Macho Woman
Äppelkäck
Någon mer än jag som ska kolla? Som vanligt inför säsongerna hoppas man att det ska bli jämnare än det var förut. Tyvärr, brukar man bli motbevisad men jag vägrar vara logisk och är därför positiv i år också.
McLaren och Renault har visat bra testresultat.
För att spica upp situationen lite vågar jag mig på att tippa säsongens topp 3:
1. Michael Schumacher. Det suger, men det spelar ingen roll vilka regler FIA tar till. Han ser ändå till att materialet fungerar.
2. Kimi Räikkönen. Lite av ett önsketänkande kanske, men han kommer att göra allt för att klå Montoya, och förhoppningsvis har Mercedes jobbat ordentligt på tillförlitligheten till i år.
3. Alonso. Om han nu inte somnar till någonstans i mitten på säsongen som han gjorde förra året. Han har skickligheten som krävs och bilen verkar bra. Kimis iskyla räcker längre än det spanska temperamentet dock.
För att spica upp situationen lite vågar jag mig på att tippa säsongens topp 3:
1. Michael Schumacher. Det suger, men det spelar ingen roll vilka regler FIA tar till. Han ser ändå till att materialet fungerar.
2. Kimi Räikkönen. Lite av ett önsketänkande kanske, men han kommer att göra allt för att klå Montoya, och förhoppningsvis har Mercedes jobbat ordentligt på tillförlitligheten till i år.
3. Alonso. Om han nu inte somnar till någonstans i mitten på säsongen som han gjorde förra året. Han har skickligheten som krävs och bilen verkar bra. Kimis iskyla räcker längre än det spanska temperamentet dock.

Nej, kom igen nu och ta i med mig så sjunger vi: Oi maame Suomi, synnyinmaa, soi saana kultainen!