Thyg0d
One by one, the penguins steal my sanity
Det vore nåt att vakna upp en södagsmorgon på badrumsgolvet brevid en halväten kebab och en hastighetskamera.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det vore nåt att vakna upp en södagsmorgon på badrumsgolvet brevid en halväten kebab och en hastighetskamera.
Trodde komerorna själva reagerade på att få anslutningen kapad så smarta som dom ska va.
För övrigt är jag övertygad att den förste som passerade oxå reagerade på att den saknades,med ett leende!
Henrik
Undrar vad dom gör med kameran? säljer på Blocket?
Kan man inte fixa en egen privatkamera någonstans?Konkurrens är ju alltid bra. :miljonärsdrömmar
I en del länder tillåts företagen som tillverkar kamerorna ta del av intäkterna mot att de står för investeringarna. Hur det ligger till i Sverige vet jag inte. I både Italien och USA vet jag att det förekommer. Lade upp en länk för ett tag sedan som tyvärr kom att handla om särskrivning![]()
Du kan bli SH's officiella svankfotograf.
mm också hört det där nånstans i slängarna 80 papp har jag för mig.Tyckte att jag läst någonstans att det är en rätt fin kamera i dem. Undra om det är ett vanligt kamerahus? Då skulle de antagligen kunna sälja dem på blocket.
Ska tydligen vara Nikon D200. I de gamla verkar det vara/ha varit Nikon D1.Tyckte att jag läst någonstans att det är en rätt fin kamera i dem. Undra om det är ett vanligt kamerahus? Då skulle de antagligen kunna sälja dem på blocket.
Ska tydligen vara Nikon D200. I de gamla verkar det vara/ha varit Nikon D1.
http://www.kamerabild.se/nyheter/700-nikonkameror-ska-jaga-fartsyndare-1.32530.html
Men..
Det är alltså vanliga digitalkameror som sitter i polisens skåp. Tidigare har det skett inbrott i skåpen och kameror har stulits. Nu ska det inte gå.
- Vi köper in kamerorna i originalskick men modifierar dem kraftigt så att de är obrukbara om man försöker stjäla dem, berättar Torgil Tornkvist, teknisk direktör på Polisen.
Ska tydligen vara Nikon D200. I de gamla verkar det vara/ha varit Nikon D1.
http://www.kamerabild.se/nyheter/700-nikonkameror-ska-jaga-fartsyndare-1.32530.html
Men..
Det är alltså vanliga digitalkameror som sitter i polisens skåp. Tidigare har det skett inbrott i skåpen och kameror har stulits. Nu ska det inte gå.
- Vi köper in kamerorna i originalskick men modifierar dem kraftigt så att de är obrukbara om man försöker stjäla dem, berättar Torgil Tornkvist, teknisk direktör på Polisen.
En dvärg i skåpet som sköter kameran. Bara att täppa till lufthålet på skåpet för att inaktivera det.Klart de säger så. Vore ju vansinne att säga att det sitter en standardkamera i skåpen med en mekanisk tumme på avtryckaren.
En dvärg i skåpet som sköter kameran. Bara att täppa till lufthålet på skåpet för att inaktivera det.![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |