Söker db-killer

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Halloj, söker efter en db-killer till Akrapovic helsystem liknande det på bilden.
Kom inte med när jag köpte hojen och behöver det till bandagar.

Pm:a om ni har till salu.
Mvh Micke
 

Bifogat

  • imagesCA98KZSD.jpg
    imagesCA98KZSD.jpg
    8.9 KB · Visningar: 376

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Va lite försiktig med den där. Nånstans i mitt minne vill jag minnas det va någon som hade en sån i och brände sina ventiler vid bankörning. Fullgas under trettio sekunder frestar på. Avgasventilerna blir för varma helt enkelt. Någon annan som kan bekräfta detta?
 

gur

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Ort
färingsö
Hoj
Husaberg fs650 -06
det där med ventilerna, är det nått som kan hända om man sätter på orginalsystem (för å få ner bullret)på en acrabestyckad husa 650 och sen gasar friskt på en stor bana?

Va lite försiktig med den där. Nånstans i mitt minne vill jag minnas det va någon som hade en sån i och brände sina ventiler vid bankörning. Fullgas under trettio sekunder frestar på. Avgasventilerna blir för varma helt enkelt. Någon annan som kan bekräfta detta?
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
det där med ventilerna, är det nått som kan hända om man sätter på orginalsystem (för å få ner bullret)på en acrabestyckad husa 650 och sen gasar friskt på en stor bana?

Om du vill vara säker, sätt i rätt bestyckning.
Vilken bana och hur pass friskt gasar du?

Fullgas under längre tid blir varmt för ventilerna. Speciellt i ett trångt avgassystem. All restvärme från producerad effekt ska ju ut genom dessa två små ventiler. Mera effekt lika med mera värme.

Gasa friskt är inga problem, om man bara har fullgas korta stunder. I linköping har man långa fina rakor som tar dig upp mot tvåhundra blås.
Och det tar en stund att nå den farten, lång tid i detta fall. Men jag tror främst det är dom som har trimmade motorer som ska passa sig. KTM 580 är ett bra exempel på det. Men dom gick fint. För dom flesta har väl rasat vid detta laget. Har sett en 580 rasa på målrakan i Linköping. Det va ena avgasventilen som gick av på grund av just detta jag tar upp. Shit va trasig den motorn blev. En ventil-tallrik på tvären i förbränningsrummet vid fullvarv. Har lite foton på detta. :död
 

gur

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Ort
färingsö
Hoj
Husaberg fs650 -06
gotland ring, 1.38 som snabbast men vanligtvis runt 1.42, hitills har de ej haft så mycket bullerrestriktioner men vet inte hur det blir i år.....
 
Last edited:

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Jag kommer ha det vid körning på Knutstorp och Sturup.
Det kommer krävas..
Annars får jag byta till originalsystemet.

Och det är till 625:an jag ska ha det.
 
Last edited:

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Okidoki. Vi håller tummarna för att det funkar. Borde göra det då ingen av er verkar ha hårt trimmat eller vara Sveriges mest hårdkörande förare.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top