Söker db-killer

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Halloj, söker efter en db-killer till Akrapovic helsystem liknande det på bilden.
Kom inte med när jag köpte hojen och behöver det till bandagar.

Pm:a om ni har till salu.
Mvh Micke
 

Bifogat

  • imagesCA98KZSD.jpg
    imagesCA98KZSD.jpg
    8.9 KB · Visningar: 376
Va lite försiktig med den där. Nånstans i mitt minne vill jag minnas det va någon som hade en sån i och brände sina ventiler vid bankörning. Fullgas under trettio sekunder frestar på. Avgasventilerna blir för varma helt enkelt. Någon annan som kan bekräfta detta?
 
det där med ventilerna, är det nått som kan hända om man sätter på orginalsystem (för å få ner bullret)på en acrabestyckad husa 650 och sen gasar friskt på en stor bana?

Va lite försiktig med den där. Nånstans i mitt minne vill jag minnas det va någon som hade en sån i och brände sina ventiler vid bankörning. Fullgas under trettio sekunder frestar på. Avgasventilerna blir för varma helt enkelt. Någon annan som kan bekräfta detta?
 
det där med ventilerna, är det nått som kan hända om man sätter på orginalsystem (för å få ner bullret)på en acrabestyckad husa 650 och sen gasar friskt på en stor bana?

Om du vill vara säker, sätt i rätt bestyckning.
Vilken bana och hur pass friskt gasar du?

Fullgas under längre tid blir varmt för ventilerna. Speciellt i ett trångt avgassystem. All restvärme från producerad effekt ska ju ut genom dessa två små ventiler. Mera effekt lika med mera värme.

Gasa friskt är inga problem, om man bara har fullgas korta stunder. I linköping har man långa fina rakor som tar dig upp mot tvåhundra blås.
Och det tar en stund att nå den farten, lång tid i detta fall. Men jag tror främst det är dom som har trimmade motorer som ska passa sig. KTM 580 är ett bra exempel på det. Men dom gick fint. För dom flesta har väl rasat vid detta laget. Har sett en 580 rasa på målrakan i Linköping. Det va ena avgasventilen som gick av på grund av just detta jag tar upp. Shit va trasig den motorn blev. En ventil-tallrik på tvären i förbränningsrummet vid fullvarv. Har lite foton på detta. :död
 
gotland ring, 1.38 som snabbast men vanligtvis runt 1.42, hitills har de ej haft så mycket bullerrestriktioner men vet inte hur det blir i år.....
 
Last edited:
Jag kommer ha det vid körning på Knutstorp och Sturup.
Det kommer krävas..
Annars får jag byta till originalsystemet.

Och det är till 625:an jag ska ha det.
 
Last edited:
Okidoki. Vi håller tummarna för att det funkar. Borde göra det då ingen av er verkar ha hårt trimmat eller vara Sveriges mest hårdkörande förare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top