Så typiskt svenskt...

Det är för djävligt att behöva vänta i telefonkö när man skall rapportera en sådan sak. Jag fick ju kasta i mig maten för att inte dra över tiden på lunchen efter att ha suttit och vänta på att få tala med en av polisens civilanställda som tog emot anmälan.

B. Ror Duktig

Med så väluppfostrade medborgare behövs ingen automatisk övervakning. Ge gubben en kamera och låt honom plåta istället. På lediga stunder kan han läsa andras e-post i jakt på ngt skumt.

Trodde komerorna själva reagerade på att få anslutningen kapad så smarta som dom ska va.

För övrigt är jag övertygad att den förste som passerade oxå reagerade på att den saknades,med ett leende! :)

Henrik

Förvånad att inte mer skadegörelse finns på fartkamrerna.
Kanske inget polisen vill gå ut med heller iofs. Kanske finns stort mörkertal.

Trodde komerorna själva reagerade på att få anslutningen kapad så smarta som dom ska va.

För övrigt är jag övertygad att den förste som passerade oxå reagerade på att den saknades,med ett leende! :)

Henrik

haha, med anmälan så ställde han säkert frågan, hur länge tar det innan ni har fått upp en ny? :D

Måste vara ett stort mörkertal,har fått en kapad på vägen mellan jobbet och hemmet,"tiimberrr...."lixom.

Samma mellan karlskoga och örebro för några år sen,fälld som ett träd men inget i dom lokala blaskorna.

Henrik

Jag tror inte man tar upp förstörda kameraskåp vanligtvis i media. Det är nog sådant man håller tyst med precis som när någon tar livet av sig genom att hoppa från en bro ner på motorvägen. Med det sagt förekommer det nog oftare än vad man tror.

för något år sedan var exakt alla fartkameror ut mot ekerö översprayade med röd färg vid linsen. Och det är ju ändå en liten bit med antal kameror. Så nog finns det allt skadegörelse på fartkameror.

Men intressant är ju.. varför har inte kamerorna fotat gärningsmännen? så kan vi sätta dem i finkan!:mad::rolleyes:

Jag tror inte man tar upp förstörda kameraskåp vanligtvis i media. Det är nog sådant man håller tyst med precis som när någon tar livet av sig genom att hoppa från en bro ner på motorvägen. Med det sagt förekommer det nog oftare än vad man tror.

Nä,dom vill inte ge folk dumma ideér så det mörkas.

Angående självmord så räknar vv med ca: 25% av dödsolyckorna med bil som sådana men det nämns inte.

Henrik

Hur kan en fartkamera kosta en halv miljon?... Då måste ju själva arbetet med att få dom på plats vara inräknat.... få fram kablar etc....

Ok... Men då lär det aldrig kosta en halv miljon att sätta dit en ny stolpe, som dom verkar vilja få en att tro...

Ahaa.. Nu läste jag att dom verkar kosta 300 000 styck... Fy fan.. Nån tar jävligt bra betalt! :yoparty

Andra drar hem GB Glass-gubbar på fyllan.
Vissa ska alltid vara värre.

Undrar vad dom gör med kameran? säljer på Blocket?

Nja, jag tänkte ha den att leka med lite. Kul att se hur det funkar liksom och kanske bygga effektiva motmedel i lugn och ro :tummenupp

Skåpet i sig blir nog fint som barskåp och ett givet samtalsämne vid barhäng...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park