Så vad tycker du om Dataåldern !?.

På tal om dataåldern, så är ju fordonsparken världens största experimentmarknad verkar det som.
Ut med skiten på vägarna bara, sen får kunderna själva komma med feedback, eller klagomål som vi kallar det.
Lyfta på huven och gissa felet är som att pricka rätt lottorad, inte helt lätt.
Nä tacka vet jag r-kam, rullvippor och dubbla Weber,, det var tider det :hej

Med en 60-tals SportHoj var jag aldrig orolig för Y2K. Behöver inte "uppdatera" med jämna mellanrum som behövs med modärnt skit... :D

På tal om dataåldern, så är ju fordonsparken världens största experimentmarknad verkar det som.
Ut med skiten på vägarna bara, sen får kunderna själva komma med feedback, eller klagomål som vi kallar det.

Ja, att buggtesta innan släpp känns ju fullkomligt orimligt på en plåtlåda man vill ha tre årslöner för.

:dummer

Old school - new school... Allt beror på hur man attackerar saken :)
Ser man databoxar som svarta lådor (vilket man oftast inte har något val till) så är det så klart skitjobbigt.
Har man de rätta verktygen så öppnar sej en helt ny värld som förgasare o brytarspetsar sällan ger ;)

Men visst, jag uppskattar båda världar för dess klara fördelar, det beror helt enkelt på vad man vill uppnå :tummenupp

Det där beror lite på att alla företag som inte har mjukvara som huvudprodukt ser det som ett onödigt ont och snålar in så mycket det går på den biten, och då blir kvalitén som den blir. Fordonstillverkarna är ju rätt ökända för den totalt jävla värdelösa mjukvaran, och systemdesignen är ju ännu värre. :3freak

Fyrports holley fallförgasare kan vilken blåidiot som helst smacka på. Men att få den att fungera, är sällan föremål för framgång.
Ge mig en dator och nåt progtammerbart så blir det ordning.

Allt var inte bättre förre datorn
Fast jag hatar den emellanåt.. Som att man behöver göra femtioåtta olika inställningar för att kunna skicka ett mail.

Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...