Söndag 6 mars startar formel1-säsongen!

aRWe skrev:
Gå in och regga er på www.f1.coreteam.se så kan vi ha en tävling. Det är fina priser där. 1.a pris en resa för två till F1 på Hockenheim nästa år.
Gå in på Min profil - Mina uppgifter, skriv "Sporthoj" som team och gärna ditt nick som användare så kan vi ha en inbördes tävlan :tummenupp

Toppenkul!

Jag är med!

aRWe skrev:
Gå in och regga er på www.f1.coreteam.se så kan vi ha en tävling. Det är fina priser där. 1.a pris en resa för två till F1 på Hockenheim nästa år.
Gå in på Min profil - Mina uppgifter, skriv "Sporthoj" som team och gärna ditt nick som användare så kan vi ha en inbördes tävlan :tummenupp

Låter hur kul som helst! Har reggat mig som MCFille, men vänta med att tippa tills andra kvalet har gått....räcker tydligen att tippa tills 30 min innan racet börjar... :D

Sååå underbart att Schumi inte ens kom i mål! :banana
Däremot gjorde Barrichello ett bra lopp! :tummenupp
Och vem trodde att skrällen Fisichella skulle komma 1:a? Glad för hans och teamets skull! :)

1. Giancarlo Fisichella, Italien, Renault, 1 timme, 24 minuter, 17.336 sekunder, 57 varv, medelhastighet 215.167 km/h.
2. Rubens Barrichello, Brasilien, Ferrari, 1:24:22.889, 57 varv
3. Fernando Alonso, Spanien, Renault, 1:24:24.048, 57 varv
4. David Coulthard, England, Red Bull, 1:24:33.467, 57 varv
5. Mark Webber, Australien, Williams, 1:24:34.244, 57 varv
6. Juan Pablo Montoya, Colombia, McLaren, 1:24:52.369, 57 varv
7. Christian Klien, Österrike, Red Bull, 1:24:56.333, 57 varv
8. Kimi Raikkonen, Finland, McLaren, 1:24:56.969, 57 varv
9. Jarno Trulli, Italien, Toyota, 1:25:20.444, 57 varv
10. Felipe Massa, Brasilien, Sauber, 1:25:21.729, 57 varv
11. Jenson Button, England, BAR-Honda 1 varv efter
12. Ralf Schumacher, Tyskland, Toyota, 1 varv efter
13. Jacques Villeneuve, Kanada, Sauber, 1 varv efter
14. Takuma Sato, Japan, BAR-Honda, 2 varv efter
15. Narain Karthikeyan, Indien, Jordan, 2 varv efter
16. Tiago Monteiro, Portugal, Jordan, 2 varv efter
17. Patrick Friesacher, Österrike, Minardi, 4 varv efter

tIgGeR skrev:
Vem av sporthojsnissarna var det som drämde in 50 poäng?

Respekt! :Bugar

Woho! Det var jag det! :banana
3 Nummer av F1 Racing vann jag! :yoparty

Fan va gött...satsar på att ta första platsen i säsongen, gött att få åka till Hockenheim...

Lion - JAG trodde att Fisichella skulle vinna... :hihi

Lion skrev:
Sååå underbart att Schumi inte ens kom i mål! :banana
Däremot gjorde Barrichello ett bra lopp! :tummenupp
Och vem trodde att skrällen Fisichella skulle komma 1:a? Glad för hans och teamets skull! :)

1. Giancarlo Fisichella, Italien, Renault, 1 timme, 24 minuter, 17.336 sekunder, 57 varv, medelhastighet 215.167 km/h.
2. Rubens Barrichello, Brasilien, Ferrari, 1:24:22.889, 57 varv
3. Fernando Alonso, Spanien, Renault, 1:24:24.048, 57 varv
4. David Coulthard, England, Red Bull, 1:24:33.467, 57 varv
5. Mark Webber, Australien, Williams, 1:24:34.244, 57 varv
6. Juan Pablo Montoya, Colombia, McLaren, 1:24:52.369, 57 varv
7. Christian Klien, Österrike, Red Bull, 1:24:56.333, 57 varv
8. Kimi Raikkonen, Finland, McLaren, 1:24:56.969, 57 varv
9. Jarno Trulli, Italien, Toyota, 1:25:20.444, 57 varv
10. Felipe Massa, Brasilien, Sauber, 1:25:21.729, 57 varv
11. Jenson Button, England, BAR-Honda 1 varv efter
12. Ralf Schumacher, Tyskland, Toyota, 1 varv efter
13. Jacques Villeneuve, Kanada, Sauber, 1 varv efter
14. Takuma Sato, Japan, BAR-Honda, 2 varv efter
15. Narain Karthikeyan, Indien, Jordan, 2 varv efter
16. Tiago Monteiro, Portugal, Jordan, 2 varv efter
17. Patrick Friesacher, Österrike, Minardi, 4 varv efter

Kukskalle.
:huvet

McFille skrev:
Woho! Det var jag det! :banana
3 Nummer av F1 Racing vann jag! :yoparty

Fan va gött...satsar på att ta första platsen i säsongen, gött att få åka till Hockenheim...

Lion - JAG trodde att Fisichella skulle vinna... :hihi

Då skulle du tippat på honom, gav mer än 10 gånger pengarna! :rolleyes:

Gustav1 skrev:
Du som la upp resultaten innan TV4:s sändning, jag som läste listan och Schumacher som inte vann.

Detta ger oss tre kukskallar.

Fyra med mig, jag råkade läsa det på Aftonbladet.se
Måste man isolera sig i en grotta för att slippa veta vinnaren innan man ser rejset.

En ny tråd med fet disclaimer i rubriken om man ska snacka vinnare tycker jag.

Victor skrev:
Måste man isolera sig i en grotta för att slippa veta vinnaren innan man ser rejset.

Men snälla kära medlemmar, om ni verkligen inte vill veta vem som är vinnaren.......va faaan gör ni i denna tråd?! :fatta!
Denna tråd är till för att disskutera F1, och därmed resultat!

Lion skrev:
Men snälla kära medlemmar, om ni verkligen inte vill veta vem som är vinnaren.......va faaan gör ni i denna tråd?! :fatta!
Denna tråd är till för att disskutera F1, och därmed resultat!

Tja, nu har jag sett rejset så nu kan ni skrika hur mycket ni vill vem som vann.
På aftonbladet.se så porrsurfade jag, men kom av misstag in på sportavdelningen.

Victor skrev:

Öhm .. eller så kan man ju titta när loppet sänds live på tv4+ ..

Mycket formel1 har det blivit. Fanns ett stort uppdämt behov så här inför säsongen. Eftersom jag var så sugen kollade jag racet live. Tycker det blev riktigt bra till slut, även om jag höll på att få hjärtstillestånd när Kimi började vifta inför warm up-lapet. Fantastiskt att alla motorerna höll och att däcken funkade så bra som de gjorde, trots de nya hårda reglerna. Kul att Coulthard fick göra ett bra race och visa att han inte är redo att sluta sin f1-karriär än. Renault har uppenbarligen en bra chans att hota Ferrari i år, och det tror jag att McLaren har också, även om delarna ramlar av... Bäst av allt var att Schumi inte kom i mål. Tyvärr, gör ju det att han kan byta motor utan att det kostar honom något, och han har därmed en fördel inför nästa race. Kommer att bli precis lika spännande att se nästa race. Jag kommer att sitta hela tiden och ha hjärtklappning för att motorerna ska ge upp. McLaren har ju inte det bästa protokollet när det gäller det. :gnissla

Macho Woman skrev:
Mycket formel1 har det blivit. Fanns ett stort uppdämt behov så här inför säsongen. Eftersom jag var så sugen kollade jag racet live. Tycker det blev riktigt bra till slut, även om jag höll på att få hjärtstillestånd när Kimi började vifta inför warm up-lapet. Fantastiskt att alla motorerna höll och att däcken funkade så bra som de gjorde, trots de nya hårda reglerna. Kul att Coulthard fick göra ett bra race och visa att han inte är redo att sluta sin f1-karriär än. Renault har uppenbarligen en bra chans att hota Ferrari i år, och det tror jag att McLaren har också, även om delarna ramlar av... Bäst av allt var att Schumi inte kom i mål. Tyvärr, gör ju det att han kan byta motor utan att det kostar honom något, och han har därmed en fördel inför nästa race. Kommer att bli precis lika spännande att se nästa race. Jag kommer att sitta hela tiden och ha hjärtklappning för att motorerna ska ge upp. McLaren har ju inte det bästa protokollet när det gäller det. :gnissla

Fin liten sammanställning, intressant läsning. Här kommer min sida:

Visst var det ett riktigt bra race. Red Bull Racing var den största överraskningen! Riktigt kul att de kan vara med direkt, Coulthard förtjänar verkligen lite framgångar! :tummenupp

Håller med att Renault ser riktigt bra ut. Alonso körde in de 25s han förlorade bakom Villeneuve på ingen tid alls! Helt fantastiskt...tänk om han hade kommit förbi tidigare, eller rent av fått ett ordentligt kval...
Hatten av för Fisichella också, äntligen fallar bitarna på plats för honom!
Renault ser ut att ha gjort läxan bäst, de blir farliga i år!

McLaren såg också lovande ut, även fast det var lite strul. Kimi såg ut att vara på hugget och plockade en poäng trots start från depå och aerodynamikbitar som flög av, bra! :tummenupp
Farten finns onekligen i bilen! Montoya gjorde inga bravader utan höll sig lite i skymmundan. Hoppas han kan tända till!

Största besvikelsen var BAR Honda. Trodde de skulle prestera bättre, men de får tydligen inte motorn att hålla som de vill. Hoppas de får mer fart i grejorna, för Button och Sato är inga dåliga piloter alls!
Speciellt Sato är grymt underhållande, fler kamikaze-japaner till F1!

Det såg ljust ut för Toyota men av någon anledning kunde inte Trulli hänga med hela distansen. Hängde med hur bra som helst 1/3 av loppet, sen föll han som en sjunkbomb genom fältet. Synd, men de har iaf. visat att de är med i matchen. R. Schumacher hoppas jag däremot inte mycket på, värre gnällpelle får man leta efter. Typiskt lillebror-komplex :7peta

Ferrari kan man tyvärr inte räkna bort, men det var iaf. kul att Schumacher försvann! :hihi
Barichello kunde hänga med med fjolårsbilen, så det var ju synd...hoppas på en liknande situation som McClaren hamnade i förra året, med en ny bil som inte funkar alls! :)

Willams utmärkte inte sig heller något speciellt. De verkat hamna lite efter, men piloterna är det inget fel på. Webber hängde med bra första halvan, sen sackade han efter. Hatten av för Heidfeld som plockade av skomakaren från banan! Klantigt av Michael, men kul för mig iaf.! :banana

Från de övriga teamen var nykomligen Karthikeyan roligast! Hans kval på söndagen var grymt underhållande med vilda sladdar i alla möjliga kurvor! Han verkar ha bra koll på grejorna, synd han har en sån kass bil bara...men det är bra underhållning...

Säsongen ser ut att bli den bästa på länge med många potentiella vinnare. Jag sätter min slant på Renault, men McClaren kommer nog visa vad de kan...

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...