Halogen
Apajävel!
Tycker det känns lite överilat. När övergår en diskussion om politik till att vara käbbel? Gråzonen är oändlig. Det är dessutom valår i år, lycka till med modereringen. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har upptäckt att rapportera-knappen inte skickar iväg ett email till mig. Detta ska ordnas. Men på tal om det antal PM jag får om ovan personer så vill jag påstå att jag troligen har majoriteten med mig i frågan.War-psycho skrev:2216831Tycker det är lika illa med alla personangrepp man ser på forumet.
Man ska få utrycka sina åsikter, utan att andra ska göra massa personliga påhopp, istället för att komma med vettiga motargument.
Sen tycker jag de s.k. Flamebait-trådarna, och löjliga trådlyft-nissarna är lika onödiga.
Jag tycker mig dessutom ha sett en ökning av skitsnacket i MC-relaterat & även Teknik- och Mekhörnan.
Grattis till ditt val att bli bannad genom att välja den profilbilden (som nu är borttagen). Besök gärna någon annan sajt för att ventila dina åsikter och önskemål.Nitrogen skrev:2216802Det här måste vara det töntigaste jag hört idag.
De skall följa samma regler som alla andra. Tråkigt bara att de slängs ut, för det är inte BARA dynga de sprider.Swedie skrev:2216832Så de här tre borde på grund av att de är bra på att sprida sitt budskap och diskutera ämnet få tillåtelse att diskutera vad som är emot allmänna regler?
Ja, och det går att svara till dessa personer utan rena påhopp.Kuritas skrev:2216862De skall följa samma regler som alla andra. Tråkigt bara att de slängs ut, för det är inte BARA dynga de sprider.
Mitt problem är att jag stör mig mer på alla hjärndöda inlägg av typen "idag körde jag ifrån snuten på bakslangen och sparkade av en backspegel". Men det är inte olagligt att vara korkad i Sverige.
Swedie skrev:2216565Tja, behöver hitta en moderator som visar stark personlig och kan ta en massa stryk via PM. ALLT skit som ah17, korvgubbe och markus involverar sig som mest i ska tas bort. Dessa personer är de som mest orsakar reaktioner om dålig stämning. Så från idag är de bannade 1 vecka, som ett test för att se om nivån bättras. Gör den det, kommer de ej vara välkomna tillbaka.
Det är drastiskt, men OT-forumet har blivit besudlat med allt för mycket SKIT-snack.
Under tiden, skall alla politiska/nazi/rasism-trådar tas bort omedelbart.
OT betyder inte att vad som helst kan diskuteras. Det skapar osämja och en dålig stämning som jag inte vill ha!
Behöver 3 moderatorer som kan sitta morgon, dag och natt och rensa.
Skicka PM!
Haha, så mitt i prickSwedie skrev:Grattis till ditt val att bli bannad genom att välja den profilbilden (som nu är borttagen). Besök gärna någon annan sajt för att ventila dina åsikter och önskemål.
Det finns ju vissa andra individer här inne, som verkar enbart leta efter chanser att hoppa på folk.Swedie skrev:2216865Diskussioner här i OT-forumet ska inte gå runt några få "nyckelpersoner" eller "profiler". Det ska vara öppna sådana för alla där många diskuterar. Inte bara samma gamla spam och åsikter om och om igen...
Korvgubbe har väl ändå inte spridit några rasistiska tankar? Påstår du det blir han nog lite ledsen i ögat.Swedie skrev:2216832Så de här tre borde på grund av att de är bra på att sprida sitt budskap och diskutera ämnet få tillåtelse att diskutera vad som är emot allmänna regler?
* Hets mot folkgrupp, Rasism och Nazistiska åsikter.
Och nu OM det här är det enda som kan få en del av er att vilja diskutera, så varför inte diskutera det ordentligt på flashback.net. Där kan ni ventilera precis allting ni vill ha sagt...
Men här på SH, så skall det finnas viss moral och etik att följa. Javisst att det är ett OT forum, men ett OT-forum till en MC-sajt.
Här är jag, du får gärna kalla mig vid nickWar-psycho skrev:2216891Det finns ju vissa andra individer här inne, som verkar enbart leta efter chanser att hoppa på folk.
Nä, faktiskt var det inte dig jag hade i åtanke.Bingo skrev:2216972Här är jag, du får gärna kalla mig vid nick
Swedie har varnat mig via PM och banning har legat i farans riktning även för min del. Han har tydligt förklarat att han starkt ogillar vissa av mina inlägg och att jag riskerar att åka ut pga dem. Det accepterar jag och tycker är ok spelregler.
Nu vet alla det och vidare åsikter om min person eller mina inlägg kan vi ta via PM.
Det handlar såklart inte endast om rasism, men den aktiva formen av att förstöra trådar är han väldigt delaktig i. Har gått under senaste dagarna/veckorna bara bevakat OT-forumet och tittat...HanneZ skrev:2216963Korvgubbe har väl ändå inte spridit några rasistiska tankar? Påstår du det blir han nog lite ledsen i ögat.
JoUh skrev:2216771Korvgubbe, Markus och ah17 har, till skillnad från många andra, åsikter som de står och argumenterar för. Det tycker jag är helt rätt!!
Visst har det hänt att vissa trådar de deltagit i spårat ur... Jag har då inte upplevt det som såå farligt. Kanske något jag missat?![]()
Det finns forum för politiska åsikter och då politik varit ett problem på SH känns det bra att dessa ämnen inte ska diskutteras längre.KalleNorton skrev:2216999![]()
Den här nya regeln att inte politik ska få diskuteras känns inget vidare... Iom att det är valår i år så känns politiska diskutioner ganska oundvikliga.
fy fan
HanneZ skrev:2216963Korvgubbe har väl ändå inte spridit några rasistiska tankar? Påstår du det blir han nog lite ledsen i ögat.
nej, det finns andra sajter för att diskutera ämnen som vi alla vet kommer leda till påhopp och rasism och nazism o yada yada.FreddaAbborre skrev:2217105En del på OT forumet avsatt för diskussioner/politik?
Eller skulle det vara mer att skjuta sig i foten för att provocera fram dessa åsikter, eller skulle det vara ett sätt att slippa att trådarna förstörs enligt nuvarande modell?
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |