Så vad tycker du om Dataåldern !?.

Vad är bra? Rätt så subjektivt och man vill ju alltid tjäna mer än man gör... :fakta

Minns inte exakt vilka siffror de pratade om, men gemfört med annan produktionspersonal så. Inte verkar det vara något problem att finansiera ett liv på det heller.

Sen är det väl klart att alla vill ha mer. Men det är en annan sak än att ha det dåligt.

Den är väl ok om det inte bara varit för det där djävla MUD-spelet twitter där allsköns miljö och vänsterpack ständigt ska trycka ned sina åsikter i halsen på folk.

snigelpost och sladdtelefoner ....det var tider det

Japp, inget större problem, förrän det dyker upp kvacksalvare och säljer på folk dumheter. Att iaf ha ett grundläggande hum om sakers ordning är ju vad som brukar kallas allmänbildning. Skulle vara bra om det existerade. Man behöver ju inte veta hur en dators olika minnen fungerar, men att veta att facebook är online, google är en sökmotor och firefox är en browser, och ingen av dem är internet kan ju sägas vara en ganska låg ribba att lyckas komma över. :hihi

Allmänbildningen var betydligt bättre förr på området!

bxwhstum.jpg

Jag är mest fascinerad över hur man hittade information förr i tiden. Nu tar det sekundrar att hitta sprängskisser, företag som kan göra/sälja speciella prylar, begagnade prylar från hela världen osv. Visst, gula tidningen fanns, men då var ledtiderna betydligt mycket längre än idag, och ändå var det ganska begränsande.

Jag skulle lätt klara mig utan dator telefon mm allt jag behöver är min pilbåge och massa skog så är jag nöjd.

Hade saknat porr dock. :brinnerup

Det som roar mig mest är att det fortfarande tar banker 3 dagar att föra över pengar mellan konton i olika banker. Jag menar kom igen! Kör bankerna 56k ännu?

Det som roar mig mest är att det fortfarande tar banker 3 dagar att föra över pengar mellan konton i olika banker. Jag menar kom igen! Kör bankerna 56k ännu?

Vad har du för konstig bank :va
Nuförtiden är det väl mest löner dom vill smaska på i flera dagar om dom kan :brynad

Nuförtiden är det väl mest löner dom vill smaska på i flera dagar om dom kan :brynad

När jag tänker efter så kanske jag har fel iaf när det gäller överföringar mellan privat konton.

När jag tänker efter så kanske jag har fel iaf när det gäller överföringar mellan privat konton.

Båda mina banker är fullt så homo.
Tror de inbillar sig att det är en konkurrens grej för att samla alla kunder hos sig, men jag vettefan om jag tror det funkar.

Jag hade nog varit lyckligare utan datorer, faktiskt.

Trots att det ironiskt nog är det bästa jag vet, att lira spel eller bara hänga vid datorn.
Men satan vilken tid det tar i anspråk, och vad mycket annat man försakar.

Det hade varit rätt skönt att slippa veta "allt", också.

Förutom hela kommunikations grejen som har blommat upp tack vare nätverk, servrar och datorer så har mitt lyft varit motorstyrning....
Guuud så skönt att slippa kladda med munstycksbyten och hackade cdi-boxar.
Med programmerbara ECU, laptop och lambdalogger så har mitt liv lyfts åtskilligt :)

Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...