematiken inom RR-sverige. Jag vill inte lägga 90% av tiden att medla grupperingarna, som alla i sig vill olika saker. Det finns ingen gemensamhet längre bland arrangörerna. Alla håller sig på sin egna ända och tror sig kunna rädda världen.
Förhoppningsvis kommer en ny messias och räddar RR-sverige.

Till Svemo vill jag dock ge en eloge för öppenheten på mötet och diskussionen vi hade. Svemo har viljan och åsikter som är bra, de vet väl om problemen som folk vädrar. De läser defintivt SH...

Så tyvärr kände jag igår att det inte rätt att just jag gör detta jobb. Bättre en mer neutral förmåga tar sig an jobbet.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Och förresten tror jag ABSOLUT att Mike funderar (mer än någon annan i Sverige) på varför inte så många kommer och tittar! SÅKLART, det är ju hans levebröd! Vad får dig att tro att han inte gör det?
Klart han funderar på vad som gick fel men vi får hoppas att han inte gör som andra arrangörer och kommer fram till slutsatsen att det är förarna det är fel på. Den egna produkten kan det ju aldrig vara fel på...

Med den framtoning som en del arrangörer har skulle de knappt kunna sälja vatten i Sahara :3freak
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sen kan jag berätta att jag hade ett möte med Svemo i veckan om RR-Sverige generellt. Fick berättat hur det går till, t.ex det här med reglementen om varför de alltid är sena osv. En del nya saker för mig! Jag sa sen vad jag tyckte till en lyssnande och engagerad liten skara....

...Kommer inte genomföra det erbjudande jag la fram till Svemo, känner redan nu att det troligen inte kommer välkomnas tyvärr. Det känns bara fel, bättre nån mer folkkär person gör jobbet......

Här blir man ju JÄTTEnyfiken!!!
VARFÖR är reglementen sena, Vad tyckte du osv osv... Berätta!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Här blir man ju JÄTTEnyfiken!!!
VARFÖR är reglementen sena, Vad tyckte du osv osv... Berätta!

Har redan hintat lite i det inlägg jag skrev om vad jag skulle vilja se. Den kritik jag la i övrigt var ju förstås att varför utövarna är de som drar runt depåerna. Orsaken här anser jag ju såklart att man gör fel helt principiellt runt allt vad RR heter. Dyrare avgifter för de som kör, mindre tid på bana osv. Vinnarna är bandagsarrangörer som har tagit en stor del av kakan när RR-sporten blivit för dyr och "dålig" och inte lockande längre. Ett par lampor lös upp hos dom. Jag gav ett par olika idéer för att få tillbaka folket till att prova på RR. Jag nämnde t.ex att tillåta bandagsarrangörer att ordna mindre 1-3 varvsrace som lockar folk till att smaka på racing. Så som dom gör i utlandet ofta. Fick svaret att "ja men på LMS så testade man ju rejsa på tisdagar". Ja, men då är det redan raceputtar där. Det är dom som idag inte kör "RR" på något sätt alls, som vi behöver få att börja titta på RR.

Gav då även förslaget att sen 250SP dog (av olika anledningar) så har det varit ett tomt gap med ingen ingångsklass/mellanklass som både är billig och kan locka både nya och gamla raceputtar att köra igen. Vi behöver en klass med begränsad kubik / hk dit både nybörjare och "elit" kan köra. Sen när undlag nog finns, kan man köra fler klasser. Man får ta sådana problem när det kommer. Initialt anser jag att man bör erbjuda nya alternativ. Alla klasser idag, 600 eller 1000 är DYRA att köra då slitaget blir högt.

Min tanke var att såklart utnyttja SH för att skapa en ny RR klass, skapa ett nytt "2003-2004" av hets inför nästa års säsong, fast i en ny mellanklass öppen för alla med rätt kubik / hk. Eventuellt bindande till vissa märken för att få enhetlighet på banan.

Utöver det erbjöd jag mig även ta ansvaret att bygga en ny central hemsida för roadracingen i Sverige. Det nappades det hårt på, då i ärlighetens namn är det idag alldeles för svårt att hitta något vettigt om kommande tävlingar. En normal person vet inte att han ska besöka nån klubbsida eller veta att det heter "SO" eller nått annat. Han vet bara "roadracing", "vart då?". Googla det, och du får upp Sporthoj.com... Men HÄR väljer Mike Luff av personlig vendetta att inte annonsera...! (jag får inga pengar av annonserna åter igen!!! så låt inte andra lida av misstycket om mina åsikter)

Ang. reglemetenn:
Så förkortat som möjligt av det som sas är att det så enkelt som att Svemo förlitar sig på en rad andra som först ska lägga sina regler och bestämmelser. Svemo VILL ju såklart ha reglementen klara så tidigt det bara går, t.ex januari-februari lät rimligt. Men i år så drog det ut på tiden hos FIM eller om det var UEM, som gjorde att inget gick att spika förrän efter de fick in de sista papprena som blev i mitten av april, bara nån vecka eller så före första tävlingen.

Hela det här med reglementen verkar ha en tradition att vara bli gjorda sent och dra ut på tiden för att man vill se till att alla som vill ska få köra i de serier som finns i Europa. Bra tanke, men i praktiken orsakar det även rätt mycket irritation varje år. Mitt förslag var ju helt enkelt att försöka att inte ändra på reglementena alls, för att på så sätt spika dom tidigare till 99% så folk kan göra sin inköp när det är som mest snö på backen och ha tid att skruva m.m.

Snackar jag skit?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top