Söndag 6 mars startar formel1-säsongen!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Någon mer än jag som ska kolla? Som vanligt inför säsongerna hoppas man att det ska bli jämnare än det var förut. Tyvärr, brukar man bli motbevisad men jag vägrar vara logisk och är därför positiv i år också. :D McLaren och Renault har visat bra testresultat.

För att spica upp situationen lite vågar jag mig på att tippa säsongens topp 3:

1. Michael Schumacher. Det suger, men det spelar ingen roll vilka regler FIA tar till. Han ser ändå till att materialet fungerar.

2. Kimi Räikkönen. Lite av ett önsketänkande kanske, men han kommer att göra allt för att klå Montoya, och förhoppningsvis har Mercedes jobbat ordentligt på tillförlitligheten till i år.

3. Alonso. Om han nu inte somnar till någonstans i mitten på säsongen som han gjorde förra året. Han har skickligheten som krävs och bilen verkar bra. Kimis iskyla räcker längre än det spanska temperamentet dock.

Givetvis ska man kolla och givetvis ska man heja på finnen och McLAren som vanligt :Bugar

Ska förresten bli omåttligt intressant att se hur Red Bull gör ifrån sig. Jag tror nog att Coulthard kan överraska positivt, faktiskt. Erfarenheten finns där och kämpaandan blir nog bara högre av att tvingas byta team.

Macho Woman skrev:
Ska förresten bli omåttligt intressant att se hur Red Bull gör ifrån sig. Jag tror nog att Coulthard kan överraska positivt, faktiskt. Erfarenheten finns där och kämpaandan blir nog bara högre av att tvingas byta team.

Jepp David är ingen dålig förare så det ska bli kul och se hur det går, lite synd bara att han åkte från McLaren till förmån för Montoya. Montoya är bra iofs, men Dc har ju kunnat varit kvar till sin pension iaf :gnissla

An3Azz skrev:
Jepp David är ingen dålig förare så det ska bli kul och se hur det går, lite synd bara att han åkte från McLaren till förmån för Montoya. Montoya är bra iofs, men Dc har ju kunnat varit kvar till sin pension iaf :gnissla

Jag har heller aldrig haft något emot Montoya. Tror att Juan-Pablo och Kimi kan bli ett riktigt bra par, som sporrar varandra till stordåd. Någon som jag däremot inte tror kommer att leva upp till förväntningarna är Mark Webber. Hans ojämnhet gör att han i slutändan inte kommer att ha så mycket poäng när säsongen är slut.

Macho Woman skrev:
Jag har heller aldrig haft något emot Montoya. Tror att Juan-Pablo och Kimi kan bli ett riktigt bra par, som sporrar varandra till stordåd. Någon som jag däremot inte tror kommer att leva upp till förväntningarna är Mark Webber. Hans ojämnhet gör att han i slutändan inte kommer att ha så mycket poäng när säsongen är slut.

Nej men jag tror/hoppas att Webber ändå gör bra ifrån sig, för när det stämmer för han så kör han som en gud. Men som sagt man vet aldrig med den mannen.

Macho Woman skrev:
1. Michael Schumacher. Det suger, men det spelar ingen roll vilka regler FIA tar till. Han ser ändå till att materialet fungerar.
Suger och suger. Vad suger mest? Att se honom klara av att anpassa sig och alltid plocka ut det bästa som situationen kräver? Eller suger det mest att dom andra förarna inte räcker till? Nog för att han gör sporten tråkig, men han ÄR världens bästa F1-förare :fakta
Macho Woman skrev:
2. Kimi Räikkönen. Lite av ett önsketänkande kanske, men han kommer att göra allt för att klå Montoya, och förhoppningsvis har Mercedes jobbat ordentligt på tillförlitligheten till i år.
Hoppas personligen att Räikkönen spöar Montoya. Kimi är lite av en favorit, men han behöver några säsonger till för att komma upp i Schumachers klass. Sedan ska man väl inte lita allt för mycket på Mercedes :7peta
Macho Woman skrev:
3. Alonso. Om han nu inte somnar till någonstans i mitten på säsongen som han gjorde förra året. Han har skickligheten som krävs och bilen verkar bra. Kimis iskyla räcker längre än det spanska temperamentet dock.
Japp Alonso har självklart potential! Men han är lite som Montoya, allt för hetsig där man behöver ha den finska kylan :hihi

Jag håller som vanligt på Schumacher, men jag hoppas att dom andra stallen och förarna har arbetat ikapp sig lite så att det blir en mer spännande säsong i år. Annars kan Schumacher stå över hälften utav loppen och vinna ändå :tungan

Självklart kommer jag titta på F1 i helgen. Kommer vara dödstrött på jobbet på måndag eftersom jag får sitta uppe halva natten.... Skönt förresten att TV4 och TV4+ visar alla kvalen live.

Jag tror Renault kommer ligga bäst till de första racen men jag hoppas självklart :) på Mclaren och Kimi Räikkönen.

Tror dock att Ferrari blir svåra att slå när de börjar race:a den nya fläskläppsbilen :)

Sen får man ju inte missa GP2 och Champcars (särskilt om Björn Wirdheim trots allt skulle få en styrning). Tur jag är singel... ;)

Macho Woman skrev:
Någon mer än jag som ska kolla? Som vanligt inför säsongerna hoppas man att det ska bli jämnare än det var förut. Tyvärr, brukar man bli motbevisad men jag vägrar vara logisk och är därför positiv i år också. :D McLaren och Renault har visat bra testresultat.

För att spica upp situationen lite vågar jag mig på att tippa säsongens topp 3:

De ska bli såååå gött!
Har längtat till starten......men frågan är ifall ändringarna har gjort det lite jämnare emellan stallen.....
Själv tror jag fortfarande en APA kan vinna i ferraribilen....

Som svensk kan man omöjligt hålla på en finländare. Heja Shumacher.

vem bryr sig om F1?!
I söndags var det Superbikes första deltävling! Kagayama är i ledning efter första 2 race..

Macho Woman skrev:
Är det bättre att hålla på en tysk? :va Nej, kom igen nu och ta i med mig så sjunger vi: Oi maame Suomi, synnyinmaa, soi saana kultainen! :hihi

Det där låter ju närmast som en krigsförklaring mot någon liten stam i norra lappmarken. Är du säker på att det är rumsrent?

Macho Woman skrev:
Är det bättre att hålla på en tysk? :va Nej, kom igen nu och ta i med mig så sjunger vi: Oi maame Suomi, synnyinmaa, soi saana kultainen! :hihi
Mycket snack om grannländer, men Tyskland är väl lika mycket grannland som Finland?
Jag jobbar i en finsk koncern; därmed vet jag hur mycket våra "vänner" på andra sidan Östersjön njuter när det går åt helvete för "de svenska fjollorna". Jag skäms inte det minsta för att fnissa när Räikkönen står i bollhavet.

Som gammal Toyota anställd får man väl hålla på Ralf Schumacher nu då :tummenupp

Kör ju Yammare pga att Toyota har samarbetat med Yamaha när det gäller motorer, så fick ju hojen billigare =) :fyllisar

t-rex skrev:
Det där låter ju närmast som en krigsförklaring mot någon liten stam i norra lappmarken. Är du säker på att det är rumsrent?

Tja, det beror väl på hur man ser det. Det är inledningen till finska nationalsången... :tomten

fart freak skrev:
vem bryr sig om F1?!
I söndags var det Superbikes första deltävling! Kagayama är i ledning efter första 2 race..

WSBK är också en motorsport. Finns ingen naturlig motsättning mellan hojsport och bilsport, snarare tvärtom. All motorsport är bra sport. Och det är klart man så där lite smått i hemlighet älskar Kagayama. Jag såg honom köra Rizla Suzuki på Brand's Hatch för ett och ett halvt år sedan och det är inte en upplevelse man bara kommer över...

Schumacher är Deutches Qualität. Det är Sturm und Drang och en fröjd för ögat att se honom köra.

Freppa skrev:
Schumacher är Deutches Qualität. Det är Sturm und Drang och en fröjd för ögat att se honom köra.
Exakt, en iskall taktiker, med en gudabenådad talang. Dessutom från ett grannland!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt